Ernstige jeuk/huidaandoening Jack Russel

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Quinty
1-ster

Berichtdoor Quinty » Di 10 Feb 2004, 11:57

Hoi, ik had even een vraagje over ernstige jeuk en huidirritatie bij mijn Jack Russell, Quinty.
Zijn al maanden bezig met de dierenarts om er achter te komen waardoor ze zo'n last heeft. Ze heeft een maand antibiotica gekregen (was ik al niet zo blij mee voor haar, want ze is net een jaar) en cortisonzalf/tabletten. Maar de jeuk verergerde alleen. Gisteren hebben ze onder verdoving stukjes huid weggehaald en gehecht, om dit te gaan onderzoeken, naast eerder onderzoek van een huidafkrabsel. Nu heeft ze voor haar afweer ivm hechtingen weer antibiotica gekregen, maar nu voor 10 dagen. Onze dierenarts zegt dat als hier niets uit naar voren komt, ze het ook niet weet. ??? Wie kan mij advies geven ivm dit probleem. Al dat gedoe aan mijn schatje vind ik heel vervelend voor haar. Please als iemand hier ervaring mee heeft, laat me dat alsjeblieft weten!
Alvast bedankt.

Penelope
Paul_Barte
5-sterren

Re:Ernstige jeuk/huidaandoening Jack Russel

Berichtdoor Paul_Barte » Di 10 Feb 2004, 12:02

Quinty schreef:Hoi, ik had even een vraagje over ernstige jeuk en huidirritatie bij mijn Jack Russell, Quinty.
Zijn al maanden bezig met de dierenarts om er achter te komen waardoor ze zo'n last heeft. Ze heeft een maand antibiotica gekregen (was ik al niet zo blij mee voor haar, want ze is net een jaar) en cortisonzalf/tabletten. Maar de jeuk verergerde alleen. Gisteren hebben ze onder verdoving stukjes huid weggehaald en gehecht, om dit te gaan onderzoeken, naast eerder onderzoek van een huidafkrabsel. Nu heeft ze voor haar afweer ivm hechtingen weer antibiotica gekregen, maar nu voor 10 dagen. Onze dierenarts zegt dat als hier niets uit naar voren komt, ze het ook niet weet. ??? Wie kan mij advies geven ivm dit probleem. Al dat gedoe aan mijn schatje vind ik heel vervelend voor haar. Please als iemand hier ervaring mee heeft, laat me dat alsjeblieft weten!
Alvast bedankt.

Penelope

Hoi Penelope,

Wat heeft Quinty altijd gegeten??
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op Di 10 Feb 2004, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Di 10 Feb 2004, 22:21

Hoi Penelope,
Jeuk en ze kunnen niets vinden zeg je :-\.
Dat komt me bekend voor. Onze oudeste J.R. had er ook last van en sinds ik hem Vers Vlees geef is het helemaal over. Hij krabt niet meer en zijn huid is stukken beter. Eigenlijk kan ik tot nu toe zeggen dat het helemaal over is .
Voorheen at hij brokken en als ik het had geweten , had ik hem al lang eerder op Vers vlees gezet ik kan het je echt aan raden hoor.
Groetjes en Succes.
macho
3-sterren

Berichtdoor macho » Di 10 Feb 2004, 22:26

macho heeft een gras en pollenallergie, maar sinds hij op vers vlees staat en ook op homeopathise druppels gaat het echt stukken beter.

zijn huid ziet er veel beter uit.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Wo 11 Feb 2004, 01:08

Gewoon de brokken aan de kant en versvlees geven ;)
Alleen versvlees en niets anders!
Wedden dat vers wint van de brokken?
Ik had ook zo'n jeukhond en stinken dat ie deed :-X ;D
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Wo 11 Feb 2004, 10:06

Als cortison/prednison niet helpt is het meestal ofwel een mijt ofwel voedingsgerelateerd.
Dus lekker op vers over!
Heeft je dierenarts afkrabsels gemaakt?
Marieke
4-sterren

Berichtdoor Marieke » Vr 20 Feb 2004, 11:46

mijn boerenfox had ook een ernstige jeukaandoening, vooral in de liezen. Sinds ik haar op versvlees heb staan is het over. Het heeft wel 6 weken geduurd voordat het helemaal weg was en in eerste instantie werd het alleen maar erger (ontgifting heet dat he?).
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”