Hoeveel kcal ivm afvallen??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Tiesto
3-sterren

Berichtdoor Tiesto » Vr 15 Sep 2006, 09:47

Tiesto en Zack mogen beide iets minder wegen volgens ons en de da, Tiesto is nu 2 jaar en 4mnd en weegt ong 37 kilo. Zack is net 2 geworden en weegt  ong. 35 kilo maar staat lager op de poten. Ze krijgen zo'n 2,5 tot 3 uur beweging per dag. Ik heb nu al beide een schijf minder gegeven ze krijgen nu  sinds een paar weken 500 gr duck uitmuntend met ong 100 gr groente per dag tegen t hongergevoel..Daarnaast zo goed als geen tussendoortjes...Hoeveel kcal mogen ze eigenlijk hebben? Ben bang als ze nog een schijf minder krijgen ze niet genoeg binnen krijgen en honger krijgen..zit al te denken om als deze duck op is de pens versie te geven zit minder in..op moment snoepen ze alleen nog wat mais hier id buurt waar echter t meeste er zo weer van uit komt met de volgende wandeling ;)
Lizzy
Moderator

Re: Hoeveel kcal ivm afvallen??

Berichtdoor Lizzy » Vr 15 Sep 2006, 10:23

Ik denk niet in kcal dus die vraag kan ik niet beantwoorden. Maar misschien is dit topic wat voor je: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 313.0.html. Als je je honden 1% van het lichaamsgewicht te eten zou geven, komt dat op 370 en 350 gram per dag. Dat is behoooorlijk veel minder als wat je nu geeft. Ik denk dat je minder moet gaan voeren als die 500 gram. En het beste voer je geen gemalen vlees maar vlees in grote stukken (en vleesbotten e.d.) want dat geeft minder snel hongergevoel als gemalen spul.
Tiesto
3-sterren

Berichtdoor Tiesto » Vr 15 Sep 2006, 10:48

Mmm, dan zal ik t eerst eens op 400 gr houden en straks eens zien met de pensversie...dat barfen( dus grote stukken en botten) wordt moeilijk omdat ik 3 dagen id week werk en dus dan ze met een bot achter wil laten..en als ik dan tussen de middag pauze heb gaat dat ook niet lukken, want dan heb ik maar een uur..t  is als dit niet helpt een schijf minder, misschien nog wel een optie aangezien ik om de de dag meestal werk, t dan om de de dag te doen...
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Vr 15 Sep 2006, 11:49

[quote="Tiesto"]
Mmm, dan zal ik t eerst eens op 400 gr houden en straks eens zien met de pensversie...dat barfen( dus grote stukken en botten) wordt moeilijk omdat ik 3 dagen id week werk en dus dan ze met een bot achter wil laten..en als ik dan tussen de middag pauze heb gaat dat ook niet lukken, want dan heb ik maar een uur..t  is als dit niet helpt een schijf minder, misschien nog wel een optie aangezien ik om de de dag meestal werk, t dan om de de dag te doen...
[/quote]

's Avonds voeren? Botten moet je idd bijblijven, trouwens alles wat ik aan barf voer blijf ik bij. Het zal maar net gebeuren dat je hond een te groots tuk kopvlees of pens opschrokt en niet meer wegkrijgt ...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”