Lekkere groentemix?!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Lekkere groentemix?!

Berichtdoor Barfplaats

Jojo
5-sterren

Lekkere groentemix?!

Berichtdoor Jojo » Wo 30 Aug 2006, 21:09

Wie weet een LEKKER recept voor groentemix?? Hier en daar lees ik wel een dingen als 'dat is bitter' en 'die zijn zuur' van smaak. Nou heb ik een bull die het niet uitmaakt wat ik er allemaal door flikker, maar de ander eet het gewoon niet. Misschien is mijn mixje hem wel te bitter of te zuur ofzo?! Dus, met welke groentes maak je een zoetig en vooral smakelijk mixje?! :)
Lizzy
Moderator

Re: Lekkere groentemix?!

Berichtdoor Lizzy » Wo 30 Aug 2006, 22:35

Volgens mij vinden de meeste honden de meeste groentes lekker:

gekookte pompoen (lekker zoet), gekookte sperzieboontjes, broccoli, courgette, andijvie, wortel, bietjes, witlof. Maar pompoen en wortel en courgette zijn meestal favo. Nou eten mijn honden alle groentes, maar meestal meng ik er dus wel iets van wortel of pompoen of courgette doorheen.

Dus wat je zou kunnen proberen: pompoen met wat courgette en andijvie en bijv. alfalfa. En dan eens kijken of ie dat moet....

Wat je ook nog kunt proberen: gekookte groentes. Sommige honden vinden rauwe groentes gewoon goor....

En als dat ook niet lukt: heeeeel weinig groentes geven en dat mengen met pens.

En als dat ook niet lukt: geen groentes.
hiram
3-sterren

Berichtdoor hiram » Wo 30 Aug 2006, 23:52

of mixen met vlees, vis een eitje, yoghurt, cottage cheese..
be creative ;D
hiram
3-sterren

Berichtdoor hiram » Wo 30 Aug 2006, 23:53

beter trouwens niet met vis maar dat is een ander verhaal...
Xada
5-sterren

Berichtdoor Xada » Do 31 Aug 2006, 08:03

Ik heb ook zo'n lekkere groente eter. Heb laatst 200 gram groente gemixt met 500 gram pens, maar eten, ho maar. Terwijl hij stapelgek op pens is en zeker wel honger had, want dit heb ik hem 3 dagen lang voorgezet. Nu maar weer wat anders proberen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 31 Aug 2006, 09:03

Xada schreef:Ik heb ook zo'n lekkere groente eter. Heb laatst 200 gram groente gemixt met 500 gram pens, maar eten, ho maar. Terwijl hij stapelgek op pens is en zeker wel honger had, want dit heb ik hem 3 dagen lang voorgezet. Nu maar weer wat anders proberen.

Maar ik vind dat ook rijkelijk veel, 200 gram groente op 500 gram pens. Als je hond geen groente lust, dan denk ik dat je beter kunt beginnen met 20 of 50 gram groente op 500 gram pens.
Xada
5-sterren

Berichtdoor Xada » Do 31 Aug 2006, 09:17

O, ik dacht als er maar meer dan 50% vlees bij zit is het wel goed. Ga ik proberen om er minder groente in te doen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 31 Aug 2006, 09:19

Xada schreef:O, ik dacht als er maar meer dan 50% vlees bij zit is het wel goed. Ga ik proberen om er minder groente in te doen.

Hihihi, ja, bij veel honden werkt dat ook wel. Bij sommige niet en ik ben bang dat die van jou in de laatste categorie valt ;D!
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Do 31 Aug 2006, 11:44

Lizzy schreef:Hihihi, ja, bij veel honden werkt dat ook wel. Bij sommige niet en ik ben bang dat die van jou in de laatste categorie valt ;D!

;D ;D ;D ;D
Hier hebben ze vanmorgen een vers bereide groentenmix op van groene bladsla,worteltjes,bleekselderij,radijs,knoflook,normaal zit er meer verschillende groenten van boven en onder de grond in, maar het vloog werkelijk naar binnen....zat wel een eitje,yoghurt,visolie en rundvlees door he?  :P
Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Do 31 Aug 2006, 11:46

Ja, gekookt eet hij veel wel, ik bewaar altijd wat van onze maaltijd voor hem. Broccoli en witlof bijvoorbeeld gaan dan zonder morren naar binnen :)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 31 Aug 2006, 11:49

Jojo schreef:Ja, gekookt eet hij veel wel, ik bewaar altijd wat van onze maaltijd voor hem. Broccoli en witlof bijvoorbeeld gaan dan zonder morren naar binnen :)

Misschien moet je overwegen om hem dan voortaan gekookte groentes te geven.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Do 31 Aug 2006, 23:27

hiram schreef:beter trouwens niet met vis maar dat is een ander verhaal...

waarom niet :confused1: :confused1: ik doe dat namelijk regelmatig. Groente wordt hier alleen gegeten als er iets doorheen zit. Dus ik roer hier alles door elkaar zodat de groente overal aan kleeft. Dus eigenlijk roer ik niet iets door de groente, het komt er  op neer dat ik de groente door het spier- en orgaanvlees doe dat ze toevallig krijgen, dus dat kan ook vis zijn.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”