KVV en Schildklierafwijking

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Zo 30 Apr 2006, 00:45

Even een vraagje. Ik heb een sheltie met een schildklierafwijking. Haar schildklierwerking is bijna niehiel. Nu heeft ze thyroxine tabletjes.

Maar wat ik me afvraag is het volgende. Kan het zo zijn dat door goede voeding de waarde van haar schildklier wat omhoog is gekomen. (dus laten we zeggen dat ze nu wat hypo is?) Betere voeding betere werking van de organen?

Ze hijgt nu veel. Moet ik nu na 6 a 7 weken vers haar T4 weer eens laten bepalen?

Ze heeft vaak wisselende waardes van schildklier, maar meestal is deze dan weer gedaald en zit ze onder de norm. Ik ben bang dat ze nu iets boven de norm is gekomen. Maar weet niet of dat mogelijk is door goede voeding.

Gr. jacqueline
202spots

Re:KVV en Schildklierafwijking

Berichtdoor 202spots » Zo 30 Apr 2006, 01:23

Ja het kan best dat de waardes veranderd zijn met de rauwe voeding,en ik neem aan dat je bedoeld dat je hond nu hypO-thyroidism heeft? (traagwerkend)
En ik denk niet dat ze zomaar van hypo naar hypER thyroidism (vlugwerkend) veranderd.
Wanneer je hond thyroxine in neemt,dan is het zo wie zo aan te raden om regelmatig de waardes na te laten kijken.
Ik weet niet wanneer de laatste keer onderzoek geweest is?
Maar ik zou zeggen doe de bloedonderzoek om er achter te komen of er i.d.d verandering is en of haar meds aangepast moet worden.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Zo 30 Apr 2006, 23:27

Ja ze heeft hypothereoidie (traag werkende)
Ze heeft wel eens hypo gehad van de medicijnen hoor. Dat kwam door wisselwerking met andere medicijnen. Metacam en Thyroxine gaan NIET samen. Dan is de waarde van de Thyroxine niet meer te meten. De waarde die we toen bij haar hebben gemeten was heel laag (9 ) en na het stoppen met de metacam (ze had er buikpijn van) hebben we haar na 6 weken weer laten meten en had ze 40 (dus dat zou direct na ingave nog meer verhogen)

Ik zal haar maar weer eens laten testen, heb het idee dat het toch iets aan de hoge kant is nu. Het was de laatste 2 x gelijk, laatste keer was bijna een half jaar geleden. We moesten een tijdje geleden om de 6 weken testen om te kijken of de waardes goed bleven.

[quote="202spots"]
Ja het kan best dat de waardes veranderd zijn met de rauwe voeding,en ik neem aan dat je bedoeld dat je hond nu hypO-thyroidism heeft? (traagwerkend)
En ik denk niet dat ze zomaar van hypo naar hypER thyroidism (vlugwerkend) veranderd.
Wanneer je hond thyroxine in neemt,dan is het zo wie zo aan te raden om regelmatig de waardes na te laten kijken.
Ik weet niet wanneer de laatste keer onderzoek geweest is?
Maar ik zou zeggen doe de bloedonderzoek om er achter te komen of er i.d.d verandering is en of haar meds aangepast moet worden.
[/quote]
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”