Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door charmed
#515221
Even een vraagje, hebben jullie het wel eens meegemaakt dat een hond verstopt raakt nadat ze vers kregen?

En zo ja, wat doen jullie er aan?

Ik heb er een sheltie tussen zitten. Die is van de Rodi ooit verstopt geweest. Ze kreeg elke dag maar iets van 50 gram naast haar brokken, maar ze had al weken niet gepoept.

Nu viel me vandaag op dat ze weer erg veel moeite krijgt met poepen, en ik ben bang dat ze straks verstopt is. Het was ook maar een heel klein poepie wat eruit kwam, ze deed er zeker 10 minuten over om nou ja, het er uit te krijgen.
Door Peet
#515225
charmed schreef: Even een vraagje, hebben jullie het wel eens meegemaakt dat een hond verstopt raakt nadat ze vers kregen?

En zo ja, wat doen jullie er aan?


Als ze verstopt raken, hebben ze meestal teveel bot gekregen. In dat geval kan je extra orgaanvlees (hart, long, lever) geven, dat heeft een laxerende werking.
Ik heb er een sheltie tussen zitten. Die is van de Rodi ooit verstopt geweest. Ze kreeg elke dag maar iets van 50 gram naast haar brokken, maar ze had al weken niet gepoept.
Weken :o...dat lijkt me sterk.....Je moet een keutel gemist hebben, want weken niet poepen...dan ontploft 'ie..... ;)
Nu viel me vandaag op dat ze weer erg veel moeite krijgt met poepen, en ik ben bang dat ze straks verstopt is. Het was ook maar een heel klein poepie wat eruit kwam, ze deed er zeker 10 minuten over om nou ja, het er uit te krijgen.
Geef je nogsteeds die brok erbij? Ik zou haar lekker alleen Rodi geven, of eventueel een andere kvv.....kennelijk is de combi van brok+Rodi niet de juiste voor jouw hond.
Door charmed
#515302
Ze krijgt nu geen rodi meer en ook geen brok meer, de carnibest krijgt ze nu alleen. Ook 1 x daags krijgt ze een pensstaafje ;)

Ze krijgt nu nog de light versie om dat we net zijn begonnen.

ik heb het idee dat ze gewoon wat moeite heeft om haar ontlasting kwijt te raken. Dus echt verstopt zit ze nu nog niet.


[quote="Peet"]


Als ze verstopt raken, hebben ze meestal teveel bot gekregen. In dat geval kan je extra orgaanvlees (hart, long, lever) geven, dat heeft een laxerende werking. Weken :o...dat lijkt me sterk.....Je moet een keutel gemist hebben, want weken niet poepen...dan ontploft 'ie..... ;) Geef je nogsteeds die brok erbij? Ik zou haar lekker alleen Rodi geven, of eventueel een andere kvv.....kennelijk is de combi van brok+Rodi niet de juiste voor jouw hond.
[/quote]
Door charmed
#515303
Nou zeker 1 1/2 week later dat we er achter kwamen. Ze poept namelijk als enige op de tegels, dus als ze niets doet blijven de tegels schoon. Maar dat is ook al een hele tijd geleden hoor, maar ben wel klein beetje bang dat ze weer van vers verstopt raakt.



[quote="tieneke"]
;D ;D
[/quote]
Door charmed
#515306
ah dat zou kunnen, dat zij daardoor wat moeite heeft. Ik hou het gewoon even in de gaten ;)

[quote="roefus"]
In Carnibest-light zit minder vet.
En vet werkt ook laxerend.
Misschien dat dat meespeelt?
[/quote]
Door Audrina
#515308
Ik ken het probleem, ik had hetzelfde met mijn reu.

Of ik hem nu kvv (alle merken geprobeerd) of barf gaf, hij bleef moeite houden met poepen. Dan ging ie wel zitten en je zag dat ie echt moest, maar er kwam niks. En als het dan na 20 keer zitten eindelijk wel kwam, leek het wel of ik een olifant aan het riempje had ipv een herder. :o

Ik ben hem Mifloran gaan geven en doe regelmatig een beetje olie (olijfolie of blikje vis met olie) door zijn eten en bij hem is het probleem daarmee opgelost.

Hier staat meer info over Mifloran http://www.edera.nl/art/mifl.php en je kan het met een gerust hart voor een langere tijd geven.

Isogel schijnt ook te kunnen helpen, maar ik weet niet of je dat lang mag gebruiken en of de darmen daar niet "lui" van worden.
Door charmed
#515449
Bedankt voor je antwoord, ga dat nog eens nader bekijken morgen ;)

[quote="Audrina"]
Ik ken het probleem, ik had hetzelfde met mijn reu.

Of ik hem nu kvv (alle merken geprobeerd) of barf gaf, hij bleef moeite houden met poepen. Dan ging ie wel zitten en je zag dat ie echt moest, maar er kwam niks. En als het dan na 20 keer zitten eindelijk wel kwam, leek het wel of ik een olifant aan het riempje had ipv een herder. :o

Ik ben hem Mifloran gaan geven en doe regelmatig een beetje olie (olijfolie of blikje vis met olie) door zijn eten en bij hem is het probleem daarmee opgelost.

Hier staat meer info over Mifloran http://www.edera.nl/art/mifl.php en je kan het met een gerust hart voor een langere tijd geven.

Isogel schijnt ook te kunnen helpen, maar ik weet niet of je dat lang mag gebruiken en of de darmen daar niet "lui" van worden.
[/quote]
Door charmed
#515462
Dan kan ik dus ook gewoon biogarde geven?

werkt hetzelfde als pro-biotica


[quote="geer"]
Ik zou idd ook iets van Mifloran geven, of probiotica!
[/quote]
Door Femke
#515849
[quote="charmed"]
Dan kan ik dus ook gewoon biogarde geven?

werkt hetzelfde als pro-biotica
[/quote]


in probiotica in capsule vorm zit een veel grotere concentratie bacteriën dan in biogarde.
Een hond met klachten zou ik daarom de capsules geven (een 'boost') en als de klachten over zijn gewoon af en toe bogarde voor "de lekker"
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door