Dunne haartjes

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Dunne haartjes

Berichtdoor Barfplaats

H.F.E.R.
1-ster

Dunne haartjes

Berichtdoor H.F.E.R. » Za 18 Mar 2006, 22:07

Vandaag opgemerkt dat Odin (12 weken) zijn haartjes op z'n kopje dunner zijn geworden, het lijkt wel of hij een kaal plekje gaat krijgen. Voor de rest is hij in orde, hij eet en speelt zoals anders. Hij heeft ook wel wat roos. Is er iemand die dit herkent of weet hoe dit kan komen?
Afbeelding
Femke
5-sterren

Re:Dunne haartjes

Berichtdoor Femke » Za 18 Mar 2006, 22:14

H.F.E.R. schreef:Vandaag opgemerkt dat Odin (12 weken) zijn haartjes op z'n kopje dunner zijn geworden, het lijkt wel of hij een kaal plekje gaat krijgen. Voor de rest is hij in orde, hij eet en speelt zoals anders. Hij heeft ook wel wat roos. Is er iemand die dit herkent of weet hoe dit kan komen?
Afbeelding

Komt dit niet doordat hij zijn nesthaar aan het kwijtraken is? Sunday was ook een heel 'wollige' pup maar vanaf een week of 15 werd zijn vacht veel dunner en kwamen er glanzende, gladde haren voor terug.
Ook die schilferige huid kan daarmee te maken hebben. Geef hem anders eens was visolie extra.
Marianneke
1-ster

Berichtdoor Marianneke » Za 25 Mar 2006, 22:16

Waar zit dat kale plekje eigenlijk? Toevallig net voor zijn oor??
Laatst gewijzigd door Marianneke op Za 25 Mar 2006, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
H.F.E.R.
1-ster

Berichtdoor H.F.E.R. » Ma 27 Mar 2006, 20:22

Nee hoor op zijn schedel, maar de haartjes beginnen langzaam terug te groeien. Ik herinnerde me later dat ik eens een deodorant heb gebruikt, ook op zijn kopje. Waarschijnlijk een allergische reactie of zo. Het is alleszins géén demodex.

Wat heb jij een mooie poezen zeg. Vroeger ook altijd katten gehad. Odin is mijn eerste hond.

groetjes
Marianneke
1-ster

Berichtdoor Marianneke » Ma 27 Mar 2006, 21:28

Fijn dat het opgelost is zeg!

Bedankt voor je complimenten voor mijn katten. Mooi foxje ook he, Pan heet ze, herken je haar niet? ;D
K@rin
5-sterren

Berichtdoor K@rin » Ma 27 Mar 2006, 21:52

H.F.E.R. schreef:Ik herinnerde me later dat ik eens een deodorant heb gebruikt, ook op zijn kopje.

deodorant op een hond ??? ??? ???
H.F.E.R.
1-ster

Berichtdoor H.F.E.R. » Ma 27 Mar 2006, 22:43

Ja,.. geen Chanel of Dior he! Speciale deo voor honden natuurlijk of wat dacht je!
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Ma 27 Mar 2006, 22:49

H.F.E.R. schreef:Ja,.. geen Chanel of Dior he! Speciale deo voor honden natuurlijk of wat dacht je!

Ik zou geen geurtje op de honden doen, je haalt dan de eigen geur weg waardoor het een raar effect teweeg kan brengen bij andere honden.
geer
5-sterren

Berichtdoor geer » Ma 27 Mar 2006, 22:51

Truus schreef:Ik zou geen geurtje op de honden doen, je haalt dan de eigen geur weg waardoor het een raar effect teweeg kan brengen bij andere honden.

Nah, dat valt wel mee... De meeste natuurlijke anti-vlo en teek sprays hebben ook een vrij sterke lucht.

Ik weet dat de Tasman Deospray redelijk veel wordt gebruikt om de loopsheid te maskeren...
H.F.E.R.
1-ster

Berichtdoor H.F.E.R. » Ma 27 Mar 2006, 22:51

Ja Marianne nu je haar naam zegt, ik herken ze nu wel, de Griekse God van de bossen en weiden...
http://www.boerenfox.nl/
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”