Rijstwavel als snack?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Rijstwavel als snack?

Berichtdoor Barfplaats

charmed
5-sterren

Rijstwavel als snack?

Berichtdoor charmed » Di 28 Mar 2006, 22:04

Ik zat net even te denken, maar een rijstwavel als snack, zou dat een goed idee zijn?

Phoebe zat net bij mij te kijken toen ik een rijstwavel at, ze wou hem zo wel uit mijn mond willen eten ;)

Daat zit toch verder niets bijzonders in?
Angelique
5-sterren

Re:Rijstwavel als snack?

Berichtdoor Angelique » Wo 29 Mar 2006, 00:17

[quote="charmed"]
Ik zat net even te denken, maar een rijstwavel als snack, zou dat een goed idee zijn?

Phoebe zat net bij mij te kijken toen ik een rijstwavel at, ze wou hem zo wel uit mijn mond willen eten ;)

Daat zit toch verder niets bijzonders in?
[/quote]

Neah.....bij een gezonde hond die goed tegen graan kan zal af en toe een stukkie echt geen punt zijn. Maar ik lees elders dat je hond epilepsie heeft en dan zou ik alle granen vermijden.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Wo 29 Mar 2006, 00:51

k heb er acht hoor ;) dus die andere zouden het dus wel mogen maar zij niet ;) Zij vind het ook niet lekker trouwens ;)

[quote="Angelique"]
Neah.....bij een gezonde hond die goed tegen graan kan zal af en toe een stukkie echt geen punt zijn. Maar ik lees elders dat je hond epilepsie heeft en dan zou ik alle granen vermijden.
[/quote]
Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Wo 29 Mar 2006, 09:50

Ik geef ook wel eens een rijstwafel. Hij vind ze ook lekker. Ik vind er niets van weer in de ontlasting?!
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 30 Mar 2006, 11:06

[quote="charmed"]
k heb er acht hoor ;) dus die andere zouden het dus wel mogen maar zij niet ;) Zij vind het ook niet lekker trouwens ;)
[/quote]

ah, nou als die ander 7 er geen problemen mee hebben kan een stukkie op z'n tijd geen kwaad ;D
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Do 30 Mar 2006, 11:13

Hier geef ik niets van graan,vind het onnodig en ongezond.
Als ze iets lekkers krijgen is dat heel soms een stukje kaas of zelfgedroogd vlees.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Do 30 Mar 2006, 11:46

Valt rijst onder graan?

Ik heb nu ook carnibest met rijst en kip, dat zou dus ook niet goed zijn? Of lam en rijst?

[quote="tieneke"]
Hier geef ik niets van graan,vind het onnodig en ongezond.
Als ze iets lekkers krijgen is dat heel soms een stukje kaas of zelfgedroogd vlees.
[/quote]
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 30 Mar 2006, 12:16

[quote="charmed"]
Valt rijst onder graan?

Ik heb nu ook carnibest met rijst en kip, dat zou dus ook niet goed zijn? Of lam en rijst?
[/quote]

Rijst is in ieder geval ten opzichte van gerst en mais e.d. glutenvrij en daardoor iets gunstiger bij graanallergiën. Helemaal officiëel is het een grassoort, maar in de volksmond gaat het verder onder de noemer graan. Het gaat eigenlijk hierom dat je een percentage extra koolydraten in je voer hebt zitten waar je hond niet zo veel mee kan.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Do 30 Mar 2006, 15:40

En voor epilepsie patienten kan dat kwaad? of in ons geval, een hond met aanvallen, kan rijst invloed hebben op aanvallen?

En als ze glutenvrij moet valt rijst onder die gluten?

[quote="Angelique"]
Rijst is in ieder geval ten opzichte van gerst en mais e.d. glutenvrij en daardoor iets gunstiger bij graanallergiën. Helemaal officiëel is het een grassoort, maar in de volksmond gaat het verder onder de noemer graan. Het gaat eigenlijk hierom dat je een percentage extra koolydraten in je voer hebt zitten waar je hond niet zo veel mee kan.
[/quote]
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”