heerst er weer wat?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

heerst er weer wat?

Berichtdoor Barfplaats

Netty
5-sterren

heerst er weer wat?

Berichtdoor Netty » Wo 10 Mei 2006, 09:39

Tof heeft van de week al 2 keer over gegeven, ze is lusteloos, wil niet lopen en heeft duidelijk pijn in haar buik.
vanmorgen heb ik haar getild naar het P & P veldje en daar sprak ik iemand waarvan haar hond ook al niet lekker was, darmen die tekeer gaan en lusteloos was, nog niet gespuugd, maar duidelijk niet in haar hum, zijn er meerdere die dat herkennen?
Nathalie.
2-sterren

Re:heerst er weer wat?

Berichtdoor Nathalie. » Wo 10 Mei 2006, 12:23

Hier al een week af en toe diaree bij allebei de honden. Ook zijn ze af en toe wat rustiger.
Cindy de Wolf
5-sterren

Berichtdoor Cindy de Wolf » Wo 10 Mei 2006, 12:34

Ook bij mij zijn de honden lusteloos en dunne poep, Dusty heeft vannacht ook gespuugd in de Bench. Leuk hoor 's nachts om half drie een bench leeghalen en de wasmachine aanzetten :-\ Ook Jesse is wat lusteloos, aan Sammy en Terry heb ik nog niets gemerkt.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Wo 10 Mei 2006, 12:38

Hier gisteren en eergisteren beide honden dunne poep. En Beau heeft zojuist voor het eerst zijn bak Bibi laten staan... ???
Netty
5-sterren

Berichtdoor Netty » Wo 10 Mei 2006, 13:36

Natasja1974 schreef:Hier gisteren en eergisteren beide honden dunne poep. En Beau heeft zojuist voor het eerst zijn bak Bibi laten staan... ???

Tof heeft ook al geen trek en heeft al een paar keer haar eten laten staan.
ze wil zelfs niet naar buiten :-\
Jolly
5-sterren

Berichtdoor Jolly » Wo 10 Mei 2006, 15:03

eten laten staan, dat kennen de mannen niet geloof ik, en verder hier geen rare ontlasting of rommel darmen.
JolandaB
4-sterren

Berichtdoor JolandaB » Wo 10 Mei 2006, 15:44

Hier in Drenthe wel aan mijn honden te zien :-\
Ons ouwetje van 13 is nu twee dagen aan de diarree( vooral s'nachts) en gisteren at hij met lange tanden z'n bak leeg. Vervolgens sávonds en s'nachts braken.
Vanmiddag had de middelste, 6 jaar, waterdunne ontlasting. Hoop dat nr. 3 niet ook nog eens mee gaat doen.

Gr. Jolanda
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Do 11 Mei 2006, 11:26

Vanmorgen heeft Beau als een idioot gras en onkruid staan eten, een teken dat hij nog steeds niet lekker is. Vervolgens zojuist op het strand vrij veel schuimig bloed bij zijn ontlasting. Zijn eten daarna heeft hij wel gewoon gegeten. Wat denken jullie, moet ik met hem naar de DA vanwege dat bloed of kan ik het nog even aankijken? Ik zit nl. niet echt op een AB-kuur voor hem te wachten, dan zijn zijn darmen weer een tijd van slag.
JolandaB
4-sterren

Berichtdoor JolandaB » Do 11 Mei 2006, 19:38

Ik ben vandaag dus wel naar de dierenarts geweest, onze 13 jarige hond kan vanaf maandag niets binnenhouden, als hij al eet, hij eet nu al twee dagen niet. De buik was soepel en ik heb ook bloed laten prikken:
Bun 4.0 mmol/L
Glu 5.0 mmol/L
T-Pro 56 g/l
GPT 294 IU/L
Cre 75 umol/L
Alb 30 g/L

Helaas weet ik de normaal waardes niet meer( die zijn toch ergens op internet te vinden?) maar de verhoogde leverwaardes kunnen komen omdat hij weinig tot geen voeding meer binnenkrijgt.

Ik heb natuurlijk medicijnen mee gekregen nl sulfasalazine en primperid.

Gr. Jolanda
Netty
5-sterren

Berichtdoor Netty » Do 11 Mei 2006, 22:05

Met Tof gaat het al weer beter, ze is nog niet de oude, maar het gaat de goede kant op, ze eet weer :D
sterkte met de andere zieken
Charlie Angel
Moderator

Berichtdoor Charlie Angel » Do 11 Mei 2006, 23:08

JolandaB schreef:Ik ben vandaag dus wel naar de dierenarts geweest, onze 13 jarige hond kan vanaf maandag niets binnenhouden, als hij al eet, hij eet nu al twee dagen niet. De buik was soepel en ik heb ook bloed laten prikken:
Bun 4.0 mmol/L
Glu 5.0 mmol/L
T-Pro 56 g/l
GPT 294 IU/L
Cre 75 umol/L
Alb 30 g/L

Helaas weet ik de normaal waardes niet meer( die zijn toch ergens op internet te vinden?) maar de verhoogde leverwaardes kunnen komen omdat hij weinig tot geen voeding meer binnenkrijgt.

Ik heb natuurlijk medicijnen mee gekregen nl sulfasalazine en primperid.

Gr. Jolanda

En wat mankeerde hem?
- Judith -
5-sterren

Berichtdoor - Judith - » Vr 12 Mei 2006, 14:02

Hier vannacht en vanmorgen ook een zielige bruine man. En halfverteerde struisvogel ruikt beslist niet fris, heb ik mogen ervaren :-X :-X :-X. Zijn maag ging heel erg te keer en hij gaf HEEL VEEL over. Daarna bleef hij pijn in z'n buik houden (hij trok z'n maag helemaal op achter z'n ribben), kon zijn draai niet vinden. Toen na een paar slokjes water weer spugen. Arm jong. Gelukkig was zijn temperatuur normaal. Intussen was ik Okugest gaan halen en toen ik thuis kwam was hij net rustig gaan liggen. Okugest gegeven en daarna heeft Bruin niet meer gespuugd.

En waar het van komt? Beats me! Sam heeft nergens last van, dus hij kan gisteren net zo goed iets gesnaaid hebben buiten toen ik even niet keek. Gelukkig gaat het weer een beetje beter!
Magic
4-sterren

Berichtdoor Magic » Za 13 Mei 2006, 12:07

Zou het kunnen komen dat het weer ineens zo'n stuk warmer is ? Dat de honden daar last van hebben ?
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Za 13 Mei 2006, 12:09

Magic schreef:Zou het kunnen komen dat het weer ineens zo'n stuk warmer is ? Dat de honden daar last van hebben ?

deze week hebben de honden 4 keer barf gehad (de andere dagen CB) en bij Sunday viel het geen één keer lekker. Lag hij 's avonds in zijn mand te puffen, en een hele harde buik.
Loebas niet, maar die heeft deze week hongerstaking :-X (loopse teefjes)
EstherVanPuck
3-sterren

Berichtdoor EstherVanPuck » Za 13 Mei 2006, 15:49

Puck heeft gisteren ook 1x in de gang gepoept en 1x in de tuin. Kon het gewoon niet ophouden... :-\ Dus er zijn meerdere hondjes niet zo lekker momenteel...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”