Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#494707
Ik heb het nog eens een paar keer besproken met m'n moeder, en ik mag, als jullie vinden dat het kan, onze westie (bijna 11 jaar, 10,5 kilo) proberen over te zetten op kvv. ;D

Hij krijgt nu al een paar jaar Pedigree brokken, en reageert vaak erg gevoelig op ander voer of 'vreemde' tussendoortjes; diarree en spugen. Hij heeft een aantal keer de keuken compleet ondergescheten, waarschijnlijk omdat 'ie de dag ervoor buiten iets heeft gegeten. Ik heb hem al een paar keer een ontbijtlepel Smuldier van Luna gegeven, dat ging altijd goed en hij kreeg er geen diarree van.

Hij eet zonder problemen een stukje gekookt ei, dit krijgt 'ie elke zondagmorgen bij 't ontbijt, gewoon omdat 'ie het lekker vind.

Hij heeft vaak last van zijn oren, krabt veel, heeft ook veel last van jeuk aan zijn vacht.

Hoe kan ik hem het beste overzetten? En kan ik met Smuldier beginnen? ???

Alvast bedankt! :)
#495077
[quote="Marius"]
Ik heb hier ook een hond met gevoelige maag en darmen, ik heb hem in 1 keer overgezet van brokken op Energique nr4. Hij krijgt dit nu twee weken en ik merk dat het al wat beter is.
[/quote]
Is hij niet aan de slinger gegaan?
#495443
Ik denk dat jou hond typische klachten heeft die over zouden "kunnen" gaan met versvlees. Ik weet alleen niet of Smuldier nu wel het beste vlees is.
Maar daar zijn vast wel mensen hier die daar beter op kunnen antwoorden.
#495451
Wat ik ervan weet, is dat 'het beste vlees' voor iedere hond anders is. Luna bijvoorbeeld doet het heel goed op Smuldier, maar die had natuurlijk ook geen klachten. ;D

Ik kan hier ook Rodi krijgen, en als dat nog niet voldoende helpt kan ik altijd bij Domenica Dogstyling Carnibest gaan halen.

Wat ik even wilde weten, is of het handig is om hem eerst op Smuldier te zetten, kijken hoe dat gaat, en als dat niet goed gaat kijk ik natuurlijk verder. ;)

Hoeveel gram zou hij ongeveer van Smuldier moeten hebben? Zo'n 100, 150 gram per dag?
Laatst gewijzigd door Annieke op zo 19 feb 2006, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#497493
Ik weet het ook niet, het staat er ook niet op. :-\
Dan begin ik maar met 200 gram per dag, en dan weeg ik 'm regelmatig om te zien of dat goed is of niet.

Ik ga volgende week maandag dan maar beginnen, eens kijken hoe het gaat! :)
#497537
Wij hebben een westie van 9 die dezelfde problemen had. Sinds 1/2 december zijn we in 1 x overgegaan op KVV, Carnibest lam/rijst. Hij heeft sindsdien geen problemen meer met de spijsvertering gehad, niet meer spugen en geen diarree. Met de huidproblemen gaat alles langzamer, maar ook daar zien we verbetering. Je kunt onze verhalen lezen via ons profiel.
Els
#497563
Ik zal het er met m'n ouders over hebben Els, zij hebben tenslotte het laatste woord over onze Westie. :) Ik zal vragen of m'n moeder meteen Carnibest wil hebben, of dat we eerst met Smuldier beginnen om te kijken hoe dat gaat. ;)
Door K&D
#499899
Wij zijn ook net overgestapt op KVV. Onze ene hond heeft er totaal geen problemen mee. Prima ontlasting, smakelijk eten. Alleen bij het poepen merk ik dat het wat 'schrijnt' omdat het zuurder is. Daar moet haar poepertje dus even aan wennen. Deze hond eet ook al kippebatsen enzo.

Onze andere hond hebben we net gebadderd... :-X die zat onder de race. Die heeft dus duidelijk gevoeligere darmen. We gaan nu eerst weer even helemaal op brok terug om de haar darmen rust te gunnen en dan opnieuw langzamer overschakelen bij haar. Dan krijgt zij van ons ipv een klein brokontbijt een klein versontbijt wat we steeds iets groter gaan maken, en het brok'diner' dan afbouwen. Als dat goed gaat draaien we het weer om. Dan kan KVV de hoofdmaaltijd worden.
En tzt gaan we verder met 'echt' vers. Oh ja, we geven ook nog wat probiotica om de race te stoppen.

Wij geven ze Carnibest en Energique. Ik meen dat in Smuldier wat meer granen zitten. En het 'riekt' wat meer. Hou er ook rekening mee dat van een pensmaaltijd een nieuwe KVV-er ook wat aan de race kan raken.
Laatst gewijzigd door K&D op za 25 feb 2006, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#500240
[quote="nikèdog2000"]
volgens mij gaan sommige honden aan de race bij verandering van voeding dat is niet abnormaal
als ik jou was bleef ik gewoon op vers.

[/quote]
Ja helemaal juist ;)
En de kvv de eerste dagen licht koken of met kokend water overgieten.
Waarom in hemelsnaam weer terug naar brokken ::) ::)
Gewoon even doorzetten en niet meteen wonderen verwachten de eerste dagen,die hond zijn hele darmflora is steriel en naar de filistijnen....dat heeft tijd nodig!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door