pens eten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

pens eten

Berichtdoor Barfplaats

Bianca1
4-sterren

pens eten

Berichtdoor Bianca1 » Do 10 Aug 2006, 17:04

Wie wil even meedenken
1x per week geef ik hier een lel pens.
Maar het stuk pens is eigenlijk te klein om de trek- en verscheurfunctie te kunnen vervullen die ik er zo graag van zie. Orgaanporties gaan hier in 75 gram, maar voor pens doe ik al ruim 100 gram en ook dat wordt zo ineens doorgeslikt... ::)
Ik kan er wel 200 gram of meer van maken, maar dan wordt het pens cq orgaangehalte weer zo hoog...vastspijkeren is ook niet geweldig want ze wippen het zo weer van de spijker af.....WIE HEEFT IDEEEN
Angelique
5-sterren

Re: pens eten

Berichtdoor Angelique » Do 10 Aug 2006, 17:21

Bianca1 schreef:Wie wil even meedenken
1x per week geef ik hier een lel pens.
Maar het stuk pens is eigenlijk te klein om de trek- en verscheurfunctie te kunnen vervullen die ik er zo graag van zie. Orgaanporties gaan hier in 75 gram, maar voor pens doe ik al ruim 100 gram en ook dat wordt zo ineens doorgeslikt... ::)
Ik kan er wel 200 gram of meer van maken, maar dan wordt het pens cq orgaangehalte weer zo hoog...vastspijkeren is ook niet geweldig want ze wippen het zo weer van de spijker af.....WIE HEEFT IDEEEN

Gewoon zo'n groot stuk (kilootje ofzo) geven waar die niks anders mee kan dan sleuren en trekken en als jij denkt....genoeg gegeten, dan haal je 'm weg, maar meestal hebben ze het voor die tijd zelf al opgegeven.
MoniqueAppels
5-sterren

Berichtdoor MoniqueAppels » Do 10 Aug 2006, 17:44

Ik zou gewoon meer geven dan je eigenlijk 'mag' geven maar dan minder vaak zodat je toch aan je juiste hoeveelheid orgaanvlees komt.
Bianca1
4-sterren

Berichtdoor Bianca1 » Do 10 Aug 2006, 17:53

Angelique schreef:Gewoon zo'n groot stuk (kilootje ofzo) geven waar die niks anders mee kan dan sleuren en trekken en als jij denkt....genoeg gegeten, dan haal je 'm weg, maar meestal hebben ze het voor die tijd zelf al opgegeven.
oke dat kan maar dan moet ik wel dat stuk een keer of 3 invriezen en ontdooien als ze er samen per keer zo'n 250 gram vanaf eten....
Bianca1
4-sterren

Berichtdoor Bianca1 » Do 10 Aug 2006, 17:54

Rovanna schreef:Ik zou gewoon meer geven dan je eigenlijk 'mag' geven maar dan minder vaak zodat je toch aan je juiste hoeveelheid orgaanvlees komt.
Goed dat kan ook, dan zou ik bijvoorbeeld een groot stuk van 250 of 300 gram per keer kunnen geven, maar dan zou dat maar 1x per 3 weken voorbij komen
MoniqueAppels
5-sterren

Berichtdoor MoniqueAppels » Do 10 Aug 2006, 17:55

Bianca1 schreef:oke dat kan maar dan moet ik wel dat stuk een keer of 3 invriezen en ontdooien als ze er samen per keer zo'n 250 gram vanaf eten....

Misschien moet je een grotere hond kopen ;D Nee geintje. Ja, eerlijk gezegd zou ik het anders ook niet weten. Wellicht moet je dan maar accepteren dat ze niet kunnen scheuren en voor de lol in het eten iets anders zoeken.
Bianca1
4-sterren

Berichtdoor Bianca1 » Do 10 Aug 2006, 17:58

Goed plan, ik ga even een bordeauxdog halen... ;D
welja, misschien geef ik ze gewoon eens per maand gewoon een megastuk, en dan de rest in 75 gram, net als de rest van het orgaanvlees.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 10 Aug 2006, 18:05

Bianca1 schreef:oke dat kan maar dan moet ik wel dat stuk een keer of 3 invriezen en ontdooien als ze er samen per keer zo'n 250 gram vanaf eten....

Hier begraven ze 'm :-X :D

Maar opnieuw invriezen deed ik hier niet hoor. Of het werd begraven en de volgende dag door deze of gene opgegeten, of ik gooide de rest gewoon weg. Over wat orgaanvlees meer of minder (in geval van pens) maak ik me in deze helemaal niet druk, dan volgende week ofzo maar weer wat minder.
Happy Tail
5-sterren

Berichtdoor Happy Tail » Do 10 Aug 2006, 21:23

Bianca1 schreef:Goed plan, ik ga even een bordeauxdog halen... ;D

tja en die vreet een stuk van een kilo in ene keer op........en dan ;D :D
hier gaat de pens ook amper gekauwd erin, had het ook graag anders gezien, want qua bezigheidstherapie is dit echt niets......dan maar een kalfsschouder er achteraan
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Do 10 Aug 2006, 21:36

Hier krijgt Tinus anderhalve kilo pens per keer...en dit 2 maal per week.
Okee hij is nogal groot en lust wel wat en is er dan pas zoet mee ipv de kleinere porties die hij eerst kreeg ;D ;D
Geef gewoon wat meer die ene pensmaaltijd voor het nodige trek en sleurwerk ;)
workingmalinois
3-sterren

Berichtdoor workingmalinois » Do 10 Aug 2006, 21:51

Ik geef ook lappen van ongeveer 1.2 kg en dan gaat het perfect.  Als ik kleiner geef eten ze veel te vlug.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Do 10 Aug 2006, 21:58

workingmalinois schreef:Ik geef ook lappen van ongeveer 1.2 kg en dan gaat het perfect.  Als ik kleiner geef eten ze veel te vlug.

Dan slikken ze het meteen door ::) ::) stelletje varkens >:(
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”