Nieuw hier met een vraag..?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Sorcerer
1-ster

Berichtdoor Sorcerer » Vr 06 Feb 2004, 15:36

Hallo allemaal

Mijn naam is Michael en ik heb een Am.Staff zoals jullie hieronder kunnen zien.
Hij gaat binnen kort over op vers-voer. Nu wil ik hem overzetten naar BIBI alleen weet ik dus niet hoeveel ik hem zou moeten geven hij weegt 31 kilo.

En wat ik ook gehoord en gelezen heb is dat er in BIBI weinig spiervlees zit, en veel ingewanden (vlees).
Waar is het spiervlees goed voor? En wat kan ik er extra bij kan doen om het spiervlees aan te vullen?

Groetzz

Michael ;D
Yorick
3-sterren

Re:Nieuw hier met een vraag..?

Berichtdoor Yorick » Vr 06 Feb 2004, 15:42

Hoi Michael,

Ik denk dat wij elkaar kennen vanop een ander forum niet?

In ieder geval van harte welkom hier! Heel goede keuze om je am staff op vers te zetten!

Spijtig genoeg kan ik je niet helpen met de Bibi, je zou wel eens naar hun website kunnen gaan kijken naar de samenstellingen: www.bibidiervoeding.nl
Ik weet wel dat BIBI een complete voeding is dus bijvoegen moet helemaal niet.

Yorick (ook een am staff ;D )staat momenteel op Duck en begin maart ga ik Carnibest proberen. Af en toe krijgt ie een kippenvleugeltje en het is de bedoeling dat ik binnen X-tijd een aantal dagen per week ga barfen.

Succes hoor!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 06 Feb 2004, 16:29

De percentages van Bibi zijn onlangs op Barfplaats gezet door Ordell. En dit was de uitkomst:

-Spiervlees; 30-35%
-Orgaanvlees; 30-35%
-Gemalen bot; 20-25%
-Overige ingredienten (olien-vezels ed.); 15%

De natuurmix bevat het meeste spiervlees. De Bibimix bevat weer iets meer pens maar tusen de verschillende soorten lopen niet meer dan 5% uiteen.

De hoeveelheden Bibi die je moet geven staat op de Bibi website: www.bibidiervoeding.nl
Jolly
5-sterren

Berichtdoor Jolly » Vr 06 Feb 2004, 19:01

he gaaf een staffie
welkom welkom

Ik heb dan wel geen staffie, maar ik voer wel BB en ik ga er bij mijn Chasey( 38 kilo) vanuit dat hij per kilo hond ongeveer 20-25 gram BB moet krijgen. Dat zou dus neer komen op 760-950 gram.
Nou is hij altijd vol energie en altijd flink aan het rennen en spelen, dus daar moet je ook even opletten.
maar goed Chasey krijgt dus maar met zijn 38 kilo, 335 gram per voedings beurt( dus ongeveer 665-670 gram per dag) want anders kan je hem omrollen. Dus je moet zel even kijken wat je aan BB moet geven aan je staffie, want je zit al snel te veel te geven en dan worden ze vet, ze vinden dat zelf natuurlijk niet erg dat ze lekker veel eten krijgen. Maar goed is het niet voor ze.

Suc 6.
sharpie
4-sterren

Berichtdoor sharpie » Za 07 Feb 2004, 02:20

Waar is het spiervlees goed voor?  En wat kan ik er extra bij kan doen om het spiervlees aan te vullen?

Hoi Michael,
Ik voer zelf ook Bibi en ik geef tussendoor vaak een sucadelapje of riblapje o.i.d. en rauwe vleesbotten voor wat extra spiervlees.
Het hoeft niet perse, omdat Bibi al kompleet is, maar ik vind het persoonlijk wel goed om te doen en mijn honden vinden het natuurlijk heerlijk ;D
Waar spiervlees precies goed voor is?
Ik weet niet precies, maar er zitten weer andere soorten en verschillende hoeveelheden voedingstoffen in dan in orgaanvlees, dus om de dingen in balans te houden, anders krijgt je hond een overdosis of tekort van een bepaalde vitamine/mineraal/eiwit etc.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”