2x per dag

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

2x per dag

Berichtdoor Barfplaats

Valerie*
3-sterren

2x per dag

Berichtdoor Valerie* » Wo 08 Mar 2006, 17:26

tyson is net 7 maanden geworden
tot nu toe kreeg hij 3x per dag eten
omdat hij nu ouder wordt denk ik dat hij nu 2x per dag kan? hij is nu goed op gewicht.. groeit goed, goede ontlasting doet het echt goed nu
is het dan wel verstandig om over te schakelen op 2x?
of is 3x nog goed?
en moet hij nu ook minder omdat hij zijn groeispurt (in de hoogte) al voorbij is?
Happy Tail
5-sterren

Re:2x per dag

Berichtdoor Happy Tail » Wo 08 Mar 2006, 17:50

Ik heb Baya op 2 x per dag gezet toen ik merkte dat ze haar middagdeel niet zo heel erg snel meer op at. ze was volgens mij toen een maand of 10. Tja en wanneer overschakelen blijft een persoonlijk iets volgens mij, het is neit zo van nu is de hond zo oud dus moet je maar 2 keer geven.
Ik zou het eens aankijken, hem eens de hoeveelheid in 2 delen geven en dan kijken of hij smiddags nog om eten "zeurt'.
De hoeveelheid moet je altijd zelf in de gaten houden, kijk naar hem en je ziet of hij te dik wordt. Als je zijn ribben net kan voelen is hij op gewicht. De hoeveelheden op doosjes zijn slechts een leidraad, Als ik Baya krijgt echt maar de helft van wat de fabrikanten voorschrijven.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 08 Mar 2006, 17:56

Ik was het na 7 a 7,5 maanden gewoon beu om Ling 3 keer per dag te voeren, dus ben ik overgestapt naar 2 keer. Ging vlekkeloos! Ik moet zeggen dat bij mijn Dalmaten er ook niet zoiets bestaat als "het eten niet snel of graag opeten". Mijn honden eten altijd. En als ze niet eten: dan zit ik binnen luttele minuten bij de DA want dan zijn ze heel ziek ;D (bij wijze van). Ik had Linga ook gerust tot haar 10 jaar 3 maaltijden per dag kunnen voeren: ze had het allemaal best gevonden.
Valerie*
3-sterren

Berichtdoor Valerie* » Wo 08 Mar 2006, 19:19

dus ik belast zijn maag niet teveel?

ik vind het eigenlijk wel goed zo..
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”