mestonderzoek

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

mestonderzoek

Berichtdoor Barfplaats

Ellen Els en Nina
3-sterren

mestonderzoek

Berichtdoor Ellen Els en Nina » Ma 06 Feb 2006, 18:57

Misschien een rare vraag, maar kun je met het blote oog zelf mestonderzoek uitvoeren? Of zijn die krengen soms zo klein dat je echt met de ontlasting naar een da moet?

Ik wil eigenlijk niet steeds de da lastig vallen voor onderzoeken en zo. Ik kijk nu steeds even naar de ontlasting en zie gelukkg nooit iets bewegen of witte wormpjes of dat soort ongein.
Maar ik weet eigenlijk ook niet waar ik nog meer op moet letten.
Hebben jullie tips? Of toch altijd via da?
Jolly
5-sterren

Re:mestonderzoek

Berichtdoor Jolly » Ma 06 Feb 2006, 19:40

Ellen Els en Nina schreef:Misschien een rare vraag, maar kun je met het blote oog zelf mestonderzoek uitvoeren? Of zijn die krengen soms zo klein dat je echt met de ontlasting naar een da moet?

Ik wil eigenlijk niet steeds de da lastig vallen voor onderzoeken en zo. Ik kijk nu steeds even naar de ontlasting en zie gelukkg nooit iets bewegen of witte wormpjes of dat soort ongein.
Maar ik weet eigenlijk ook niet waar ik nog meer op moet letten.
Hebben jullie tips? Of toch altijd via da?

als je een microscoop hebt en weet waar je naar moet kijken, dan zou je het idd zelf kunnen.
Maar soms is het verdomde moeilijk te zien hoor.
Ik moest regelmatig poepchecken op wormeitjes en dan liet ik het toch ff checken door de Da, als ik het niet helemaal vertrouwde.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 07 Feb 2006, 09:28

Via de DA. Je kunt het trouwens opsturen, de ontlasting, naar de kliniek van Tannetje. Zij doet daar tenminste niet moeilijk over.
Jolly
5-sterren

Berichtdoor Jolly » Di 07 Feb 2006, 12:16

;D opsturen naar Tannetje is een hele goeie, wel graag goed verpakt hoor, want de postbodes trokken altijd zo'n vies gezicht ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”