Kan een hond teveel chondroitine binnenkrijgen?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Zo 23 Apr 2006, 12:37

Mijn jongste teefje heeft ED. Daar is ze aan geopereerd maar er zit helaas flink wat arthrose in haar elleboog waar ze af en toe best wel last van heeft.
Ik geef haar daarom 's avonds Glucobest (ca 500 mg chondroitine per dag) en sinds een paar dagen geef ik haar ook groenlipmossel ('s morgens) waar van nature ook chondroitine in zit (ik kan alleen nergens vinden hoeveel).
En ze eet elke dag een gedroogde runderluchtbuis, ook een bron van natuurlijke chondroitine.
Ze weegt ongeveer 30 kilo.
Krijgt ze nu niet teveel binnen? Of wordt een teveel aan chondroitine via de urine / ontlasting weer uitgescheiden?
Laatst gewijzigd door Audrina op Zo 23 Apr 2006, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren

Re:Kan een hond teveel chondroitine binnenkrijgen?

Berichtdoor Angelique » Zo 23 Apr 2006, 12:49

Op glucosamine.com adviseren ze voor honden 35-40kg. een hoeveelheid van 1200mg. Ik denk dat je daar nog ruim onder zult zitten met wat je nu geeft. Er is mij niet bekend wat overdosering voor gevolgen kan/zal hebben.
Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Ma 24 Apr 2006, 11:18

Oh mooi, dan krijgt ze waarschijnlijk idd niet teveel. Als je uitgaat voor 1200 mg voor een hond van 40 kilo zou een hond van 30 kilo 900 mg mogen hebben (volgens mijn berekeningen dan). Thanks. :D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”