Zachte ontlasting

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Zachte ontlasting

Berichtdoor Barfplaats

willy
2-sterren

Zachte ontlasting

Berichtdoor willy » Wo 04 Feb 2004, 16:19

Hoi allemaal,

Een vraagje.....
Mijn hond (labrador - naam: Denzel) staat al vanaf pup (dus ook bij Ine , waar hij vandaan komt) op kant en klaar vers vlees.(Carnibest)
Zijn ontlasting is echter altijd zacht en slap ???
Nooit geen ferme drollen, die je zo op zou kunnen pakken.
Ik ben trouwens van mijn vorige 2 honden wel gewend dat zij droge ontlasting hadden.
Ik heb in het weekend contact gehad met Paul, die zei dat het misschien kon komen omdat hij het (lage) vetgehalte niet zo goed zou kunnen verteren.
Hij raadde aan om het voer eens een paar dagen te mixen met pens (van bijv Rodi). Dat heb ik gedaan, maar merk weinig verschil.
Nou maak ik me niet echt ongerust, want hij is levendig, speels ed. maar ik vind het niet echt normaal.
Heeft iemand van jullie deze ervaring ook en enig idee wat ik eraan zou kunnen doen?
Gr. Willy
Overigens bij het eten van botten (niet het merg) wordt zijn ontlasting wel steviger. (Nou niet allemaal gaan roepen dat ik over moet op zelfgemaakt). Misschien zijn er nog andere mogelijkheden?
202spots

Re:Zachte ontlasting

Berichtdoor 202spots » Wo 04 Feb 2004, 17:06

[quote="willy"]
.Overigens bij het eten van botten (niet het merg) wordt zijn ontlasting wel steviger. (Nou niet allemaal gaan roepen dat ik over moet op zelfgemaakt). Misschien zijn er nog andere mogelijkheden?
[/quote]
Hi Willy,
Misschien helpt het om 'n mespuntje/half theelepeltje fijn gemalen eierenschaal door het eten te doen?
Peet
5-sterren

Berichtdoor Peet » Wo 04 Feb 2004, 17:22

en je kan 'm toch af en toe wel een botje geven? dat heeft verder niets met "alles zelf maken" te maken toch?
Peet
Ivonne
5-sterren

Berichtdoor Ivonne » Wo 04 Feb 2004, 17:31

Ook Bas heeft over het algemeen slappere ontlasting; ik zie het tegenwoordig maar als iets dat bij hem hoort.

Als hij een bot van me krijgt en dan heeft ie een steviger ontlasting (door het bot zelfs wel eens te stevig ;D). Maar goed.

Ik maak me er niet meer druk om; het zal vast steviger kunnen dan wat het nu is maar ik heb niet het idee dat Bas hier hinder van ondervind dus laat ik het maar zo.
~anna~
5-sterren

Berichtdoor ~anna~ » Wo 04 Feb 2004, 18:27

Ik zou hoe goed C.B. mischien is toch een ander merk proberen.
willy
2-sterren

Berichtdoor willy » Wo 04 Feb 2004, 19:42

Hoi Peet,
Tuurlijk krijgt hij zo nu en dan een bot. Zo kwam ik er ook achter dat dit zorgt voor wat steviger ontlasting (behalve als hij eerst al het merg eruit vreet).

Hoi Balupa,
Wat adviseer je dan?

Gr Willy
willy
2-sterren

Berichtdoor willy » Wo 04 Feb 2004, 19:45

En hoi Yvonne,
Wat jij zegt.... daar ben ik ook geneigd om vanuit te gaan. Ik heb wel zo iets van "waar zou dat nou aan liggen". Gewoon nieuwsgierigheid ;)
Gr. Willy
~anna~
5-sterren

Berichtdoor ~anna~ » Wo 04 Feb 2004, 20:12

Om een voorbeeld te noemen ik ben voor Biologisch dus gaf ik mijn hond na E. brokken van Ekofood maar mijn hond bleef maar te zachte ontlasting produceren.Toen dacht ik terug naar E. wil ik niet maar wat dan nou toen was de keuze snel gemaakt het werd vers van Energique dan maar niet Biologisch maar wel mooie drollen.Omdat Duck ook verkrijgbaar was ging ik dat ook proberen ook mooie drollen nou Rodie gaf ik altijd al af en toe met Rodie is de reu bij de fokker afgespeend en ben het bijna iedere week blijven voeren.De pup kreeg toen ze bij ons kwam gelijk een hapje Duck want dat stond op het menu Energique had ik in de koelkast voor haar gezet voor de volgende dag.Dus ze krijgen Energique soms Duck en ook Rodie lams en rijst heb ik nu ook liggen omdat de pup het daar goed op deed toen ze diaree had.Nu denk ik erover om mischien over te stappen op Duck want de pakjes kan ik makkelijker stapelen en dan kan ik nog meer kwijt.Duck heeft meer vocht en hun ontlasting lijkt met Duck nog steviger.Met Bibi heb ik geen evaring maar kan er wel aan komen.C.B.kan ik kopen in de grote stad maar dat word een gesleep.Een heel verhaal maar wat ik hier mee wil zeggen is dat ik me niet blind staar op 1 merk.Met brokken was het onmogelijk om zo af te wisselen.Dus wat kan er gebeuren als jij een keer wat anders geeft.Er is keuze genoeg succes!
Ivonne
5-sterren

Berichtdoor Ivonne » Wo 04 Feb 2004, 23:28

voor mij is het niet dat ik me blind staar op een merk hoor maar met Bas "durf" ik het niet aan om bijv Bibi te gaan voeren gezien de wisselende samenstelling hiervan (hoewel ik dat alleen maar "weet" van de dingen die hier op het forum geschreven worden), Energique zal zeer waarschijnlijk te veel granen bevatten voor Bas en dit geldt eveneens voor Duck (als ik het goed begrepen heb). Dan hou je al niet meer zo veel over in de k.v.v. sfeer. Dus ik zou hooguit binnen CB kunnen switschen naar een andere samenstelling ipv de natuurvoeding. Bas heeft recent die andere smaken gehad en mij is geen verschil opgevallen ::) maar dat zou kunnen komen omdat hij dit niet consequent heeft gehad maar de ene dag het een en de andere dag weer het ander.

Maar goed, het is niet zo dat het in zijn geval diarree is, het is alleen wat slapper. En als dat het enige is waar hij "last" van heeft (en volgens mij heeft hij daar echt geen last van) laat ik het liever zo dan dat ik weer in zijn eten moet gaan zitten "pielen" met wellicht weer grote gevolgen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”