HD bij Scully

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

HD bij Scully

Berichtdoor Barfplaats

Cherry
4-sterren

HD bij Scully

Berichtdoor Cherry » Za 04 Feb 2006, 22:19

Twee weken geleden heb ik bij Scully de heupen laten röntgenen omdat ik het toch niet vertrouwde, ze heeft last van startstijfheid als ze een tijdje gelegen heeft.
De uitslag was HD C en een speling op haar linkse heupkom, er zit ook artrose op :(
Ik heb haar meteen op Sacha's Blend gezet maar nu heb ik een beetje rondgekeken en kwam ik bij PrimeVal Gelatinaat uit. Zou het voor haar niet beter zijn als ik PrimeVal Gelatinaat bij zou geven ? Ze word deze maand 2 jaar.
Truus
5-sterren

Re:HD bij Scully

Berichtdoor Truus » Za 04 Feb 2006, 22:24

O jee, dat is balen Cherry :-\ Ik kan je niet helpen , wacht even af.
Irm-Joh
3-sterren

Berichtdoor Irm-Joh » Za 04 Feb 2006, 22:43

Hoi Cherry, dit is zeker vervelend nieuws voor jou en je hond.
Kijk eens bij "Alternatieve geneeswijzen" onder "Goudacupunctuur". = een bijzondere vorm van permanente acupunctuur.
Heb zelf een HD/arthrose-hond die het prima doet sinds hij deze behandeling heeft gehad. - hij is net 11 jaar oud geworden!

Heb in het begin veel geld uitgegeven voor voedingssupplementen, pijnstillers etc etc. Met goudacupunctuur ben je binnen 4 - 6 weken van al deze spullen af. Goed voor je hond, goed voor je portmonnee!

Sterkte verder.
Irm
;)
Helen
5-sterren

Berichtdoor Helen » Za 04 Feb 2006, 23:22

Misschien verklaart de pijn die bij HD hoort ook wat mbt de problemen die je tussen je 2 honden hebt?
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Za 04 Feb 2006, 23:26

Helen schreef:Misschien verklaart de pijn die bij HD hoort ook wat mbt de problemen die je tussen je 2 honden hebt?

Dat is een goeie ;), heb ik nog geeneens aan gedacht. Zou heel goed kunnen Helen.
Cherry
4-sterren

Berichtdoor Cherry » Zo 05 Feb 2006, 00:26

Irm-Joh schreef:Hoi Cherry, dit is zeker vervelend nieuws voor jou en je hond.
Kijk eens bij "Alternatieve geneeswijzen" onder "Goudacupunctuur". = een bijzondere vorm van permanente acupunctuur.
Heb zelf een HD/arthrose-hond die het prima doet sinds hij deze behandeling heeft gehad. - hij is net 11 jaar oud geworden!

Heb in het begin veel geld uitgegeven voor voedingssupplementen, pijnstillers etc etc. Met goudacupunctuur ben je binnen 4 - 6 weken van al deze spullen af. Goed voor je hond, goed voor je portmonnee!

Sterkte verder.
Irm
;)

Mag ik vragen hoe lang het geleden is dat je dit bij je hond hebt laten doen? Ik vind dit wel intressant :)

@ Truus en Helen, ik zou bijna wensen dat het zo simpel zou zijn maar ik denk niet dat het aan de pijn van Scully ligt, Jewel is de schuldige >:( en Scully is ook geen doetje, die geeft zich niet... dus zijn ze veroordeeld tot een "lat" relatie.

Ik heb ondertussen al gelezen hoe lang het geleden is bij jou hond Irm ;) het spreekt mij steeds meer aan :D
Laatst gewijzigd door Cherry op Zo 05 Feb 2006, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Zo 05 Feb 2006, 08:18

Wat een rot nieuws :-\
Irm-Joh
3-sterren

Berichtdoor Irm-Joh » Zo 05 Feb 2006, 09:29

Hoi Cherry, bij mijn hond is het rond anderhalf jaar geleden dat we de GA-behandeling hebben laten doen.
Toen hij 7 jaar oud was kregen we te horen dat hij HD had. Toen hebben we nog 2 jaar pijnstillers en alle mogelijke voedingssupplementen geprobeerd... Toen pas hoorden wij van deze methode....
Paar dagen geleden is hij 11 jaar oud geworden - best oud voor een herder/collie. Maar hij is super fit. Je zou hem deze leeftijd niet geven.
Door dat hij geen pijn meer heeft zit hij natuurlijk in z'n totaliteit veel beter in zijn vel. Dit in combinatie met het veranderen van de voeding naar "rauw" maakt dat hij er nu ueberhaupt nog is... daar ben ik zeker van.

Groetjes,
Irm
:)
Cherry
4-sterren

Berichtdoor Cherry » Ma 13 Feb 2006, 19:34

Ik heb vandaag contact gehad met mevrouw Freimüller.
De afspraak bij Dr. Schulze staat voor 18 maart :D
Ik hoop zo dat het helpt voor Scully :-\
evds
5-sterren

Berichtdoor evds » Ma 13 Feb 2006, 20:20

Hoi,

Jhee rot zeg.
Ik heb een border collie met HD D: hele ondiepe heupkommen en botafwijkingenen en artrose dus ik weet een beetje wat het inhoud.

Ik zou je willen adviseren om deze hond heel mager en heel gespierd te honden. Dus lekker laten lopen (draf) liefst zonder gekker bochten(fietsen?). De spieren kunnen echt heel veel opvangen.

Verder geef ik glucosamine-chondroine preperaten. Ik heb geen ervaring met goudacupuntuur. Ga ik ook eens wat over lezen.

Mijn hond werkt gewoon bij de schapen en zolang ik haar niet te moeilijk en zwaar werk geeft gaat het goed.
Indy
3-sterren

Berichtdoor Indy » Ma 13 Feb 2006, 20:56

Jeetje Gerry, wat een rotnieuws :(
Ik lees het nu pas :-[

Laat je even weten, als je geweest bent, hoe het was..??

Sterkte en een :-* voor Scully
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 13 Feb 2006, 21:40

Fijn dat je een afspraak hebt. Ik hoop dat het voor Scully ook zo goed helpt. Maar (deze kan Irm misschien ook beantwoorden?), is het niet zinvol om toch ook glucosamine/chondroitine erbij te geven? Niet zozeer tegen de pijn maar om 'erger te voorkomen'?
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Ma 13 Feb 2006, 22:21

Ik hoop het ook voor jou en Scully. Pfff , nog even wachten maar wachten duurt altijd lang :-\
Succes!
Charlie Angel
Moderator

Berichtdoor Charlie Angel » Ma 13 Feb 2006, 22:27

Ik hoop ook dat het helpt. Alvast veel succes!
Cherry
4-sterren

Berichtdoor Cherry » Ma 13 Feb 2006, 22:52

Ze krijgt nu de PrimeVal Gelatinaat en Sasha's Blend.
Met PrimeVal ben ik één week bezig, dat krijgt ze 's morgens en 's avonds de Sasha's Blend.
Voor Jewel heb ik de Glucosamine van Groene Os is die mss beter?
Ze barft al sinds ze 4 weken is dus dat zit ook goed ;)

Ze is zeker niet te dik en ook ga ik met haar fietsen en spieropbouwende spelletjes, ze doet ook aan dragpullen, vind ze heerlijk :D

Nu nog de goudacupunctuur afwachten, maar ik heb al zoveel positiefs erover gelezen dat het wel moet lukken :D
Bedankt voor jullie meedenken en meeleven :-*
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”