veilig antiteken-middel

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

veilig antiteken-middel

Berichtdoor Barfplaats

Bianca
2-sterren

veilig antiteken-middel

Berichtdoor Bianca » Do 28 Sep 2006, 09:56

Weet iemand hier een "veilig" anti-teken middeltje? (Dat ook nog eens direct werkt) Er lijkt hier op dit moment een ware teken explosie in de tuin te hebben plaats gevonden, heb er gisteren zeker 8 "geoogst"bij Niels :(. Het zijn van die hele kleintjes....Ik wil de honden liever niet met gif behandelen, nu zeker niet omdat ik hoogzwanger ben. Iemand tips?
Ziviaantje
4-sterren

Re: veilig antiteken-middel

Berichtdoor Ziviaantje » Do 28 Sep 2006, 11:33

Ik gebruik frontline druppels. Het is alleen giftig voor dieren met een skelet aan de buitenkant ( insecten ) en niet voor zoogdieren. Het werkt perfect. Ik heb van onze pup sinds we haar hebben ( nu 3 maanden ) pas 2 x een teek gehaald en beide waren nog heel klein en ze waren dood. En dat terwijl we heel wat door de bossen en de hei gestruind hebben. Scaliborbanden zijn ook heel goed, maar omdat dat aan de buitenkant zit vind ik dat zelf minder. Ik weet niet hoe giftig die zijn voor de mens. Ik heb die zelf nog nooit gebruikt.
Bianca
2-sterren

Berichtdoor Bianca » Do 28 Sep 2006, 13:39

Ik durf frontline niet zo goed meer te gebruiken, heb al een aantal keren gehoord dat honden daar een insult van kregen.... Scalibor banden werken idd goed, maar die heb ik 1 keer gebruikt bij Sophie, en die kreeg daarvan na een paar dagen al een kapotte, gezwollen nek. Bovendien is het teken seizoen als het goed is nog maar kort, dus ik hoopte op een "huismiddeltje" wat ik kan gebruiken tot het te koud wordt voor die krengen...
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 28 Sep 2006, 17:13

(off topic natuurlijk, maar ik wist niet dat je hoogzwanger bent. Wat gaaf! Gefeliciteerd!!!).

Ik zou zelf een mengels van de volgend olieen gebruiken. En ja, ik weet dat die misschien niet 100% effectief zijn, maar tis in ieder geval niet giftig:

Tea trea olie
Ceder olie
Lavendel olie
Cintroen/citronella olie
Geranium olie

Van alles een paar druppels mengen met een emulsie of basisolie en daar de honden licht mee inwrijven.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 28 Sep 2006, 18:00

Cederolie heeft wel een "niet gebruiken tijdens zwangerschaps-waarschuwing", dus zou ik die er voor de zekerheid even uitlaten.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 28 Sep 2006, 18:17

Angelique schreef:Cederolie heeft wel een "niet gebruiken tijdens zwangerschaps-waarschuwing", dus zou ik die er voor de zekerheid even uitlaten.

Oeps OK, dat wist ik niet. Goed dat ik het nu weet!
margreet
5-sterren

Berichtdoor margreet » Do 28 Sep 2006, 18:57

Heb hier ook de hele zomer alleen zo'n combi gebruikt en totaal 7 teken gescoord met drie honden,errug weing vond ik zelf daar we dagelijks in de bossen kwamen ;D
Bianca
2-sterren

Berichtdoor Bianca » Do 28 Sep 2006, 23:16

OK, ga het proberen. Hartstikke bedankt!
Ik heb hier gedurende de hele zomer ook maar 3 teken gevonden, tot deze week dus.....

(off topic natuurlijk, maar ik wist niet dat je hoogzwanger bent. Wat gaaf! Gefeliciteerd!!!).

Dank je! :)
Thunder
3-sterren

Berichtdoor Thunder » Vr 13 Okt 2006, 19:18

Ik heb  niks gebruikt en dit jaar 1 teek in maart en 1 teek een paar weken terug gehad(Mojo dan :)).
Raar maar waar!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”