Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yuge
#521398
Hoi allemaal
Ik heb een probleempje met mijn bordeauxdogreu. Hij wil nauwelijks eten. Brokken mondjesmaat, vlees...nou dat hoeft ook niet zo nodig van hem. Maw ik heb nu een hond die veel en veel te mager aan het worden is. Wie heeft een idee om dat mannetje weer aan het eten te krijgen en het liefst iets wat lekker aanzet.

Hij is verder goed gezond, de da vond hem wat magertjes (ja he he). Het is puur gedrag.

Wat ik al geprobeerd heb:
* laten werken voor zijn eten
* laten vasten (is niet zo moeilijk dat doet hij zelf al)
* andere brok
* diverse soorten vers vlees (duck, energique, smuldier)
* een spelletje maken van het eten

Als hij eet wordt hij uiteraard beloond. (met de stem)
Hij krijgt weinig tussendoortjes, af en toe een koekje of kluif.

Nog meer info.
Zijn vriendinnetje is in december overleden, hij is nog nooit alleen geweest. In februari heeft hij, vanwege vakantie, in een pension gezeten. De week nadat hij uit pension was heeft hij gegeten als een dijkwerker. (hij was ziek geweest daar)

Ik hoop dat iemand de gouden tip voor mij heeft. Ik lees het wel.
Groetjes!
Door "inge"
#521427
Allereerst denk ik zeker dat hij (in het begin) zijn vriendinnetje erg gemist heeft. Dat had ik met mijn tervueren ook.De oplossing was voor ons vrij eenvoudig: een hondje erbij ! Probleem opgelost.Maar bij jou eet hij dus al lange tijd niet.Ik denk toch dat je teveel aandacht aan het eten schenkt. Voor hem is dat prachtig,al die aandacht.Positief of negatief,dat zal hem niet uit maken. Je moet hem twee maal daags zijn eten aanbieden,niks zeggen.Na een kwartiertje zonder commentaar de boel weghalen. En vooral NIET reageren.Ik denk dat ie na een poosje wel eieren voor z'n geld zal kiezen. Succes!
Door Laura2004
#521452
Ik zou idd zo min mogelijk aandacht besteden aan het niet eten. Mijn reu heeft ook een tijdje niet willen eten en in het begin besteedde ik er heel veel aandacht aan, maar toen ik voor mezelf had besloten dat hij 3 min had om aan zijn eten te beginnen en hij daarna gewoon pech had at hij binnen een paar dagen weer redelijk. En als dit niet helpt is het misschien een heel erg goed idee om met het te gaan : BARFEN!!!!! Dat is veel lekkerder dan brokken en kvv ;)
Door Yuge
#521496
Dank voor jullie antwoorden. Het geen aandacht geven aan eten is ook al geweest maar na 2-3 dagen vind ik toch wel welletjes en ga toch weer iets zoeken om hem aan het eten te krijgen.
Ik moet wel zeggen dat als hij eenmaal eet, hij ook goed eet, dooreet.
Door charmed
#521836
Het kan best zijn dat hij heimwee heeft. Onze Kalin heeft na de dood van Shari in 2001 ook heel lang heimwee gehad, zij uitte dat in heel zielig in de mand liggen en niets meer willen. Iedere hond kan dat anders uiten.

Mijn Savannah heeft ook een paar maanden slecht gegeten, op het laatste wilde ze niet meer eten, ze was misselijk (naar mijn idee) ik heb haar gevoerd, maar dat was ook op eileptische aanvallen tegen te gaan, niet eten was bij haar aanval.

Ik hoop dat je hem weer aan het eten krijgt. Suc6

[quote="Yuge"]
Hoi allemaal
Ik heb een probleempje met mijn bordeauxdogreu. Hij wil nauwelijks eten. Brokken mondjesmaat, vlees...nou dat hoeft ook niet zo nodig van hem. Maw ik heb nu een hond die veel en veel te mager aan het worden is. Wie heeft een idee om dat mannetje weer aan het eten te krijgen en het liefst iets wat lekker aanzet.

Hij is verder goed gezond, de da vond hem wat magertjes (ja he he). Het is puur gedrag.

Wat ik al geprobeerd heb:
* laten werken voor zijn eten
* laten vasten (is niet zo moeilijk dat doet hij zelf al)
* andere brok
* diverse soorten vers vlees (duck, energique, smuldier)
* een spelletje maken van het eten

Als hij eet wordt hij uiteraard beloond. (met de stem)
Hij krijgt weinig tussendoortjes, af en toe een koekje of kluif.

Nog meer info.
Zijn vriendinnetje is in december overleden, hij is nog nooit alleen geweest. In februari heeft hij, vanwege vakantie, in een pension gezeten. De week nadat hij uit pension was heeft hij gegeten als een dijkwerker. (hij was ziek geweest daar)

Ik hoop dat iemand de gouden tip voor mij heeft. Ik lees het wel.
Groetjes!
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door