pens

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

pens

Berichtdoor Barfplaats

laura
4-sterren

pens

Berichtdoor laura » Di 10 Feb 2004, 15:10

Morgen ga ik naar een slager samen met Jose, spannend.
Daar kunnen we dus ook pens halen. Is dit orgaanvlees of niet?? Volgens mij is de maag wel een orgaan niet?
Jose

Re:pens

Berichtdoor Jose » Di 10 Feb 2004, 17:27

Ja hoor pens is orgaan. En het staat al klaar voor je in zakjes. Van ongeveer 500 gr aan een stuk en vuil dus lekker gezond. En als ik het goed begrepen hed na de pens ze een bodje laten kluiven en je hebt weer een dagmaaltje. Maar goed ik begin ook pas net. ;D
laura
4-sterren

Berichtdoor laura » Di 10 Feb 2004, 17:36

Geweldig, ben benieuwd....
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 10 Feb 2004, 18:45

Ja, pens is orgaanvlees. Hartstikke gezond! (tenminste, vuile pens). Geef eerst een kleiner lapje pens of houd het vast om te kijken wat jouw hond er mee doet. Het mooiste is namelijk als hij er aan gaat rukken en sleuren! Een goede tandenborstel! Maar sommige honden schrokken het in 1 keer naar binnen, zonder het in stukken te scheuren. En soms kotsen ze dat dus weer uit >:( (die van mij doet dat dus).

Je moet niet iedere dag pens + botje geven, want dat is niet afwisselend genoeg, maar af en toe een menu van een lap pens (desnoods ook een rauw eitje) en daarna een botje: dat vinden honden niet echt vervelend ;D.

Groetjes, Lizzy
jeanne
5-sterren

Berichtdoor jeanne » Di 10 Feb 2004, 18:52

vandaag toevallig pens met kippennekjes op het menu, madam staat al te zeuren bij het aanrecht, want het is nog te koud.
laura
4-sterren

Berichtdoor laura » Wo 11 Feb 2004, 09:16

Wij wonen op een flat, dus dit soort dingen geven is lastig. We zijn van plan om tosca haar maaltijd maar in het bos te geven na een wandeling. Even rust op de plaats en haar laten genieten. Vooral als ze ermee gaat sleuren en trekken wil ik dat liever niet in mijn huis hebben.... Een bot wil gelukkig wel goed.
We zullen wel zien hoe het gaat....
Lupa

Berichtdoor Lupa » Wo 11 Feb 2004, 09:39

Laura, hoe het zit met andere honden die in het bos lopen?
laura
4-sterren

Berichtdoor laura » Wo 11 Feb 2004, 11:50

Onze hond is altijd vrij agressief. :( Ze kan niet loslopen als er andere honden zijn. We gaan vrijwel elke avond na 21.00 een uurtje naar het bos. Dan kan ze even lekker los en haar energie kwijt!
Dan wilde ik na de wandeling een stuk pens geven....
Geen andere hondjes te bekennen dus..... ;) ;)
Lupa

Berichtdoor Lupa » Wo 11 Feb 2004, 13:41

Ok ;)
want je zou flink knok partij aan over kunnen houden.
Sonja
5-sterren

Berichtdoor Sonja » Wo 11 Feb 2004, 14:16

Persoonlijk zou ik liever niet aansluitend aan een wandeling eten geven. Zeker niet als de hond los heeft mogen uitrennen. Ik wacht dan altijd liever een uurtje tot ze tot rust zijn gekomen en dan geef ik pas eten.
laura
4-sterren

Berichtdoor laura » Wo 11 Feb 2004, 14:40

Daar zat ik dus ook al aan te denken. Over het algemeen is ze 's avonds niet zo vermoeid van het wandelen maar ja...

Ik ga vanmiddag voor t eerst pens halen, eerst maar eens kijken hoeerg het stinkt.
Ik heb wel eens een pens leeg geschept van een levende koe.... Je hand stinkt 2 weken later nog...
jelle
3-sterren

Berichtdoor jelle » Wo 11 Feb 2004, 16:22

Kun je het niet ergens anders dan in de woonkamer geven? De badkamer voor mijn part? Dan haal je nadien even een dweil er door heen en het is weer schoon.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”