vraagje over niesziekte

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vraagje over niesziekte

Berichtdoor Barfplaats

*Robin*
5-sterren

vraagje over niesziekte

Berichtdoor *Robin* » Ma 17 Apr 2006, 16:53

mijn katje had niesziekte toen hij bij mij kwam. zo erg dat hij niet door zijn neusje kon ademhalen en een soort van snurkend geluid maaktje als hij door zijn bekje ademde.
als hij ligt te dutten hoor ik m wel een een soort van licht snurken en ook als hij actief heeft gespeeld hoor ik m wel eens zwaar ademen. zou hij later als hij wat ouder word geen luchtweg problemen kunnen krijgen?
heeft iemand hier ervaringen mee?

de niesziekte was binnen 2 weken wel helemaal weg maar soms klinkt hij nog wel eens benauwd.
sylvia
5-sterren

Re:vraagje over niesziekte

Berichtdoor sylvia » Ma 17 Apr 2006, 17:56

Als kittens een erge niesziekte hebben gehad blijven ze de rest van hun leven dar gevoelig op. Maar omdat jouw kat vers eet is zijn imuunsysteem goed in werking en zul je er niet veel last van ondervinden
*Robin*
5-sterren

Berichtdoor *Robin* » Ma 17 Apr 2006, 20:07

::) :-* fijn om te weten. liever voorkomen dan genezen. dat geld voor mij ook met blaasstenen. mijn vorige kat (blikvoer he? ::)) moest geopereerd worden (piepie eraf) zijn blaas was zo groot als een flinke sinaasappel. dat wil ik deze lieverd niet aandoen :-X had ik het toen maar geweten :'(
Nelly
5-sterren

Berichtdoor Nelly » Zo 23 Apr 2006, 21:19

Mijn Mistral had als kitten ook (behoorlijk) niesziekte. Gelukkig is hij ervan genezen, maar nu hij bijna 16 is, hoor ik hem idd weleens snurken tijdens het slapen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”