Helpen jullie met eten?!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Helpen jullie met eten?!

Berichtdoor Barfplaats

Jojo
5-sterren

Helpen jullie met eten?!

Berichtdoor Jojo » Do 07 Sep 2006, 12:46

IK ben vast niet de enige die het (moet) doen: Grote dingen die niet in stukjes te snijden zijn zoals ribben, hele kip enz. uit de hand voeren omdat ie anders de moord er in stikt :-\
Of wel?  ???
conleeuw
5-sterren

Re: Helpen jullie met eten?!

Berichtdoor conleeuw » Do 07 Sep 2006, 12:55

Jojo schreef:IK ben vast niet de enige die het (moet) doen: Grote dingen die niet in stukjes te snijden zijn zoals ribben, hele kip enz. uit de hand voeren omdat ie anders de moord er in stikt :-\
Of wel?  ???
ik heb het heel even in het begin gedaan, maar ajublieft zeg, ik ga hier zeker niet dingen vasthouden, ik heb gemerkt, als ik het maar groot genoeg geef, dan kunnen ze het niet in een keer naar binnen werken, hoewel.....Dot wel een enorme stuk pens in een keer kan slikken :o Ik vindt ook dat Dot meer schrokten als ik het vast hield dan wat ik het gewoon los laat en haar in de keuken of buiten haar gang laat gaan :D
Peet
5-sterren

Berichtdoor Peet » Do 07 Sep 2006, 13:05

Ehhh....nee, ik hoef nergens mee te helpen, die vreetschuren zien me aankomen.... ;).. Maar die hebben ook een wat groter formaat bek dan die van jouw  ;D
Xada
5-sterren

Berichtdoor Xada » Do 07 Sep 2006, 13:27

Hangt er helemaal vanaf of ik help. Als ze iets moeten leren eten wil ik ze wel eens helpen door een stuk vel los te maken oid.
Ook als een hond ziek is, help ik indien nodig met eten. Soms haal ik gemalen vlees voor zo'n hond en dan wil ik ook wel eens zover gaan dat ik eten ik hun bek stop. In zeer uitzonderlijke gevallen in overleg met mijn DA dwangvoeding door ze te helpen door een moeilijke periode heen te komen. Maar ik denk dat dit niet echt bedoeld wordt.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Do 07 Sep 2006, 15:21

Euh nee, ook niet bij de katten, dan gaan ze alleen maar schrokken. Wel heb ik goed gereedschap aangeschaft en hak met mijn bijltje makkelijk ribben in stukken.
Madera
4-sterren

Berichtdoor Madera » Vr 08 Sep 2006, 09:38

nee is niet nodig, luck kauwt alles goed.
Miekie
4-sterren

Berichtdoor Miekie » Vr 08 Sep 2006, 15:23

Bij ons thuis wordt m'n hulp niet op prijsgesteld,ik mag alleen kijken.. ;)
Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Za 09 Sep 2006, 13:46

Ik help alleen mijn reu als ie een vleesbot heeft en hij krijgt het vlees er niet goed af. Hij is bijna 14 en heeft geen voortanden meer dus vlees van een bot afscheuren lukt hem niet meer zo best. Dus bij hem zit ik er altijd naast met een gewone schaar en een snoeischaar.  ;D

En mijn teven zoeken het allebei zelf maar uit.
Boefke

Berichtdoor Boefke » Za 09 Sep 2006, 14:20

Ik 'help' wel af en toe. Te meer daar ik het belangrijk vind dat ik bij Boef in de buurt kan komen en zijn eten kan pakken zonder dat hij moeilijk doet. Als oefening dus. Verder is het niet nodig, hij eet heel rustig. Als het al nodig is, dan is het omdat hij iets niet wil eten ::), om hem zeg maar wat op te peppen ;D
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Za 09 Sep 2006, 16:14

Wanneer Cis moete heeft met het laatste stuk van 'n nek bot, dan haal ik 't bot weg en bewerkt het effe met de hamer zodat ze de kleiner brokken bot er makkelijker af kan krijgen.
Mieke L.
5-sterren

Berichtdoor Mieke L. » Za 09 Sep 2006, 17:09

Hier eten ze alles zonder mijn hulp op! :D
Ook die kleine Ramses van mij, ik vind het geweldig zoals die kleine zijn vleesbotjes opeet. Skik was al een maand of 7 toen hij voor het eerst kippenvleugeltjes kreeg maar beide hondjes heb ik nooit geholpen.
MoniqueAppels
5-sterren

Berichtdoor MoniqueAppels » Za 09 Sep 2006, 17:24

Jojo schreef:IK ben vast niet de enige die het (moet) doen: Grote dingen die niet in stukjes te snijden zijn zoals ribben, hele kip enz. uit de hand voeren omdat ie anders de moord er in stikt :-\
Of wel?  ???

Ik heb het in een ander topic al aangegeven dus ik denk dat mijn mening overbodig is. Maar goed, om op jouw vraag terug te kopen: hier hebben ze geen enkele hulp nodig. ;)
Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Za 09 Sep 2006, 17:39

Rovanna schreef:Ik heb het in een ander topic al aangegeven dus ik denk dat mijn mening overbodig is. Maar goed, om op jouw vraag terug te kopen: hier hebben ze geen enkele hulp nodig. ;)

:) Ik heb het net even gelezen, maar ik denk dat je een beetje een vooroordeel wat bulletjes betreft hebt ;) Ik heb nl. gezonde bullen, met gezonde luchtwegen die niet benauwd zijn, rochelen, snurken en hijgen!! Ze hebben een prima conditie en ik moet dikwijls horen van mensen op het hondenstrandje dat ze niet wisten dat bulldogjes zo hard konden rennen en zo'n uithoudingsvermogen hebben. Je hoort ze verder ook niet. Dus het kan ook wel anders, maar helaas wordt er nog te dikwijls maar raak vermeerderd met stamboomloze bullen die wel dergelijke problemen hebben en komen er zo die vooroordelen in de wereld. Ik hoop dat je ook eens zo'n bull als die van mij tegenkomt! :D
Ik denk dus ook niet dat zijn eetprobleem iets met zn korte snuit te maken heeft, maar meer met zn gulzigheid ofzo ;)
nelb
4-sterren

Berichtdoor nelb » Zo 10 Sep 2006, 11:27

Ja, als de honden barf krijgen MOET ik de oudste helpen. Hij haalt het uit zijn bak, legt het (wat dan ook) er naast en kijkt mij met bolle ogen aan en hypnotiseert me totdat ik hem help.
En het moet met alles van barf wat groter is dan kvv. Van pens tot zalmkop tot kippenek. Vooral van pens en zalmkop geniet ik heerlijk mee. Soms is vasthouden genoeg en bijt/trekt/scheurt hij stukken eraf, soms moet de schaar er aan te pas komen.
Nel
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”