Hart en vet

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Hart en vet

Berichtdoor Barfplaats

Jose

Hart en vet

Berichtdoor Jose » Wo 11 Feb 2004, 18:34

Heb vanmiddag hart gehaald. Maar even een vraag het vet wat er aan zit mag je dat ook allemaal geven???

En die stukken die wat taaier zijn??

En die stukken met aders er in???
Ordell

Re:Hart en vet

Berichtdoor Ordell » Wo 11 Feb 2004, 18:35

Gewoon lekker geven.. ;)
rob
2-sterren

Berichtdoor rob » Wo 11 Feb 2004, 20:35

Gewoon doe, vaak vinden ze het vet net zo lekker, tenminste die van mijn wel, maar das een verhaal apart.

Eucalipta (linda)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 11 Feb 2004, 22:07

Ja hoor, helemaal geven. En, vet voor de hond = gezond. Dus, er lekker aan laten zitten! Hak of snijd het hart anders in grote stukken zodat ze flink moeten werken op de brokken hart en harde vet.
Sje
1-ster

Berichtdoor Sje » Do 12 Feb 2004, 00:31

Die van mij hier zijn er gek op, ze kregen vandaag hart als ik het aan het snijden ben staat het stelletje om me heen en dan laat ik zo nu en dan wat (per ongeluk) vallen, of er nou vet aan zit of niet. Smullen maar. :) :) :)
Jose

Berichtdoor Jose » Do 12 Feb 2004, 17:10

Ha ha
Ik heb gister gelijk de ultime test gedaan. Stukje hart en handje brokken. En ja hoor handje brokken mocht weer in de emmer, Foef had zelfs al een heel stuk van pak en beet een kilo te pakken van het aanrecht af. Hij was er zo weg mee, even vergeten de keuken deur dicht te doen hihi. Maar ze moest m weer inleveren en stond me aan te kijken van ja he wat maak je me nou. En dan heel zielig. Ja daar zwicht je dan weer voor he toch maar een klein stukje gegeven. En dan die tongen langs de snoet geen gezicht heerlijk.
Diegel
3-sterren

Berichtdoor Diegel » Vr 13 Feb 2004, 17:54

:D mmm, lekker hoor, hart...
En zeker het vet eraan laten hoor..
Die fout heb ik in het begin zo vaak gemaakt,het vet van alles afsnijden, nu is Diegel inmiddels zo slank geworden, dat ik vaak extra vette stukken vraag bij het slachthuis!! Geef maar hoor, dat vet, ze hebben het nodig!
Diegel
3-sterren

Berichtdoor Diegel » Vr 13 Feb 2004, 17:59

oh,ja, en wat die harde stukken betreft, als ze gewoon zijn van te kauwen, ook zeker geven... vaak zitten er in die rare stukken harde aders enzo heel veel goede voedingsstoffen..
Zo kreeg ik eens runderlongen en ik had al die harde pijpen ervan weggegooid, lees ik later hier op barfplaats dat er uit die pijpen speciale voedingsstoffen gehaald worden die moeilijk in andere dingen te vinden zijn (ik kan me niet meer precies herinneren wat, ik denk dat het Roger was die dit ergens schreef...) ::)
jeanne
5-sterren

Berichtdoor jeanne » Vr 13 Feb 2004, 18:01

wat heb je voor een hart? runderhart?
Freule is daar ook dol op, heb vandaag weer een hartje(ahum, die dingen zijn behoorlijk groot) opgehaald, was netjes gesneden in stukken van ongeveer een pond en verpakt en ingevroren ;)
Een stuk alvast voor morgen klaarliggen.
Vandaag trouwens twee grote kipfilets, wat erwtjes en rijst van ons, beetje fyto en een eitje. Madam legt altijd eerst het eitje op de keukenvloer, hahaha, eet dan eerst de rest op en als toetje haar eitje
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”