Geheel of versneden

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Geheel of versneden

Berichtdoor Barfplaats

Ferro
2-sterren

Geheel of versneden

Berichtdoor Ferro » Wo 15 Mar 2006, 16:53

Hoi,

we lezen hier af en toe dat er vaak lappen vlees gegeven worden. De enige lappen die Ferro krijgt zijn die van pens, omdat we die te vies vinden om in kleine blokjes te gaan snijden. Het kopvlees, rundshart en lamsvlees wordt in blokjes van +/- 4 op 4 gesneden. Is het beter om die in zn geheel te geven of speelt dat niet echt een rol??
tieneke
5-sterren

Re:Geheel of versneden

Berichtdoor tieneke » Wo 15 Mar 2006, 17:04

Hier geef ik alles zo groot mogelijk,behalve vlees zonder bot.
Dit knip ik voor Tinus in kleinere stukken omdat die anders de moord nog eens steekt met zijn geschrok :-X
Een tijdje terug schrokken wij nogal toen hij ruim 1 pond rundvlees in 1 seconde naar binnen werkte en er haast in bleef,inhalig barfvarken >:(
Ferro
2-sterren

Berichtdoor Ferro » Wo 15 Mar 2006, 17:10

De vleesbotten krijgt ie ook op zn geheel. Ik heb het over het spiervlees waar geen bot inzit. Ik denk niet dat em het in 1x naar binnen zal schrokken. Ferro is eerder een rsutige eter: hij lijkt eerst alles te keuren en inspecteren zoals wij een menukaart zouden lezen, daar gaat ie wat verleggen en snuffelen, en dan begint ie eraan, maar heeeeeel opt gemakske want meneer wil totaal GEEN eten aan zn pootjes krijgen ;D Het enige waarvoor ie door het dolle gaat is pens, bij de rest gaat het er wat rustiger aan toe :D
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 15 Mar 2006, 17:15

Mijn honden zijn net zulke schrokkoppen als die barfvarkens van Tieneke ;D. En daarom krijgen ze pens hier in stukken (van 5 a 10 cm) omdat ze die in de rondte slingeren (en ik dat goor vind) en ze er de moord in stikken. Kopvlees is veel taaier dus als ik daar grote lappen van heb, dan geef ik die heel. Daar 'kauwen' (honden kauwen niet in de letterlijke zin des woords) goed op dus dat is lekker voor de tandjes. Alle zachte vleessoorten snijd ik weer in stukken omdat ze dat in 1 hap naar binnen willen slikken. Lamshart bijv, die slikken ze hier heel in.... ::)
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Wo 15 Mar 2006, 17:26

Lizzy schreef:Lamshart bijv, die slikken ze hier heel in.... ::)

Glijd ook zo lekker naar binnen,vanmorgen hadden ze grote kiprugstukken met meer vlees dan bot,kippenhartjes en runderhart,echt je ziet geen verschil met wat ze het lekkerst vinden ::) ::)
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Wo 15 Mar 2006, 17:27

Gelukkig heb ik beschaafdere eters ;D dus die krijgen zo groot mogelijke stukken en lappen.Het scheelt ook dat die van mij wat kleiner zijn (20 en 15 kilo).
Grote stukken verteren beter, nog afgezien van dat ze het gebit reinigen en de kauwspieren trainen.
Na het verwerken van een lap pens van 1 kilo moeten ze echt ff een tijdje uitrusten ;D :D
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 15 Mar 2006, 17:29

tieneke schreef:Glijd ook zo lekker naar binnen,vanmorgen hadden ze grote kiprugstukken met meer vlees dan bot,kippenhartjes en runderhart,echt je ziet geen verschil met wat ze het lekkerst vinden ::) ::)

Ze schuiven de handel zeker in 1 keer naar binnen... ik weet hoe je je voelt.....
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 15 Mar 2006, 17:29

Kruimel schreef:Gelukkig heb ik beschaafdere eters ;D dus die krijgen zo groot mogelijke stukken en lappen.Het scheelt ook dat die van mij wat kleiner zijn (20 en 15 kilo).
Grote stukken verteren beter, nog afgezien van dat ze het gebit reinigen en de kauwspieren trainen.
Na het verwerken van een lap pens van 1 kilo moeten ze echt ff een tijdje uitrusten ;D :D

Zonder te overdrijven: een lap pens van 1 kilo wordt hier in 1 keer doorgeslikt. Kost ze dus echt 3 nano-seconden. En dan staan ze nog wel 10 minuten te kokhalzen, dat wel ;D
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Wo 15 Mar 2006, 17:31

Lizzy schreef:Ze schuiven de handel zeker in 1 keer naar binnen... ik weet hoe je je voelt.....

Of ze er nu zoveel genot aan beleven?,met de goedkopere soorten vlees vind ik het niet erg maar ik moet toch echt even slikken als ze in no-time een halve grote zalm of eend naar binnen rossen,op de eend kauwen ze nog enigzins :-\
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Wo 15 Mar 2006, 17:32

Lizzy schreef:Zonder te overdrijven: een lap pens van 1 kilo wordt hier in 1 keer doorgeslikt. Kost ze dus echt 3 nano-seconden. En dan staan ze nog wel 10 minuten te kokhalzen, dat wel ;D

Tja, die van mij hebben tafelmanieren dus ;D ;D
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Wo 15 Mar 2006, 17:32

Lizzy schreef:Zonder te overdrijven: een lap pens van 1 kilo wordt hier in 1 keer doorgeslikt. Kost ze dus echt 3 nano-seconden. En dan staan ze nog wel 10 minuten te kokhalzen, dat wel ;D

;D ;Dlekkere honden hebben we :P ;D ;D
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 15 Mar 2006, 17:33

Kruimel schreef:Tja, die van mij hebben tafelmanieren dus ;D ;D

Tja, die van mij zijn totaal onopgevoed...... ;D ;D
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Wo 15 Mar 2006, 17:33

Kruimel schreef:Tja, die van mij hebben tafelmanieren dus ;D ;D

Ja lach maar >:(
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 15 Mar 2006, 17:34

tieneke schreef:Of ze er nu zoveel genot aan beleven?,met de goedkopere soorten vlees vind ik het niet erg maar ik moet toch echt even slikken als ze in no-time een halve grote zalm of eend naar binnen rossen,op de eend kauwen ze nog enigzins :-\

Yep.... ik weet hoe je je voelt... We zouden eigenlijk een praatgroep op moeten richten ;D (voor misdeelde eigenaren van verwende barf-nesten ;D)
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Wo 15 Mar 2006, 17:45

Lizzy schreef:Yep.... ik weet hoe je je voelt... We zouden eigenlijk een praatgroep op moeten richten ;D (voor misdeelde eigenaren van verwende barf-nesten ;D)

Zou dat helpen?
Ik bedoel om dat vreselijke eetgedrag te veranderen...ben bang van niet :-\
Ze liggen nu al voor de deur te wachten op hun eten :o
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”