hoe geef je de noten?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

hoe geef je de noten?

Berichtdoor Barfplaats

Anita*
4-sterren

hoe geef je de noten?

Berichtdoor Anita* » Di 12 Sep 2006, 21:28

Ik heb hier een lijst van allerlei noten en zaden die de hond mag eten,maar hoe geef je die? Doe je ze door het groente hapje of geef je ze gewoon zo (gemalen natuurlijk) of niet? En zo ja hoeveel noten en zaden mag de hond hebben,en doe je er dan van alles wat doorheen of 1 soort. groeten anita
desert_queen
1-ster

Re: hoe geef je de noten?

Berichtdoor desert_queen » Di 12 Sep 2006, 21:31

Hi Anita.....

Ik geef ze de noten als beloning.....die van mij (3) zijn dr dol op.....
Hoeveel? ik geef ze om de dag een stuk of 5...ze zijn dol op amandelen....
Weet niet of dat het te weinig of teveel is wat ik ze geef ?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 12 Sep 2006, 22:15

Anita* schreef:Ik heb hier een lijst van allerlei noten en zaden die de hond mag eten,maar hoe geef je die? Doe je ze door het groente hapje of geef je ze gewoon zo (gemalen natuurlijk) of niet? En zo ja hoeveel noten en zaden mag de hond hebben,en doe je er dan van alles wat doorheen of 1 soort. groeten anita

Ik geef hier 1 keer per week, soms 2 keer per week rauwe noten en zaden bij het vlees en groentemix. Ik gebruik dan voor drie honden: drie dessertlepels sesamzaad, 3 dessertlepeltjes pompoenzaad, klein handje walnoten, klein handje hazelnoten.
Anita*
4-sterren

Berichtdoor Anita* » Di 12 Sep 2006, 22:30

ok bedankt, dan weet ik genoeg  ;)
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Di 12 Sep 2006, 23:05

Lizzy schreef:Ik geef hier 1 keer per week, soms 2 keer per week rauwe noten en zaden bij het vlees en groentemix. Ik gebruik dan voor drie honden: drie dessertlepels sesamzaad, 3 dessertlepeltjes pompoenzaad, klein handje walnoten, klein handje hazelnoten.

"ok bedankt, dan weet ik genoeg"

Ik denk dat Lizzy dit gemalen geeft ;)

ik geef af en toe wel 1-2 hele amandels,of walnoot en gebruik dezelfde noten als Lizzy, ik doe ook zonnebloemzaad en amandels door de mix
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 13 Sep 2006, 09:28

202spots schreef:"ok bedankt, dan weet ik genoeg"

Ik denk dat Lizzy dit gemalen geeft ;)

ik geef af en toe wel 1-2 hele amandels,of walnoot en gebruik dezelfde noten als Lizzy, ik doe ook zonnebloemzaad en amandels door de mix

Ja, sorry! Ik geef dit gemalen. En ik geef ook wel eens amandelen. Maar hazelnoten 'vang' ik gratis in het bos dus die gebruik ik vaker ;D
Sofie
5-sterren

Berichtdoor Sofie » Wo 13 Sep 2006, 14:29

Lizzy schreef:Ik geef hier 1 keer per week, soms 2 keer per week rauwe noten en zaden bij het vlees en groentemix. Ik gebruik dan voor drie honden: drie dessertlepels sesamzaad, 3 dessertlepeltjes pompoenzaad, klein handje walnoten, klein handje hazelnoten.

zijn noten en zaden echt nuttig? Welke voedingsstoffen halen ze hier uit?
Moet dat gemalen zijn?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 13 Sep 2006, 18:02

Sofie schreef:zijn noten en zaden echt nuttig? Welke voedingsstoffen halen ze hier uit?
Moet dat gemalen zijn?

Amandelen bijv., bevatten zink, magnesium, kalium, calcium en ijzer. Verder bevatten ze vitamines uit de B groep. Zonnebloempitten bevatten vrij veel vitamine E maar ook vrij veel omega 6 vetzuren en daarom geef ik ze niet. Ze bevatten trouwens ook ijzer, zink, kalium en seleen. Sesamzaad bevat veel vitamine E en ijzer en foliumzuur en vooral veel calcium. Hazelnoten bevatten ook veel vitamine E en ijzer en zink. Pompoenzaden bevatten zeer veel zink. En ze werken wormafdrijvend. Walnoten bevatten vitamine E en wat omega 3 vetzuren en foliumzuur.

Ik denk dat honden ze het gemakkelijkst verteren en er het meest uithalen als ze gemalen zijn. Maar mijn honden genieten erg van rauwe noten, ook als ze heel zijn.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”