Ook oppassen bij puppies?!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Di 30 Mei 2006, 10:17

Eindelijk hebben Joey en Zusje ontdekt dat ze met elkaar heel leuk kunnen spelen. Alleen doen ze dit meestal altijd nadat zij gegeten heeft, en het gaat er dan hard om weg ;D. Nu weet ik natuurlijk dat een hond na het eten minimaal een uurtje rustig aan moet doen ivm. maagtorsie. Maar geldt dat ook al voor een pup van 10 weken, die een 70 gram per keer eet?! Of is het gevaar van een maagtorsie dan nog verwaarloosbaar ???
roefus

Re:Ook oppassen bij puppies?!

Berichtdoor roefus » Di 30 Mei 2006, 10:21

Jojo schreef:Eindelijk hebben Joey en Zusje ontdekt dat ze met elkaar heel leuk kunnen spelen. Alleen doen ze dit meestal altijd nadat zij gegeten heeft, en het gaat er dan hard om weg ;D. Nu weet ik natuurlijk dat een hond na het eten minimaal een uurtje rustig aan moet doen ivm. maagtorsie. Maar geldt dat ook al voor een pup van 10 weken, die een 70 gram per keer eet?! Of is het gevaar van een maagtorsie dan nog verwaarloosbaar ???

Ja, ik hoor dat ook altijd: rust na het eten.

Nu ga ik dan zeker niet wandelen ofzo.
Maar, al mijn honden wilden altijd spelen na het eten.
Ook toen ze pup waren.
Dan kwamen de balletjes, de flostouwen, kortom álles 'voor de dag'.
Ik ken het gewoon niet anders.
Roefus doet het nog steeds.
Bak leeg? Blijkbaar 'vrolijk' met zijn buik vol...en hij gaat zijn bal zoeken.

Ik denk niet dat het goed is om heel wild te spelen na het eten.
Maar eerlijk gezegd: ik weet niet beter dan dat het hier altijd gebeurt, en gebeurde.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Di 30 Mei 2006, 10:24

Die twee van ons doen dat ook altijd, ze zijn altijd een robbetje aan het "vechten" ;D alhoewel het maar even is want daarna liggen ze uit te buiken.
Netty
5-sterren

Berichtdoor Netty » Di 30 Mei 2006, 10:27

het enige speel moment van Tof is na haar avondeten, met een volle maag de meest gekke dingen doen, ik hou haar wel wat kalm, maar als ze de kolder in haar kop krijgt dan ragt ze in ijltempo de kamer 4 keer in het rond, en in de zomer als de schuifpi open staat dan doet ze er nog een rondje tuin ook bij.......
roefus

Berichtdoor roefus » Di 30 Mei 2006, 10:37

;D ;D ;D met andere woorden: een volle buik maakt vrolijk !!! :D
Netty
5-sterren

Berichtdoor Netty » Di 30 Mei 2006, 10:39

roefus schreef: ;D ;D ;D met andere woorden: een volle buik maakt vrolijk !!! :D

lijkt er wel op, ze doet het al zolang ik haar heb en dat is 9 en een half jaar 8)
Ike
5-sterren

Berichtdoor Ike » Di 30 Mei 2006, 10:44

Ike wil ook altijd spelen na het eten, ik houd het eigenlijk wel rustig want het lijkt mij niet zo geweldig om met een volle maag zo gek te doen, de honden schijnen daar dus anders over te denken ;D
Ine
5-sterren

Berichtdoor Ine » Di 30 Mei 2006, 11:57

Hier wordt ook gespeeld na het eten door Tilly en Kaatje. Ik laat het maar gewoon gaan. Heb het altijd zo gezien, ook bij de andere honden, toen ze nog pup waren. ;)
Laura2004
5-sterren

Berichtdoor Laura2004 » Di 30 Mei 2006, 12:09

Hier zijn ze ook altijd helemaal blij als ze hebben gegeten en gaan ze ook altijd spelen, ik probeer ze altijd wel rustig te houden, dus als ik het te heftig vind dan krijgen ze even een time out.
Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Di 30 Mei 2006, 12:31

Ja, weet je, nu ze elkaar net beginnen te ondekken wil ik ze daar ook niet weer in afremmen eigenlijk :-\
Daarom wilde ik even weten of ´het gevaar´ ook bij zo´n klein pupje al op de loer ligt, want dan kan ik het een tegen het ander afwegen en gaat gezondheid toch voor ;)
pallas
5-sterren

Berichtdoor pallas » Di 30 Mei 2006, 17:10

na het eten is het hier ook altijd ''speeltijd"
ze spelen dan vooral met elkaar, baasjes houden zich dan rustig :-\

ik heb nooit geprobeerd om ze echt rustig te krijgen na het eten, ik vind de band die ze met elkaar hebben minstens net zo belangrijk :)
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Di 30 Mei 2006, 18:39

Tja, hier ook altijd spelen na het eten, en dat terwijl hij enigst hond is (haha dat klinkt leuk).
Het hele arsenaal aan speeltjes wordt dan uit de kast gehaald. Ik laat hem maar zolang hij zelf speelt, wel laat ik me niet ertoe verleiden om balletjes e.d. te gooien.
Ejka
2-sterren

Berichtdoor Ejka » Do 01 Jun 2006, 23:42

Hier ook altijd willen spelen na het eten. Laat ze maar tot het te gek wordt dan even rust gevraagd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”