Dunne ontlasting van Carnibest, barfen gaat prima......

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Mar_vD
1-ster

Berichtdoor Mar_vD » Di 11 Jul 2006, 16:22

Hoi allemaal,

Sinds 2,5 maand krijgen onze 3 honden ipv brokken Carnibest. Het gaat om 2 Alaska Malamutes van 10 jaar en een Groenendaeler van 16 maanden. De Malamutes doen het er goed op, maar de Groenendaeler heeft zeer regelmatig te dunne ontlasting of een gedeelte te dun.

(Op de brokken tijdens een weekend vakantie had hij nog beroerdere ontlasting, heel veel en dun, maar dat daargelaten.)

Tijdens onze eerste paar barf-dagen (kippenvleugels, nekken, pens, sardines, groenten) was de ontlasting perfect. Stevig, geen sporen van onverteerde botten.

Vandaag (gisteren Carnibest gehad) had hij weer geen goede ontlasting. Zelfs meer last dan voorheen. Steeds aandrang voor een paar waterige druppeltjes.

Ik dacht eerder nog dat het kon liggen aan die paar beloningsbrokjes (op graanbasis) die hij kreeg, maar hij krijgt inmiddels alleen gedroogde pens in stukjes geknipt als beloning.

Wij zijn er dus wel uit!! :D

De Carnibest zullen we opvoeren aan de Malamutes, die doen het er prima op. De groenendaeler gaat per direct volledig over op barf, de Malamutes worden deeltijders en straks ook volledig.

Ik volg, om er in te komen, de informatie uit het e-book van Mogens Eliassen. Er zullen meer wegen zijn die naar Rome leiden, tips zijn welkom, maar dit is al een ordner vol leesvoer. ;)

Overigens superleuk om te zien dat de honden tijd besteden aan hun eten, dat ze er iets voor moeten doen.....

Groetjes, Marina
www.innuo.nl/onzehonden
Angelique
5-sterren

Re:Dunne ontlasting van Carnibest, barfen gaat prima......

Berichtdoor Angelique » Di 11 Jul 2006, 17:18

:D Dan mag u nu door naar de bovenste sectie van het board :D
Lizzy
Moderator

Re:Dunne ontlasting van Carnibest, barfen gaat prima......

Berichtdoor Lizzy » Wo 12 Jul 2006, 09:11

Hallo Marina, welkom op Barfplaats! Gaaf, dat je gaat barfen! Ach, het is zooo leuk dat ik durf te wedden dat er binnenkort 3 hondjes barf te eten krijgen ;D

Mogens Eliasen heeft een prima boek geschreven over rauwe voeding! Ik ben het hier en daar niet met hem eens, maar dat mag de pret niet drukken. Ik haal gewoon uit boeken waar ik wat aan heb, dat ik logisch vind en de rest laat ik voor wat het is. Ik heb dat overigens met alle andere schrijvers ook hoor, dat ik het niet met alles eens kan zijn. Zo ben ik het her en der niet met Billinghurst eens en zo ben ik het her en der niet met Lonsdale eens (en zo zijn er nog veel meer schrijvers). Maar ze schrijven allemaal nuttige dingen!

Overigens is deze links misschien wel handig voor je: http://www.barfplaats.nl/forum/http://b ... adid=17448. En in de BARF bibiliotheek staat ook zat info.

GRoetjes, Lizzy
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”