Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#618371
Een klant van mij is jager, en kan mij wild leveren ( konijn, haas, ree, gems enz). Ik moest maar eens komen praten over prijzen e.d. Heeft er 1 van jullie een idee hoe de prijzen liggen?
Monique
Door Lil
#618384
Wildkonijn ligt in de supermarkt voor 6 euro per kilo en haas voor geloof ik 8 euro. Kijk ook eens op www.makro.nl, volgens mij kan daar iedereen de folder bekijken en dan weet je wat prijzen.
Door Antonia
#618413
Konijn zie je hier nauwelijks, haas krijg ik af en toe voor niets, gems heb ik hier nog nooit iets over gehoord en voor een ree betaal je hier ongeveer € 80,=. Dat is dus de hele ree van zo'n 25 tot 30 kg, gevild en uitgebeend.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#618423
tja....winkel prijzen weet ik ook ,maar ik dacht misschien dat iemand nog wild via jagers kan krijgen en de bodemprijzen weet......????
Monique
Door nikèdog2000
#618583
je kan ook vragen wat hij normaal gesproken weggooit
en dat voor de honden vragen
en dan gratis
als hij het in de kliko gooit dan krijgt hij er ook niets voor
Door Lizzy
#618585
nikèdog2000 schreef: je kan ook vragen wat hij normaal gesproken weggooit
en dat voor de honden vragen
en dan gratis
als hij het in de kliko gooit dan krijgt hij er ook niets voor
Ja, hier wou ik me bij aansluiten! Vraag of je alles kunt krijgen dat hij normaal af laat voeren. Vleessnijdsels, de organen, de karkassen van haas en konijn, de niet dragende botten van de grotere dieren. En dat natuuuuuurlijk voor een mooi prijsje. Ik zou denken dat ergens tussen de 1 en 2 euro wel een mooi prijsje is.
Door Antonia
#618944
Lizzy schreef: Ja, hier wou ik me bij aansluiten! Vraag of je alles kunt krijgen dat hij normaal af laat voeren. Vleessnijdsels, de organen, de karkassen van haas en konijn, de niet dragende botten van de grotere dieren. En dat natuuuuuurlijk voor een mooi prijsje. Ik zou denken dat ergens tussen de 1 en 2 euro wel een mooi prijsje is.
De prijs die ik eerder noemde is de prijs die een jager mij berekend. Ik denk niet dat je het voor minder krijgt. De hazen die de jager hier schiet neemt hij helemaal mee, die stroopt hij thuis en krijg ik zo af en toe.
De geschoten reeën slacht hij ter plekke. Hetgeen hij kan verkopen (aan poeliers) dat snijdt hij eruit en neemt hij mee. De rest laat hij vaak achter in het veld (vreten de vossen wel op). Vragen om de ribben en de rest van het afval is voor hem extra werk, want hij neemt het echt niet mee naar huis om in de kliko te gooien.
Door nikèdog2000
#619016
knap veel
18 gulden voor een konijn
wat moet hij dan wel niet vragen in de winkel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door