Boswellia bij dikke slijmbeurs?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Za 09 Sep 2006, 13:36

Daisy heeft al een aantal weken een met vocht gevuld bultje aan de binnenkant van haar rechter spronggewricht zitten. De ene keer zie je het bijna niet, de andere keer (meestal na zwaardere inspanning) zie je het heel duidelijk.
Een tijdje geleden heeft ze haar achterpoot flink gekneusd / verzwikt en waarschijnlijk is toen die slijmbeurs bij haar spronggewricht beschadigd. Eerst dacht ik dat het een hematoom was en heb ik er Arnicacompressen op gedaan. Daar werd het wel minder van, maar die zwelling kwam telkens weer terug. Toen heb ik eens zitten zoeken op internet en zo kwam ik er achter dat er op die plek slijmbeurzen zitten.
Ze heeft er geen pijn aan, ik mag er gewoon aan zitten en het voelt niet warm, dus ontstoken is het niet. Met lopen, rennen, zwemmen, etc heeft ze er ook totaal geen last van.
Zou ik haar ter ondersteuning (en ter voorkoming van erger worden) boswellia kunnen geven?
Angelique
5-sterren

Re: Boswellia bij dikke slijmbeurs?

Berichtdoor Angelique » Ma 11 Sep 2006, 11:53

Ik denk dat het zeker geen kwaad kan.

Wat ik er even over gevonden heb is dat je het het beste na de maaltijd kunt geven, dan schijnt de opneembaarheid het meest optimaal te zijn.
Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Ma 11 Sep 2006, 15:46

Ik was er al mee begonnen. Bedankt voor het opzoeken. Ik had er al over gevonden dat als bijwerkingen incidenteel misselijkheid en diarree voorkomen, dus ik had het tot nu toe al na het eten gegeven.  ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”