vislucht reden tot stoppen?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Bianca1
4-sterren

Berichtdoor Bianca1 » Vr 14 Jul 2006, 22:25

Ik krijg persoonlijk steeds meer een hekel aan vrijdag-visdag (zo is dat bij ons)
Ze krijgen dan sardine of zalmkop en dat meurt zo vreselijk na het eten. Bijna het hele weekend kan ik genieten van een visgeur, en dat terwijl Odin altijd graag bij ons op bed slaapt... :-X
Ik denk er nu over om de vis van het menu te schappen of evt te vervangen door filet uit het vriesvak van de super icm visoliecapsules ofzo.
Wat is jullie ervaring met vislucht?? en zijn er mensen die om deze reden dit niet meer geven?
chrisje
4-sterren

Re:vislucht reden tot stoppen?

Berichtdoor chrisje » Vr 14 Jul 2006, 22:42

Hier blijft de zalmkop één maal per week op het menu staan. ze genieten er zo van. ::) ;D
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 14 Jul 2006, 22:51

Bianca1 schreef:Ik krijg persoonlijk steeds meer een hekel aan vrijdag-visdag (zo is dat bij ons)
Ze krijgen dan sardine of zalmkop en dat meurt zo vreselijk na het eten. Bijna het hele weekend kan ik genieten van een visgeur, en dat terwijl Odin altijd graag bij ons op bed slaapt... :-X
Ik denk er nu over om de vis van het menu te schappen of evt te vervangen door filet uit het vriesvak van de super icm visoliecapsules ofzo.
Wat is jullie ervaring met vislucht?? en zijn er mensen die om deze reden dit niet meer geven?

Nee, voor mij is het geen reden om het niet te geven. Na een zalmmaaltijd gaat er een natte soplap langs de garnituurtjes, een dweil over de vloer en dan valt de stank verder wel mee.
cantos
3-sterren

Berichtdoor cantos » Vr 14 Jul 2006, 23:12

Hier krijgen ze ook een vis moet zeggen nergens last van daarna de vloer dweilen, alleen als ze naast je komen staan als ze net vis gegeten hebben dan die lekkere frisse adem :D maar meestal de volgende dag weg.
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Za 15 Jul 2006, 06:54

Als je het niet te houden vind dan zou ik het ook niet geven en gewoon lekker visolie capsules gaan geven of henne zalmolie (dat gebruik ik altijd) ik bestel die altijd hier :
http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... result.php?
keywords=henne+zalmolie&osCsid=ca0701cd20825941f3051266c38ca0fd&x=0&y=0

(de link even kopieren en in je browser plakken)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 15 Jul 2006, 09:26

Nee, ze blijven hier vis eten. Ik heb ook een hekel aan de meur, maar ik doe het volgende: mijn honden eten natuurlijk altijd van hun rubber kleedje. Die gaat na de vismaaltijd DIRECT in de was. Met een washand doe ik de pootjes en de bek van de honden even af. Dan neem ik een emmertje met citronella sop, en dweil daar even de stukken vloer mee waar ze met hun vieze vispoten hebben gelopen. En je ruikt niks meer.
Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Za 15 Jul 2006, 10:38

Effe off-topic; Lizzy, waar haal je die rubberkleedjes en hoe groot zijn die ongeveer?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 15 Jul 2006, 10:41

Audrina schreef:Effe off-topic; Lizzy, waar haal je die rubberkleedjes en hoe groot zijn die ongeveer?

Het is eigenlijk ondertafellaken en ik koop het bij de VEN/Sligro en het gaat per meter. Ik was ze op 40 graden en daarna gaan ze de droger in (en die zet ik wel op lauw drogen) en ze blijven buiten verwachting lang goed! Ja, ze worden niet meer spierwit zoals toen ik ze kocht, maar dat boeit me ook niet. Ze worden wel schoon hoor, dat wel.
Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Za 15 Jul 2006, 10:43

Okay, thanks. :) Zullen ze bij de Makro dan ook vast wel hebben.
Laatst gewijzigd door Audrina op Za 15 Jul 2006, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Za 15 Jul 2006, 11:53

Hier eten ze hun vis gelukkig buiten,kan me goed voorstellen dat je eng wordt van de vislucht...misschien de vis in de tuin of op het balkon laten eten?
pallas
5-sterren

Berichtdoor pallas » Za 15 Jul 2006, 11:56

na het vis eten ruiken ze hier heerlijk naar verse zalm :-\
maar dat is na een paar uren ook wel weer weg, Nox haar snor was ik wel nog even, maar dat doe ik wel vaker als er nog eten in blijft hangen.
vis eten ze bij mij altijd buiten op een plastic mat, de mat in de was, nog even een emmer sop en weg is de vislucht.
Sanyo
5-sterren

Berichtdoor Sanyo » Za 15 Jul 2006, 13:41

Hier wordt altijd buiten gegeten.
Na de tijd ruikt het uit de bek wel naar vis, maar dat is inderdaad met een paar uur verdwenen.

Het lijkt me dat het wel verschil kan maken, als je een hond hebt met een baard, dan zal die geur wat langer blijven hangen, lijkt me.
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Za 15 Jul 2006, 13:53

bij mijn honden blijft het aan de oren hangen, die vislucht. Als ik me er erg aan stoor, veeg ik het af, maar vaak is Jonas me al voor: hij sabbelt zijn eigen oren schoon ::)
Bianca1
4-sterren

Berichtdoor Bianca1 » Za 15 Jul 2006, 14:32

Cathelijn schreef:bij mijn honden blijft het aan de oren hangen, die vislucht. Als ik me er erg aan stoor, veeg ik het af, maar vaak is Jonas me al voor: hij sabbelt zijn eigen oren schoon ::)

;Dook handig
amiwoods
3-sterren

Berichtdoor amiwoods » Za 15 Jul 2006, 14:56

ik vind het helemaal niet stinken.
hoe ouder een vis is de harder die stinkt, want verse vis ruikt niet. zodra het in de vriezer heeft gelegen gaat het stinken. :(
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”