CB - Barf en hoeveelheid vraag

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Zo 11 Jun 2006, 19:18

In het topic "Vis" dat ik bij "vragen en problemen Barf" heb geopend is een vraag ontstaan die niet langer meer te maken had met vis... Daarom stel ik hem hier nog een keer...

Ik verbaas me erover dat een pup op CB 40 tot 50 gr per kilo lichaamsgewicht te eten mag hebben (als richtlijn). Als ik Ikijok CB geef, krijgt hij 450 gr. (hij is 10 kilo zwaar en krijgt 45 gr. per kilo lichaamsgewicht). Dat komt dan ongeveer overeen met een percentage van 4,5% van zijn lichaamsgewicht. Bij barf is echter de aanbeveling om pups te voeden rond de 7% van het lichaamsgewicht....
Mijn vraag is dus waarom dit verschil zo enorm groot is... Weet iemand dat?

Rachel.
Malamoods
5-sterren

Re:CB - Barf en hoeveelheid vraag

Berichtdoor Malamoods » Zo 11 Jun 2006, 19:39

Bij Bandit liggen die verhoudingen overigens nog weer anders...

Rachel.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 11 Jun 2006, 19:42

[quote="Malamoods"]
Bij barf is echter de aanbeveling om pups te voeden rond de 7% van het lichaamsgewicht....[/quote]

Om precies te zijn: tussen de 5% en 10% van het lichaamsgewicht.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Zo 11 Jun 2006, 19:43

[quote="Malamoods"]
In het topic "Vis" dat ik bij "vragen en problemen Barf" heb geopend is een vraag ontstaan die niet langer meer te maken had met vis... Daarom stel ik hem hier nog een keer...

Ik verbaas me erover dat een pup op CB 40 tot 50 gr per kilo lichaamsgewicht te eten mag hebben (als richtlijn). Als ik Ikijok CB geef, krijgt hij 450 gr. (hij is 10 kilo zwaar en krijgt 45 gr. per kilo lichaamsgewicht). Dat komt dan ongeveer overeen met een percentage van 4,5% van zijn lichaamsgewicht. Bij barf is echter de aanbeveling om pups te voeden rond de 7% van het lichaamsgewicht....
Mijn vraag is dus waarom dit verschil zo enorm groot is... Weet iemand dat?

Rachel.
[/quote]

Ik denk dat dat verschil in de praktijk wel meevalt als je ziet dat veel pups aan die 50 gram kvv p/kg/lg niet genoeg hebben.
Laatst gewijzigd door Angelique op Zo 11 Jun 2006, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Ma 12 Jun 2006, 07:34

Begrijp ik goed dat er dus zeer regelmatig meer gegeven wordt, dan die 50 gr.? Ook voor de grotere rassen? Dus kun je ook rustig 7% lichaamsgewicht geven (mits je pup het kan gebruiken natuurlijk)?

Rachel.
Laatst gewijzigd door Malamoods op Ma 12 Jun 2006, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 12 Jun 2006, 17:45

[quote="Malamoods"]
Begrijp ik goed dat er dus zeer regelmatig meer gegeven wordt, dan die 50 gr.? Ook voor de grotere rassen? Dus kun je ook rustig 7% lichaamsgewicht geven (mits je pup het kan gebruiken natuurlijk)?

Rachel.
[/quote]

Zeker kan dat, die 50 gram is slechts een richtlijn, maar mijn ervaring is dat veel pups er tekort aan komen en dan moet je gewoon meer geven.
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Di 13 Jun 2006, 16:37

Dan heb ik antwoord op mijn vraag! Bedankt!

Rachel.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”