sinaasappelvruchtvlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

sinaasappelvruchtvlees

Berichtdoor Barfplaats

Madera
4-sterren

sinaasappelvruchtvlees

Berichtdoor Madera » Vr 17 Feb 2006, 15:15

ik heb zelf de gewoonte om elke dag een glas verse sinaasappelsap te nemen/maken. maar daarvan blijft er altijd wel vruchtvlees in de citruspers zitten. ik vroeg me af of ik dit aan Lucky kan geven (als ie t lust).

ik weet dat je gewone sinaasappels kunt geven maar dit zijn perssinaasappelen.. ik weet niet of dit anders is..
Laura2004
5-sterren

Re:sinaasappelvruchtvlees

Berichtdoor Laura2004 » Vr 17 Feb 2006, 15:21

Ja, ik geef dit ook aan Ziggy (kai lust het niet), ik haal alleen wel de pitjes er tussen uit.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Vr 17 Feb 2006, 17:18

Zonde om weg te gooien.
202spots

Berichtdoor 202spots » Vr 17 Feb 2006, 17:32

*marianne* schreef:ik heb zelf de gewoonte om elke dag een glas verse sinaasappelsap te nemen/maken. maar daarvan blijft er altijd wel vruchtvlees in de citruspers zitten. ik vroeg me af of ik dit aan Lucky kan geven (als ie t lust).
ik weet dat je gewone sinaasappels kunt geven maar dit zijn perssinaasappelen.. ik weet niet of dit anders is..

Het kan geen kwaad om te geven, maar het zijn eigenlijk alleen maar de velletjes...dus zal er ook niet veel meer inzitten :-\
Laura2004
5-sterren

Berichtdoor Laura2004 » Vr 17 Feb 2006, 18:37

202Spots schreef:Het kan geen kwaad om te geven, maar het zijn eigenlijk alleen maar de velletjes...dus zal er ook niet veel meer inzitten :-\

En vruchtvlees en daar zitten toch de meeste vitamientjes in.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Vr 17 Feb 2006, 19:31

Laura2004 schreef:En vruchtvlees en daar zitten toch de meeste vitamientjes in.

Alle vitamientjes zijn er al uit geperst ;). Veel voedingstoffen zitten er niet meer in en bij de ontlasting zie je de hele velletjes weer terug.
Nelly
5-sterren

Berichtdoor Nelly » Vr 17 Feb 2006, 20:07

Ik denk eerlijk gezegd dat een hond er niet veel mee kan, een hond is nu eenmaal geen fruiteter van nature.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 19 Feb 2006, 11:09

Nelly schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat een hond er niet veel mee kan, een hond is nu eenmaal geen fruiteter van nature.

Hoe bedoel je, een hond geen fruit-eter van nature? Wolven in het wild eten uit zichzelf wel fruit hoor!
Antonia
5-sterren

Berichtdoor Antonia » Zo 19 Feb 2006, 11:57

Nelly schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat een hond er niet veel mee kan, een hond is nu eenmaal geen fruiteter van nature.

Een wolf is wel degelijk (ook) een fruiteter. Alleen zal er geen sinaasappel op zijn menu staan. Het leefgebied van wolven is een andere dan het groeigebied van sinaasappels. Daarmee zeg ik overigens niet dat je je hond geen sinaasappel kunt geven. Mijn 2 Ieren vinden het heerlijk, mijn rottweiler eet het niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat dat mannetje in zijn vorige leven heel maar dan ook heel weinig gewend was.
Alleen de velletjes zou ik niet geven, volgens mij is dat bitter en zit er weinig voedingswaarde meer in.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”