tandplak bij pup

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

tandplak bij pup

Berichtdoor Barfplaats

david
1-ster

tandplak bij pup

Berichtdoor david » Zo 13 Aug 2006, 21:39

Hoi eerst even voorstellen
ik ben david en mijn hond heet kay een fox terrier x ? rotweiler ,stafford?? en 5 maanden oud
op de achterste kiesen in zijn bovenkaak komt tandplak
zijn menu bestaat voornamelijk uit kip (poten,nekken,vleugels,braadhaan)konijn(rug,poten) spiervlees lam en rund groentemix en word nog bijgevoerd met carnibest
moet ik hem nog andere of hardere botten gaan voeren om dit probleem te vookomen ?
kippenekken en eendagskuikens slik hij in een keer door maar op de rest kauwt hij toch erg goed
wie kan mij helpen

al vast bedankt
202Spots
5-sterren

Re: tandplak bij pup

Berichtdoor 202Spots » Zo 13 Aug 2006, 21:46

david schreef:Hoi eerst even voorstellen
ik ben david en mijn hond heet kay een fox terrier x ? rotweiler ,stafford?? en 5 maanden oud
op de achterste kiesen in zijn bovenkaak komt tandplak
zijn menu bestaat voornamelijk uit kip (poten,nekken,vleugels,braadhaan)konijn(rug,poten) spiervlees lam en rund groentemix en word nog bijgevoerd met carnibest
moet ik hem nog andere of hardere botten gaan voeren om dit probleem te vookomen ?
kippenekken en eendagskuikens slik hij in een keer door maar op de rest kauwt hij toch erg goed
wie kan mij helpen
al vast bedankt

Grotere stukken geven zodat ie 't wel MOET kluiven in en niet in 1 keer kan doorslikken.
Probeer lamsribben (met vlees er aan) die nog aan elkaar zitten.
david
1-ster

Berichtdoor david » Zo 13 Aug 2006, 21:55

ik ga volgende week naar de islamslager kijken of ik daar wat kan vinden
in ieder geval bedankt
en ik zal jullie op de hoogte houden
Antonia
5-sterren

Berichtdoor Antonia » Zo 13 Aug 2006, 22:45

Ja, ik zou ook grotere stukken geven, zowel van de bevleesde botten, als van het spiervlees, als van de pens (dus wat grotere lapjes) zodat hij daaraan moet trekken. Dat heeft een beetje het effect van een tandenborstel.
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Ma 14 Aug 2006, 21:34

Sommige honden hebben van nature een milieu in de mond die tanplak vriendelijk is en die dus zelfs met een vers menu met bot tandplak weten te kweken. In dat geval zul je toch extra alert moeten zijn en misschien nog extra moeten gaan poetsen of met een muntje geregeld de aangeslagen kiezen schoon krabben.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”