Sashas Blend

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Sashas Blend

Berichtdoor Barfplaats

lantsoght
2-sterren

Sashas Blend

Berichtdoor lantsoght » Do 29 Jun 2006, 14:45

Graag zou ik weten of er iemand ervaring heeft met sashas blend. Ik heb namelijk een berner van 1 jaar met groeipijn. Soms mankt die soms niet. Hij is op 6 maand geopereerd aan de elleboog wat eigenlijk niet nodig was volgens mijn da. Ik geef hem glucobest maar soms mankt hij nog. ???
Peet
5-sterren

Re:Sashas Blend

Berichtdoor Peet » Do 29 Jun 2006, 14:48

Sasha's Blend bevat haaiekraakbeen. Dat is een zeer dier-onvriendelijke chondroitine-bron. Ik zou het op glucobest houden, of anders die van de Groene Os ofzo....
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 29 Jun 2006, 17:36

Heeft een orthopeed de conclusie getrokken dat jouw Berner aan groeipijn lijdt? Mag ik vragen wat hij eet?
Sella

Berichtdoor Sella » Do 29 Jun 2006, 17:55

Ik heb behalve de haaienhraakbeen toevoeging ook nog grote moeite met de toevoeging van calcium in dit produkt.
Ik geef glucosamine van hb en soms van een ander merk.
Ik geef de glucosamine die je via de dierenarts kun kopen(ben de naam even kwijt) ook niet meer omdat ik er in verhouding weinig glucosamine en chodroitine in zit voor wat het kost.
Voor groeipijn helpt glucosamine niet het kan wel helpen om zwakke gewrichten de artrose vorming te vertragen.
Persoonlijk gebruik ik het ook en als ik veel pijn heb dan neem ik een dubbele dosis en dat blijkt inderdaad pijnstillend te werken. Ik had dit ergens gelezen en heb het uitgeprobeerd.
Ik geef mijn hond als hij veel pijn heeft nu ook een dubbele dosis maar dat werkt niet voldoende om alleen te kunnen gebruiken.
(ikzelf gebruik het erbij naast hele zware pijnstilling dus bij mij is het al extra)
K@rin
5-sterren

Berichtdoor K@rin » Do 29 Jun 2006, 18:50

Ik denk ook, dat glucosamine niet helpt tegen groeipijn.
Ik destijds een pup in huisgehad en die had veel baat bij Mercurius Vivus D6.
Verder GEEN brokken voeren, maar een kwalitatief goed KVV, lieftst met een calciumbron van gemalen botten.
K@rin
5-sterren

Berichtdoor K@rin » Do 29 Jun 2006, 18:51

nog ff wat anders, omdat het een Berner is ..............
is hij gecontroleerd op OCD ??
lantsoght
2-sterren

Berichtdoor lantsoght » Do 29 Jun 2006, 19:24

Ik ben naar een dierenorthopeed geweest en die heeft hem geopereerd toen die ongeveer 6 maand was, hij zei dat het kwam door zijn voeding hij kreeg en krijgt carnibest en af en toe barf (wat hij wel verkiest). Hij moest dan brokken eten voor grote rassen (Hills) maar die heb ik nooit gegeven. Ik heb hem dan 3 maand rustig gehouden, niet spelen met de andere berner, altijd buiten aan de lijn voor korte wandelingen. In april was alles normaal, ik heb hem wel glucobest gegeven. Een paar weken geleden begon hij opnieuw te manken. Ondertussen ben ik ook nog bij mijn gewone da geweest die mijn berner dan meegedaan heeft naar Gent en het besluit was dat hem niets mankeerde. Mijn da verkoopt ook geen brokken en zijn honden eten ook kvv. Volgens hem zijn het groeipijnen. Ik ga volgende week terug en zal eens vragen hoe het komt dat hij soms weer mankt, niet altijd.
Ornella
1-ster

Re: Sashas Blend

Berichtdoor Ornella » Do 20 Jul 2006, 09:56

Ik heb goede ervaring met Groenlib mosselextracten tegen groeipijnen en ook met Cetyl-M. Mijn newfoundlander heeft ook last van gehad, van de dierenarts moest hij remadyl krijgen, nou niet dus. De beste resultaten heb ik met Cetyl-M gehad.
Peet
5-sterren

Berichtdoor Peet » Do 20 Jul 2006, 15:12

Hoe kom jij aan die Cetyl-M?
Ik overweeg het voor mijn hond met DM (degeneratieve leylopathie). Overigens heb ik de toepassing van Cetyl-M bij pano nog nooit gehoord, dus ik ben benieuwd naar de werking ervan bij pano  :)
Ornella
1-ster

Berichtdoor Ornella » Do 20 Jul 2006, 15:57

Ik vind Cetyl-M hier (ik hoop dat ik dit hier mag zetten): http://vetcare.homestead.com/vetcare.html

Sorry maar wat is pano? Ik heb nog nooit van gehoord :-[
betty
2-sterren

Berichtdoor betty » Za 13 Jan 2007, 20:33

pano ander woord voor groeipijn gebruiken ze meestal in USA bedoel het woord pano
lantsoght
2-sterren

Berichtdoor lantsoght » Za 13 Jan 2007, 21:24

Mijn Berner is nu 19 maand en alles is ok. Hij loopt prachtig, mankt nooit meer. Ik geef wel Cetyl-M aan beiden omdat de oudste " jaar en 2 maand) bij het spelen zijn kruisband kapot was en daarvan geopereerd werd, en is nu ook weer ok. Hij is wel wat de zwaar moet 5 kg afvallen. Maar met Cetyl-M en glucobest doen beide het super goed.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”