Slagersbotten / geperste runderbotten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Meg
1-ster

Berichtdoor Meg » Vr 28 Apr 2006, 13:22

Mijn Berner van bijna 1 jaar krijgt Energique.
Daarnaast krijgt hij training snoepjes (van pens) en 1 keer per week een slagersbot (mag dat vaker dan 1 keer per week?).
Tussendoor geef ik hem ook (extra sterke :)) geperste runderhuidbotten. Is dat erg slecht?
Ik las dat het niet goed afbreekt in het lichaam maar hij is er altijd zo fanatiek mee bezig en vind het zo lekker.
Lizzy
Moderator

Re:Slagersbotten / geperste runderbotten

Berichtdoor Lizzy » Vr 28 Apr 2006, 15:41

Wat bedoel je met slagersbot? Wat is dat voor bot, van welk dier en van welk deel van het dier?

Bedoel je buffelhuid? Ja, ik vind het troep en geef het mijn honden niet. Buiten het feit dat mijn hond Whoofer een maagtorsie heeft gekregen na het eten van zo'n ding, worden de meeste onder verdachte omstandigheden in landen als Taiwan gedroogd. Ik vertrouw ze voor geen stuiver, die buffelhuiden.
Meg
1-ster

Berichtdoor Meg » Vr 28 Apr 2006, 19:17

het is een runderbot wat ik altijd meekrijg. weet niet van weld deel. ik vraag altijd om een bot voor de hond (bij verschillende slagers) en krijg dan een nog bevroren stuk mee...
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 28 Apr 2006, 19:20

Ik vind runderbotten sowieso niks..... Ik zou ze helemaal niet geven.... Tandenslopers zijn het!
Meg
1-ster

Berichtdoor Meg » Vr 28 Apr 2006, 19:25

Wat zijn dan wel goede verse botten (als tussendoortje :)) en waar kan je die halen?
Jesse1
1-ster

Berichtdoor Jesse1 » Vr 28 Apr 2006, 23:40

die van mij krijgen, kippenkarkassen, runderstrotten, kippennekken, geitenribben en kipkarbonades
groetjes miranda

oja ik kan ze trouwnes krijgen bij mijn leverancier van Carninest
Laatst gewijzigd door Jesse1 op Vr 28 Apr 2006, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura2004
5-sterren

Berichtdoor Laura2004 » Za 29 Apr 2006, 12:32

[quote="Meg"]
het is een runderbot wat ik altijd meekrijg. weet niet van weld deel. ik vraag altijd om een bot voor de hond (bij verschillende slagers) en krijg dan een nog bevroren stuk mee...
[/quote]
Een slager weet natuurlijk niet wat een geschikt bot is voor een hond. Hij is slager geen hondenvoeding deskundige ::)
Niet dragende botten van jonge dieren zijn geschikte botten, ribben, nek, ruggegraat, heup en bekken, (geen botten van de poten). Ik geef zelf geitenribben, lamsribben, lamsheupen, kippenpoten, kalfsribben, eendenpoten en een hele kip. En dit geef ik gewoon als maaltijd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”