Wat vinden jullie?

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Wat vinden jullie?

Berichtdoor Barfplaats

Lieve 14
2-sterren

Wat vinden jullie?

Berichtdoor Lieve 14 » Za 05 Aug 2006, 18:17

Het is weer even geleden -met de vakantie enzo- dat ik nog op barfplaats ben geweest :-\...maar nu ben ik er met een compleet menu.Na de problemen met Benjo's darmen kunnen we weer  100% barfen :D.

Ik heb Benjo intussen aan alle soorten RMB's laten wennen maar ik vond het tijd voor een check-up,kunnen jullie me zeggen wat jullie hiervan vinden aub? Ik ga uit van 3% voor een hondje van ongeveer 6,5 kg en tussen 200 en 180 gr voeding per dag. Vermits hij zichzelf soms vast vermoed ik dat hij genoeg heeft.Hij krijgt nooit op hetzelfde tijdstip eten en soms slechts 1 keer per dag soms 2 keer. Soms wat meer soms wat minder.

Maandag :
- 50 gr groentenmix + verse sardien + eitje (met schil)
- Konijnenkop

Dinsdag :
- piepkuiken (+- 150 gr)
- 50gr spiervlees paard

Woensdag :
- Lamsrib (+- 130 gr - 150 gr)
- 50 gr vleessnijsel (islamslager = rund+lam+kip)

Donderdag :
- Pensdag : 1 grote lap (100gr - 120gr ik snij hem op maat voor kleine hondjes) Hij heeft genoeg met deze lap voor 1 dag.

Vrijdag :
- 75gr struisvogel + 30 gr groentenmix+ cottagecheese
- 100 gr Kipvleugel of nekken

Zaterdag :
- 1 hele kwartel ( 180 gr)

Zondag :
- 20 gr Lamshart + 25 gr Kiplever + 25 gr Lamsnier + 40 gr groentenmix
- 100 gr +- konijnenbil

Maandag :
vastendag

Dinsdag :
- 120 gr kalfsgehakt + 1 eitje met schil
- 50 gr spiervlees paard

Woensdag :
- 150 gr goed bevleesde lamsrib
- 50 gr groentenmix

Donderdag :
- 150 gr kuiken of kip (heel stuk bevleesde karkas)

Vrijdag :
- 45gr groentenmix + beetje yogurt + verse sardien
- 100 gr eendenbil

zaterdag :
- 50gr rundertong + 35gr lamslever
- 125 gr vleessnijsel

Zondag :
- vastendag

maandag :
- pensdag (zelfde pricipe als de week ervoor)

Ik tracht genoeg variatie te geven. Hij doet nog echt wel eens moeilijk met groentenmix dus dat geef ik altijd met vlees of vis of ei bv. Ik heb het ook niet altijd gegeven maar vond het toch nodig het te doen en nu gaat het redelijk goed.

De groentenmix bestaat uit : wortelen,shorseneren,princesboontjes,donkere sla,teentje knoflook,spinazie en een beetje broccoli.De volgende maak ik weer in een andere samenstelling.

Ben ik goed bezig?? Hij eet nog niet zo lang verse vis dus ik ga ook meer varieren als hij het wat meer gewoon is.

Dank jullie wel,
Groetjes
Lieve ;)
Lizzy
Moderator

Re: Wat vinden jullie?

Berichtdoor Lizzy » Za 05 Aug 2006, 18:34

Hoi Lieve, aangezien je niet bij alles de gewichten hebt gezet, kan ik de percentages niet voor je uitrekenen. Dat heb je misschien ook al wel zelf gedaan. Zo op het eerste en tweede gezicht ziet dit er echt geweldig uit! Sublieme afwisseling en mooie afwisseling van vleesbot, orgaanvlees en vlees. Volgens mij gaat dit helemaal goed, met jouw Benjo!
Lieve 14
2-sterren

Berichtdoor Lieve 14 » Za 05 Aug 2006, 18:53

Dank je Lizzy! :-*...Ja hoor ik heb de rekenhulp gebruikt dus ik heb het al allemaal eens gecheckt...maar het is niet altijd zo goed gegaan met zijn darmen en dan moest ik noodgedwongen terug overschakelen op KVV en met zijn keelontsteking wou hij niet kluiven. Eigenlijk zijn we nu pas aan onze eerste weken volledig barf bezig...ttz MET groentenmix want daar is hij héél koppig in geweest maar je ziet volhouden hé ;) Is die trouwens een beetje OK die mix???

Euh de diepvriezer ligt wel vol alleen voor de hond en manlief grolt hier wel eens over :P...vandaar al die variatie ik heb ook een klein hondje natuurlijk,dat helpt... én goede leveranciers!! ;D

Groetjes
Lieve
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Zo 06 Aug 2006, 19:12

Geef je die schorseneren rauw?
En eet die dat?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schorseneren
Lieve 14
2-sterren

Berichtdoor Lieve 14 » Di 08 Aug 2006, 10:07

[quote="The202spots"]
Geef je die schorseneren rauw?
En eet die dat?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schorseneren
[/quote]

Nee vermits ik de boontjes eventjes een kookje heb moeten geven (barfplaatsinstructies netjes opgevolgd :angel:) heb ik er die schrorseneren ook maar even bijgedaan...denk niet dat hij ze anders zou eten. Voor het moment heb ik er dus nog 2 groenten bijgedaan die een beetje gekookt moesten worden(echt helemaal niet lang) juist omdat meneer dat dan liever eet blijkbaar.
Het is een vreselijk koppig Tibetaan weet je :coolsmiley:
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”