Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#504769
Hoi!

Sunday is een tijdje een paar kilo te zwaar geweest. Nu is hij redelijk afgevallen - onder andere door nog maar 1 keer daags te voeren- alleen zit ik met een dilemma. Hij is op zijn ribben en zijn heupen nu echt dun (tegen het té dun aan) maar hij heeft op zijn schouders nog zo'n vetkraag. Die is veel erger geweest in het verleden, maar hij wil tot nu toe nog niet weg.
Eigenlijk durf ik hem eigenlijk niet goed nog verder af te laten vallen, omdat hij dan op zijn heupen wel érg eng dun wordt :-\

Iemand een tip voor mij?

Overigens heb ik hem nog niet gewogen....kom nooit meer bij de da :P en zelf heb ik niet zo'n grote weegschaal.
#504782
Ik heb helaas geen tip voor je, voor wat betreft het afvallen.

Maar als je hem wilt wegen ga dan eens naar een tuincentrum of boerenbond.
Die hebben grote weegschalen, en ik heb hier ook wel eens gezien dat mensen met grote honden vragen of ze hun hond even mogen wegen. En dat kan dan zonder problemen!
#504791
Sunday is al wat ouder he? Je ziet dat wel vaker bij oudere honden, dat ze aan de voorkant breder blijven en aan de achterkant ielig. Mijn reu (nou is die al 13 hoor) die heeft dat ook. Mooie brede voorkant, maar de achterkant.... ::) Ik heb het al geprobeerd met veel laten zwemmen, wat meer over heuvels of bruggen wandelen, naast de fiets, maar het helpt allemaal niks. :-\
Laatst gewijzigd door Audrina op za 04 mar 2006, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#504827
Happyhusky schreef: Waarom niet even langs een da-praktijk? Mijn hond mag ik altijd gratis en voor niets even tussendoor wegen.... Sommige da's hebben de weegschaal zelfs gewoon in de wachtruimte staan....

Rachel.
m'n DA-praktijk zit in Hattem, en om nou helemaal daarheen te rijden om hem te wegen....
Maar nu je het zegt......ik moet zo toch even naar Jumper, en volgens mij hebben ze daar zo'n schaal staan!
#504828
Audrina schreef: Sunday is al wat ouder he? Je ziet dat wel vaker bij oudere honden, dat ze aan de voorkant breder blijven en aan de achterkant ielig. Mijn reu (nou is die al 13 hoor) die heeft dat ook. Mooie brede voorkant, maar de achterkant.... ::) Ik heb het al geprobeerd met veel laten zwemmen, wat meer over heuvels of bruggen wandelen, naast de fiets, maar het helpt allemaal niks. :-\
Sunday wordt over 4 weken 8, nog niet oud dus....
Wat ik tegenwoordig bijna niet meer met hem doe is fietsen, omdat het 's avonds zo vroeg donker is.

@ Connie: We lopen iedere dag genoeg met de honden, en vanaf vanmiddag begint het behendigheids seizoen ook weer.
#505122
Kruimel schreef: Heeft hij misschien problemen met de achterhand? Dan valt de bespiering daar terug en dan lijkt de voorkant relatief veel zwaarder.
nou niet dat ik weet, hij is nog altijd even soepel. Loopt veel en hard - vooral als hij een konijn in het visier heeft.
Ik denk gewoon dat zijn laatste halve kilo overgewicht op zijn schouders blijft hangen, de achterkant is gewoon 'normaal'.
Ik heb em vanmiddag toch niet meegenomen naar de jumper omdat ik ook nog stof moest kopen in de stad. Anders zal ik hem van de week nog even wegen.
#505378
Femke schreef: Sunday wordt over 4 weken 8, nog niet oud dus....
Wat ik tegenwoordig bijna niet meer met hem doe is fietsen, omdat het 's avonds zo vroeg donker is.

@ Connie: We lopen iedere dag genoeg met de honden, en vanaf vanmiddag begint het behendigheids seizoen ook weer.
OK, dat wist ik natuurlijk niet ;D mijn Bess is ook een van heel mager inmiddels zwakke (mag wel ze wordt 15) heupjes en een voorhand die lijkt op een prijsvechter. Nou is 8 nog niet echt oud, maar ik zou zeggen, als hij nog kan wandelen als de beste en hij doet behendigheid, dan is hij toch in top conditie? Mischien gaat nu de behendigheid weer begint de vet op zijn schouders ook langzaam minder worden en heb je een geheel slanke hond. ? :D
#505687
Truus schreef: Timo heeft ook zo'n lekkere kraag en ik vind het eigenlijk wel lief op z'n ouwe dag ;D
dat vindt ik nou ook, heeft wat als ze eenmaal als outje door het leven gaan, helaas is Bess ook inmiddels zwak in haar achterhand, dus dat is weer minder, maar hoort er nu eenmaal bij,"very endearing" :-* ach maar ik vindt ook dat Bess haar poep niet stinkt :-\ ;)
#505689
conleeuw schreef: dat vindt ik nou ook, heeft wat als ze eenmaal als outje door het leven gaan, helaas is Bess ook inmiddels zwak in haar achterhand, dus dat is weer minder, maar hoort er nu eenmaal bij,"very endearing" :-* ach maar ik vindt ook dat Bess haar poep niet stinkt :-\ ;)
Ik kan je Fysiotherapie aanraden, heeft bij Timo erg geholpen.
Voor de rest blinkt z'n vacht en hij ruikt lekker met een mooi gebitje ;).
#505692
Truus schreef: Ik kan je Fysiotherapie aanraden, heeft bij Timo erg geholpen.
Voor de rest blinkt z'n vacht en hij ruikt lekker met een mooi gebitje ;).
ik doe al wat aan fysio met haar, maar ze heeft bijna geen spiermassa meer, af en toe gaat het erg goed, maar ze is oud en dat neem je helaas niet meer weg. ;) maar ik ben het met jou eens, fysio helpt wel om de achterhand soepel en sterker te houden :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door