KVV aanvullen met groente en fruit

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Kuszco
5-sterren

Berichtdoor Kuszco » Ma 22 Mei 2006, 08:45

Mijn honden krijgen momenteel carnibest. Graag zou ik hierbij ook verse groente en fruit gaan geven. En zou ik dagelijks yoghurt willen geven omdat dit ook tegen vlooien zou kunnen helpen.
Ik dacht aan meloen, appel, wortel, ananas,peterselie,witlof en dergelijke.
Maar hoe moet ik dat nu gaan doen? Ik ga het "prakken" in de keukenmachine. Moet dat dagelijks,of enkele keren per week? Bij groente en fruit gaat het toch vooral om de vitaminen, dan hoef ik vlees toch niet te verminderen? En de yoghurt. Geef ik die bij de maaltijden of als tussendoortje? Mijn honden zijn labradors en wegen 22 en 28 kg.
Sennaruby
5-sterren

Re:KVV aanvullen met groente en fruit

Berichtdoor Sennaruby » Ma 22 Mei 2006, 08:52

In principe zit er in KVV al groente verwerkt, dus het is niet nodig om groente en fruit bij te geven. Je kunt dat natuurlijk wel doen, of als beloning, maar nodig is het niet. Het beste is om het zo klein mogelijk te pureren met een keukenmachine, blender of iets dergelijks zodat je honden het het beste kunnen opnemen. Aangezien je KVV geeft, maakt het denk ik niet zoveel uit wat je geeft en hoeveel soorten, als je honden het maar lekker vinden. Zelf zou ik niet teveel fruit geven, omdat dit veel suikers bevat en ze hier snel dik van worden. Zelf zou ik er geen groente of fruit bij geven, maar als je het toch wilt doen, dan niet vaker dan eens per week.

De yoghurt geef ik vaak als tussendoortje of als toetje. Maar je kunt het ook bij de maaltijd geven. Zelf geef ik het ook wel eens bij de Carnibest, maar soms ook los of gemengd door het groenteprutje.

Groetjes!

Fieke

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”