Klapperen met de oren/welk middel?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Lafje
1-ster

Berichtdoor Lafje » Zo 09 Jul 2006, 09:52

Sinds een paar dagen klappert Olaf weer met zijn oren (links) ???. Hij deed dat ook heel erg toen hij nog brok kreeg. Na overgang op vers (CB met af en toe BARF) was dit over, geen geschud en geklapper meer :D.
Hij begint er nu weer mee, opeens. Wat is een goed middel om zijn oor tot "rust" te brengen??

Gr. Linda
Lizzy
Moderator

Re:Klapperen met de oren/welk middel?

Berichtdoor Lizzy » Zo 09 Jul 2006, 10:03

Heeft hij toevallig niet gezwommen?

Ik vind zelf Prodier Oordruppels van VSM heel goed. Deze moet je wel braaf 2 keer per dag toedienen en wat langer geven.
flatcoat
1-ster

Berichtdoor flatcoat » Zo 09 Jul 2006, 10:39

Lafje schreef: Wat is een goed middel om zijn oor tot "rust" te brengen??

Gr. Linda

ik maak ze schoon met een watje met slaolie, en daarna druppel ik wat Simulsan (homeopatisch voor ooronsteking bij mensen) op een watje. Na 2 dagen wat het over.

groetjes Mirjam
Lafje
1-ster

Berichtdoor Lafje » Zo 09 Jul 2006, 10:44

Hij zwemt de laatste tijd inderdaad af en toe. Doet hij niet vaak, is geen echte zwemmer. Vorige week in de zee, afgelopen dagen in zoet water. Hij maakt graag bommetjes! Zullen zijn oren hiervan geirriteerd zijn geraakt? Misschien van het zoute water van vorige week?
Ik ga in elk geval even een middeltje halen! Dank!

Gr. Linda
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Zo 09 Jul 2006, 11:02

Ja, bij zwemmen kan het gaan irriteren. Had vorig jaar niet opgepast en toen zelfs voor de eerste keer oormijt :o
Nu "droog" ik de oren na het zwemmen altijd met een zakdoekje (vinger erin en klaar), nu wordt er niet meer geklapperd.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 09 Jul 2006, 11:02

Lafje schreef:Hij zwemt de laatste tijd inderdaad af en toe. Doet hij niet vaak, is geen echte zwemmer. Vorige week in de zee, afgelopen dagen in zoet water. Hij maakt graag bommetjes! Zullen zijn oren hiervan geirriteerd zijn geraakt? Misschien van het zoute water van vorige week?
Ik ga in elk geval even een middeltje halen! Dank!

Gr. Linda

Mijn honden krijgen eerder last van hun oren bij het zwemmen in zoet water. Zijn zijn oren vuil? Rood?
Lafje
1-ster

Berichtdoor Lafje » Zo 09 Jul 2006, 12:36

Zijn oren zijn roze, zie niet echt irritatie. Hij heeft wel heel snel last van zwart oorsmeer, dat haal ik regelmatig weg met baby-snoetenpoetsers. Olaf heeft flap-oren(vizsla), speelt dat mee? Hij heeft het alleen links, rechts geen probleem, toch water of zo?

Gr.!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 09 Jul 2006, 12:48

Lafje schreef:Zijn oren zijn roze, zie niet echt irritatie. Hij heeft wel heel snel last van zwart oorsmeer, dat haal ik regelmatig weg met baby-snoetenpoetsers. Olaf heeft flap-oren(vizsla), speelt dat mee? Hij heeft het alleen links, rechts geen probleem, toch water of zo?

Gr.!

Ik zou eerlijk gezegd lekker stoppen met de baby-snoetendoek en eens langere tijd Prodier oordruppels gebruiken. Pinkel (dalmaat) heeft ook vaker vuile oren gehad en dit is het enige dat echt geholpen heeft bij haar. Inmiddels zijn haar oren al weer 1 jaar 100% schoon. Zij had het ook vooral aan 1 oor. En zwemmen maakte de boel in ieder geval niet beter....
Tineke *
4-sterren

Berichtdoor Tineke * » Zo 09 Jul 2006, 14:14

Ik gebruik bij vuile oren(dus geen oormijt)oorreinniger van Bogena.Paar dagen druppelen en schoonmaken en het is over.

Tineke
roefus

Berichtdoor roefus » Zo 09 Jul 2006, 14:22

Zwemmen speelt volgens mij altijd mee.
's Winters heeft Roefus prima oren, maar 's zomers (als hij dagelijks zwemt) zie ik dat ze 'minder' worden.
Gewoon wat vuiler.
Hangoren zijn overigens gevoeliger, omdat het niet zo 'opdroogt' als bij oren die rechtop staan.
roefus

Berichtdoor roefus » Zo 09 Jul 2006, 14:23

Lizzy schreef:Ik zou eerlijk gezegd lekker stoppen met de baby-snoetendoek en eens langere tijd Prodier oordruppels gebruiken. Pinkel (dalmaat) heeft ook vaker vuile oren gehad en dit is het enige dat echt geholpen heeft bij haar. Inmiddels zijn haar oren al weer 1 jaar 100% schoon. Zij had het ook vooral aan 1 oor. En zwemmen maakte de boel in ieder geval niet beter....

Lizzy, zijn die Prodier oordruppels gewoon bij de drogist te koop?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 09 Jul 2006, 14:30

roefus schreef:Lizzy, zijn die Prodier oordruppels gewoon bij de drogist te koop?

Nee, helaas niet. Maar je kunt ze wel bestellen bij bijv.

http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... 20_238_172

of

http://www.edera.nl/index_pn.htm

bestellen

Sommige dierenartsen hebben het ook op voorraad.
roefus

Berichtdoor roefus » Zo 09 Jul 2006, 15:14

o bedankt, zal ik daar dan maar eens bestellen.
nelb
4-sterren

Berichtdoor nelb » Zo 09 Jul 2006, 16:27

Bij goed gesorteerde dierenwinkels wordt het ook verkocht is mijn ervaring.
En 't is inderdaad prima spul.
Nel
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Zo 09 Jul 2006, 16:50

flatcoat schreef:ik maak ze schoon met een watje met slaolie, en daarna druppel ik wat Simulsan (homeopatisch voor ooronsteking bij mensen) op een watje. Na 2 dagen wat het over.

Ik dacht dat SLA OLIE niet goed was om in de oren te doen...wanneer je geen speciale oorschoonmaakspul voor honden hebt, dan zou liever babyolie of mineraal olie gebruiken inplaats van slaolie.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”