jullie mening over verschillende merken kvv

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

inimine
1-ster

Berichtdoor inimine » Zo 21 Mei 2006, 20:51

ik vroeg me af welke merken kvv jullie voeren en waarom wel/niet,en wat voor verschillen jullie merken bij jullie hond.

ik kan hier krijgen:

duck,rodi,smuldier,energique,runner,prins en carnibest.

ik hoor hier verschillende berichten over smuldier,en dat de kwaliteit maar zozo zou zijn,maar ja het is toch kompleet,en het is vers,en als de hond het er goed op doet,prima toch!

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met verschillende merken en eventueel smaken.
tessa
5-sterren

Re:jullie mening over verschillende merken kvv

Berichtdoor tessa » Zo 21 Mei 2006, 21:00

Ik voer nu sinds twee jaar carnibest, dit beval theel goed , ze zien er goed uit, goede ontlasting en mooie vacht.
Mijn oudste teefje is nu 5 weken drachtig en ik heb altijd pups die bij de geboorte flink op gewicht zijn.
Verder vind ik de carnibest lekker grof gemalen en de honden (en pups) eten het graag.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Zo 21 Mei 2006, 21:30

[quote="inimine"]

ik hoor hier verschillende berichten over smuldier,en dat de kwaliteit maar zozo zou zijn,maar ja het is toch kompleet,en het is vers,en als de hond het er goed op doet,prima toch!

[/quote]

Je zegt het zelf al.....wat doet het er dan nog toe wat een ander ervan vind. Dat hond A het op merk A leuk doet wil niet zeggen dat dat voor jouw hond ook geldt. Zoek gewoon een merkje uit wat je hond het lekkerst vind, waar die het goed op doet en die qua prijs en verkrijgbaarheid lekker in je straatje passen. :D
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 21 Mei 2006, 22:13

Ik sluit me helemaal bij Angelique aan. Gewoon een merk zoeken dat goed verkrijgbaar is, dat goed bij je portomonee past en waar je hond het goed op doet! DAT is dan het beste merk voor jou en je hond! En ik ken honden die het op merk A goed doen en op merk X niet terwijl een andere hond het op merk A niet goed doet en op merk X wel.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Zo 21 Mei 2006, 22:14

Ik ben begonnen met Rodi, toen Energique en toen Carnibest met dagen zelf samenstellen.
De Carnibest koop ik in in het groot om de kosten te dekken. Dat deed ik ook met de Energique. Carnibest is grof gemalen en er zitten echt stukken vlees in. Ze deden het overigens op alle merken goed hoor.
Je moet gewoon kijken waar ze het goed op doen en waar jij het beste aan kan komen.
Joshii
4-sterren

Berichtdoor Joshii » Zo 21 Mei 2006, 22:28

Ik ben begonnen met Duck, maar dat lustte Nuka niet. Daarna ben ik overgegaan op smuldier, wat ze allebei heerlijk vinden.
Ze krijgen bij mij alleen 's morgens kvv, 's avonds barf.
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Ma 22 Mei 2006, 08:21

Ik sluit me ook bij Angelique aan gewoon kopen waar je hond het goed op doet. En je kunt ook verschillende kvv's met elkaar afwisselen.
Mieke L.
5-sterren

Berichtdoor Mieke L. » Ma 22 Mei 2006, 21:21

Ik ben ook voor de afwisseling. Skik zit nu volledig op Barf (ook nog niet zo lang hoor) maar ik heb daarvoor de verschillende varianten van Rodi, Smuldier, Duck en Energique gevoerd. Skik zijn voorkeur ging uit naar Rodi en Smuldier. Maar ikzelf vond het wel een prettig idee om zoveel mogelijk af te wisselen.
inimine
1-ster

Berichtdoor inimine » Di 23 Mei 2006, 12:54

[quote="Lizzy"]
Ik sluit me helemaal bij Angelique aan. Gewoon een merk zoeken dat goed verkrijgbaar is, dat goed bij je portomonee past en waar je hond het goed op doet! DAT is dan het beste merk voor jou en je hond! En ik ken honden die het op merk A goed doen en op merk X niet terwijl een andere hond het op merk A niet goed doet en op merk X wel.
[/quote]

oke dat snap ik,zo denk ik er zelf ook over,maar ik ben meer benieuwd naar de ervaringen die julie hebben met verschillende merken.
ik heb gister duck gegeven,met als gevolg:tijdens de ochtendwandeling 3 keer ontlasting (en nog veel ook) en smiddags en savonds nog een keer.
de smuldier was overal op en ik had niks meer,dus toen dit maar gehaald,er sligt nu gelukkig weer smuldier te ontdooien voor vanavond.
Elf
5-sterren

Berichtdoor Elf » Di 23 Mei 2006, 14:46

Geprobeerd: Rodi, Duck, Smuldier en Energique. Hond maakt het niet uit, eet alles met smaak op. Van Rodi krijgt hij wat zachtere ontlasting. Smuldier vind ik zelf ontzettend stinken.... Ik geef vrijwel altijd Energique, afgewisseld met zelf samengestelde maaltijden en heel af en toe Duck.
Laura2004
5-sterren

Berichtdoor Laura2004 » Di 23 Mei 2006, 17:48

Als ik kvv zou geven zou ik een kvv kiezen waar gemalen botten in zitten en geen calciumpreparaat.
Mieke L.
5-sterren

Berichtdoor Mieke L. » Di 23 Mei 2006, 20:12

Skik doet het goed op alle merken maar vond Rodi (alle varianten) en Smuldier het lekkerste. Duck en Energique ging er niet zo makkelijk in.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”