Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ferro
#497823
Een hele boel dingen kunnen we vlotjes verkrijgen en ook wekelijks, zo bvb op dinsdag viskop en lamspens, op vrijdag rundsvlees, donderdag konijn en eend/gans. zo hoeven we eigenlijk niet zo heel veel in te vriezen. Nu is de vraag: neem nu het voorbeeld van de pens, hij heeft een wekelijkse behoefte van 1500gr organenvlees, waarvan we zo'n 900gr pens zouden nemen. Zn dagelijkse eetbehoefte is 1600 gram, mogen we hem dan bvb die pens in 1x geven, of spreiden we dat beter over de week?
Door Lizzy
#497827
Nee hoor, de pens mag je in 1 keer geven. Dat geldt ook voor de rest van de organen (hart, lever, nier, etc). Die mag je ook (als je dat prettig vindt) in 1 keer (1 maaltijd) geven. Mocht je hond dunne ontlasting hebben na een orgaanvleesmaaltijd en je hebt daar problemen mee: dan zou je het orgaanvlees ook over 2 of 3 maaltijden kunnen verspreiden en kunnen geven in combinatie met bot (orgaanvlees laxeert, bot stopt).
Door Ferro
#497837
Dan zou ik mss beter die dag zn pens in 2 doen: smorgens de ene helft met vleesbot en s'avonds de rest?
Door Lizzy
#497841
Ferro schreef: Dan zou ik mss beter die dag zn pens in 2 doen: smorgens de ene helft met vleesbot en s'avonds de rest?
Ja, dat kan ook. Het maakt eigenlijk echt niet uit... Wat jij het handigst vindt!
Door Mevroi Kruim
#497923
Je kunt gerust de maaltijden in grootte laten varieren, daar zal je hond geen problemen mee hebben. Dus de ene keer een flinke lap pens en de andere keer een groentemix en een kipkarkas bv.
Als je merkt dat hij op enkel pens aan de slinger gaat kun je de pens over 2 maaltijden verdelen en combineren met iets bottigs. Maar als hij er geen last van heeft zou ik zeggen, gewoon lekker een flinke lap!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door