Ziek van lamsvlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Ziek van lamsvlees

Berichtdoor Barfplaats

Sella

Ziek van lamsvlees

Berichtdoor Sella » Wo 19 Apr 2006, 11:52

Ik heb een oud duitse herder van een jaar. Hij heeft van pup af aan veel jeuk en diaree waar ik voor bij een holistisch dierenarts loop.
Hij heeft veel start problemen gekend maar door gebrek aan een grote vriezer was vers geen optie.
Hij heeft op vakantie een explosie van de diaree gehad niet leuk meer en naar een verse dierenarts. Soms erg handig!
Die kwam meteen van joh wat istie mager(dat wist ik nog niet ahum) enne vindt je eigen dierenarts dit niet een schoolvoorbeeld van een voedingsprobleem? Neuh ben overbezorgd. Eerst maar eens een drap onderzoek op giardia gelukkig negatief.
Op blik van royal canin met duck gezet. Eerder naar huis want als hij gaat spugen ben je de klos en kijk je richting opname.
Oke wij naar huis. Na 8 dagen sensitive blik he 70% van de jeuk weg en redelijke ontlasting. Oke over op de sensitive brok. Domme baas krijgt een lamsbot van slager en hoppa weer diaree. Met een dag weer over. Alles wat rund is ging en gaat prima. Lamshart bingo en gewoon een lapje lamsvlees ook bingo. Acheraf al een keer gehad met een kombie van geite en lamsbotjes. Geit ging goed en geleerd naar binnen. De lam ging ook geleerd alleen toen ook spuiten. Toen dacht ik oke weer een virus of toch?
Schrap het en met 1 1/2 dag weer een goede hoop.
Om de boel echt tot rust te brengen zd brok van hills en oke perfekte hoopjes in plaats van bergen en de jeuk? gewoon het schurken wat iedere hond doet.
Nu dringt zich de vraag op waarom beter op de helemaal hypoalergene brok? Ik Rc gebeld want ik probeer te achterhalen of er nu meer granen in zouden hebben gezeten. Dat zou niet het geval zijn.
Maar wat ga ik nu voor kvv voeren? Ik heb nu een grote vriezer en qua geld maakt het niet uit of ik dure gore brok voer of vers.
Ik wil alleen mijn woef die eindelijk tot rust komt en geen stukkende huid heeft en het zwarte van zijn ballen weer roze wordt niet over de kling jagen met de verkeerde start van vers. Hij rand mij zowat aan als ik een bot of een pakje pens uit de vriezer haal. Een zoute haring hoeft niet schoongemaakt die gaat er ontdooit als een trein in. Durf sowieso nog niet te barfen omdat ik eerst wil kijken of hij over een poosje op een kvv een verbetering qua darmstelsel heeft en daardoor wel schapenvlees zou kunnen verdragen. Anders kom ik moeizaam aan mijn soorten vlees en weet ook nog niet of ik fysiek de kracht heb om een kalkoen aan puin te hakken tot porties.
Tja ik weet het kijk hubbie aan.
Maar eh hij doet de zagers aan de haak en ik mag de zeebaars (als we die vangen) schoonmaken en fileren voor eigen gebruik. Hij eet het met liefde maar eh schoonmaken dat doe t ie niet! Yek bah. Oke het is mijn hobbie ook niet maar... echt verse vis is zoveel lekkerder dat het mij de onaangename dingen de moeite waard vindt om te doorstaan.
Kan iemand mij advies of raad geven? Ik zit in ieder geval aan carni best te denken omdat daar een lamsvrije variant is en toch redelijk compleet. Ik begreep dat je er nog 30% groente /vuile pens bij mag geven.
Lizzy
Moderator

Re:Ziek van lamsvlees

Berichtdoor Lizzy » Wo 19 Apr 2006, 12:01

Er zijn meer merken die volledig vrij zijn van lamsvlees of een lamsvlees-vrije versie hebben! Ergo, ik denk dat alle merken wel een lamvrije-versie hebben!

Ik zou hem voorzichtig overschakelen naar een versvleesvoer waar je goed aan kunt komen en waar dan geen lam in zit (kijk even op de websites van alle merken! Daar staat op wat er in zit. Carnibest heeft bijv. maar 2 smaken met lam en de rest is zonder. Bandit heeft ook maar 1 smaak waar wel lam in zit, de rest is zonder. Bibi heeft ook maar 1 smaak met lam en de rest is zonder. Duck heeft volgens mij ook maar 1 smaak met lam. Energique heeft ook 1 smaak met lam en 1 zonder. Keuze zat dus.

Ik zou hem ook extra probiotica geven. Om zijn darmflora op te peppen.
Sella

Berichtdoor Sella » Wo 19 Apr 2006, 12:09

Hij krijgt al probiotica sorry dat ik dat niet gemeld heb.
Ook blaas en nier compositum en darmcompositum.
Heb de halve groene os hier in huis gehad en opgemaakt. Langzaam overschakelen is hij mag van carnibest bv 8 ons hebben als hij geheel over is, in een week tijd overschakelen? Hij krijgt 2 keer op een dag voer na een poos weer 3 keer gekregen te hebben.
Dan de ochtendmaaltijd wat kvv en geen brok ivm de 8 uren ertussen? Bandit en carnisbest zijn redelijk te krijgen.
Ik wil liever geen duck voeren op het moment omdat ik die losse plakken niet super handig vindt als ik wegga.
zaron
1-ster

Berichtdoor zaron » Za 22 Apr 2006, 11:29

We hebben ook een oud duitse herder.
En kan ook niet tegen lamsvlees
Krabt dan erg veel
Nu krijgt hij kip, rund,eend,vis en konijn
Dat gaat goed
Af en toe krijgt hij ook carnibest natuur daar zit ook geen lam in
Laatst gewijzigd door zaron op Za 22 Apr 2006, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
mutsie
4-sterren

Berichtdoor mutsie » Za 22 Apr 2006, 12:28

Als ik jou was zou ik in ieder geval geen ZOUTE haring geven.
Maar volgens mij vind hij vis wel lekker?
Koop anders op de markt zalmkoppen, panharing.
(hele vis).

En begin dan met 1 merk KVV zonder brok.
1x per week kan je dan een vismaaltijd geven
1x per week een pensmaaltijd (liefst grote lappen, goed voor het gebit)
Lam zou ik helemaal vermijden. Hij kan er gewoon niet tegen.
En dan langzamerhand eens wat kvv gaan vervangen door barfmaaltijden.

Maar Lizzy is het niet zo dat fijngemalen kvv sneller de maagwand passeert, dat grotere lappen beter verteren?

Karin
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”