Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#581020
Ik zie bij SAiko nu een soort hoekje in zijn staart zitten.
Dit vanaf de staartwortel zo'n 15 cm. Als hij in rust is, zie je na zo'n 15 cm een soort bobbeltje en vandaaruit zie je de staart iets anders verlopen.
Niet opvallend, maar toch iets...

Hij heeft wel een tijdje terug met zijn staart vastgezeten in de kooi, zou dat ook iets kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door herder_lover op za 01 jul 2006, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#581045
nee, zo erg is het niet, het is gewoon een soort hoekje... niet echt opvallend, net alsof het opgezet is zeg maar ???
Door geer
#581049
Is dit niet gewoon een bepaalde staarthouding? Sophie heeft een normale staart, maar kan hem af en toe ook zou houden. Dan lijkt het net of er een knik inzit!
Door herder_lover
#581051
ik heb het eerste bericht ook maar ff aangepast, want zelf denk ik dat zijn staart heeft klemgezeten (zeker omdat het nu pas zichtbaar is als je goed kijkt)...
zou dat kunnen en kan dat problemen opleveren voor hem?
Door herder_lover
#581076
kan dat kwaad? En zou hij daar last van hebben dan?
Meneer lag nl een tijdje terug lekker te slapen in zijn kennel, en zijn staart stak er een stukje doorheen. Toen kwam de "poolboy" langs en Saiko schoot overeind. Toen zat zijn staart ff klem zeg maar.
Hij gaf er niet veel om eigenlijk, maar sindsdien valt het me op....
Door 202Spots
#581083
herder_lover schreef: zoekplaatje? Kan er niet veel uit halen uit de foto ???
Op deze duidelijker?

Afbeelding
Door Ine
#581084
Mijn eerste lab heeft ooit tussen de dichtslaande deur gezeten met z'n staart, die had dus daarna een dikke wervel, geen knik. Het is altijd een onzichtbaar en nauwelijks voelbaar bobbeltje gebleven.
Pups worden hier voor ze weggaan, door mij op knikstaarten gecontrolleerd. Helaas, kan dat dus ook later optreden, maar gelukkig hebben we dat nog nooit gehad.
Als de knik blijft, zoals hij nu is, zou het een knikstaart kunnen zijn. Wordt het in de loop van een paar weken minder, dan zou het door trauma kunnen komen.
Goed in de gaten houden.
Door tessa
#581085
mijn shih tzu heeft vorig jaar met haar staart tussen het kattenluik gezeten, gevolg een gebroken staart, nu zit er ook een verdikking/knikje in, niet opvallend maar je voelt het wel.
Het kan dus wel komen doordat Saiko klem heeft gezeten.
Door Erna
#581092
Ine schreef:
Als de knik blijft, zoals hij nu is, zou het een knikstaart kunnen zijn. Wordt het in de loop van een paar weken minder, dan zou het door trauma kunnen komen.
Goed in de gaten houden.
Ik ben dit toch niet helemaal met je eens Ine. ;D Een knikstaart zoals we de erfelijke afwijking noemen zit er of zit er niet en is aanwezig van pup af aan. Een knik die later ontstaat in de staart wordt geen knikstaart genoemd als in erfelijke afwijking. Die moet er later ingekomen zijn door inderdaad een trauma of iets dergelijks.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door