Kippen vragen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Kippen vragen

Berichtdoor Barfplaats

Rowena
2-sterren

Kippen vragen

Berichtdoor Rowena » Vr 09 Jun 2006, 22:57

Hoi
Ik heb nog even een vraag over kippen botten..
Ik heb altijd geleerd dat botjes van gevogelte en dat dus ook Kipbotjes splinteren. Nu wil ik graag weten of dat ook bij rauwe kip zo is?

Ik heb een paar eendagskuikens van een vriendin gehad moet ik die ook eerst plat slaan of hoeft dat niet. Brenda heeft dit nog nooit gehad (ze heeft overigens ook nog geen kippennekken gehad)

En als jullie ei geven geven jullie dan met of zonder schaal?

Rowena
202Spots
5-sterren

Re:Kippen vragen

Berichtdoor 202Spots » Vr 09 Jun 2006, 23:16

[quote="Rowena"]
Hoi
Ik heb nog even een vraag over kippen botten..
Ik heb altijd geleerd dat botjes van gevogelte en dat dus ook Kipbotjes splinteren. Nu wil ik graag weten of dat ook bij rauwe kip zo is?
[/quote]
Goed geleerd, maar dat splinteren gebeurd dus met gekookte gebraden of ander manier verhitte kippenbotten,
Rauw kippen Botten splinteren niet

Ik heb een paar eendagskuikens van een vriendin gehad moet ik die ook eerst plat slaan of hoeft dat niet. Brenda heeft dit nog nooit gehad (ze heeft overigens ook nog geen kippennekken gehad)

Wanneer je 'n eendagskuiken met de hamer behandeld...dan heb je 'n omelet! Gewoon zo geven die hap.
Kippen nek kan je wel plat slaan, of zelf vast houden en stukjes af laten bijten.

En als jullie ei geven geven jullie dan met of zonder schaal?

Net wat je wil...kan met schaal of zonder schaal gegeven worden.
Laatst gewijzigd door mahuni op Vr 09 Jun 2006, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”