elleboogdysplasie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

elleboogdysplasie

Berichtdoor Barfplaats

loeske
1-ster

elleboogdysplasie

Berichtdoor loeske » Za 15 Apr 2006, 10:09

hoi, wij hebben een borderauxdog van 5.5 maanden en ze heeft ED, OCD, en LPCM wie heeft hier ervaring mee met het opereren, het wordt wel een zware hond wij denken 60 kilo.
Nitus
5-sterren

Re:elleboogdysplasie

Berichtdoor Nitus » Za 15 Apr 2006, 14:14

Ach jeetje wat balen zeg :'(.
Gitte (rottweilerteef) is toen ze 5 maanden oud was aan haar linker elleboog geopereerd. Ik heb even gekopieerd wat ik toen heb opgeschreven:

Volgens de dierenarts waren de 2 botten in haar onderbeen te snel en ongelijk gegroeid, haar ene bot (ellepijp of spaakbeen) was langer dan de ander en had de kom of de kop van haar elleboog beschadigd, een soort gegroefd, maar er waren gelukkig geen stukjes bot afgebroken. Ook stonden die twee botten niet meer naast elkaar in 1 lijn, maar was er een naar achteren geschoven. Hij heeft de kop of kom gepolijst en een stukje van haar te lange bot afgehaald.

Ze heeft 3 weken lang met haar poot strak in het verband gelopen en moest een muilkorf om als wij er niet bij waren om te voorkomen dat ze aan het verband zou gaan zitten). Daarna nog een week totdat de wond goed dicht was. Het moeilijkste vond ik het om haar rustig te houden, zo'n pup zit vol met energie en mag dan maar een paar rondjes van 5 minuten aan de lijn lopen. Ze raakte daar erg gefrustreerd van ::), zeer logisch natuurlijk.
Ik weet niet wat/of je nog meer wil weten?
*wendy*
5-sterren

Berichtdoor *wendy* » Zo 16 Apr 2006, 14:48

Gandor, onze am bull van 1 jaar oud (vandaag) is nog steeds herstellende van een OCD en LPC operatie in november 2005. Dit zijn beide vormen van ED, evenals de LPCM die jouw hond heeft.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat Gandor nog niet genezen is omdat hij een zware infectie tijdens de operatie heeft opgelopen. De operatie zelf was goed geslaagd.

Het moeilijkste was voor mij ook de hond rustig te houden. 7 maanden oud, in combi met puberen EN het ras.......1 grote ellende was het. :-\

Ik wens je veel succes en mag ik vragen waar je hond geholpen gaat worden?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”