poep eten door medicijnen?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

poep eten door medicijnen?

Berichtdoor Barfplaats

Tiesto
3-sterren
Berichten: 198
Lid geworden op: Ma 11 Jul 2005, 15:20

poep eten door medicijnen?

Berichtdoor Tiesto » Vr 27 Jan 2006, 10:52

Onze Tiesto heeft een auto-immuunziekte namelijk hyperkeratose, eerst was puur korstvorming op zijn neus maar nu zijn zijn voetzooltjes ook begonnen :-\
We hebben al homeopathische tabletten en zalfjes voor geprobeerd voor zijn neus maar niets heeft geholpen, nu heeft de DA aangzien hij straks anders niet meer zou kunnen lopen anders toch maar tabletten voorgeschreven met oa prednison erin(cortisonen?) We geven dit nu sinds vorige week en naast veel plassen, meer ontlasten is hij nu sinds een paar dagen into poep eating :-[ Hij heeft dit ook gedaan toen hij klein was en af en toe een paardedrol nog, maar nu heb ik dus 2 poep etende labjes bah!! Hoop dat t iets tijdelijks is aangezien wij even ahv hebben gegeven en nu weer terug op energique zijn sinds 1,5 week en daar deden ze het niet goed op nl. gras eten en modder..slechte ontlasting..maar ben bang dat t door de tabletten komt..
Lizzy
Moderator
Berichten: 55240
Lid geworden op: Ma 24 Mar 2003, 19:28
Contact:

Re:poep eten door medicijnen?

Berichtdoor Lizzy » Vr 27 Jan 2006, 11:01

Dat zou kunnen hoor, dat het van de medicijnen komt... Mijn hond had zo'n afgrijselijke honger dat ze de raarste dingen ging eten..... Vreselijk trouwens, dat je hond deze ziekte heeft...!
Tiesto
3-sterren
Berichten: 198
Lid geworden op: Ma 11 Jul 2005, 15:20

Re:poep eten door medicijnen?

Berichtdoor Tiesto » Vr 27 Jan 2006, 11:11

Hij schijnt er tot op heden nog niet zoveel last van te hebben, af en toe vallen er korsten af en met spelen komt er wel eens een barstje in wat gaat bloeden, maar vet de neus dagelijks in met vaseline om t wat soepel te houden..maar ja, nu met die voetzooltjes wordt t wat anders natuurlijk aangezien hij nog zo jong is...medicijnen lijken ook nog niet te helpen..hoop ook dat hij ze niet moet blijven slikken, ivm suikerziekte enz. en er is zo weinig bekend over deze ziekte alleen dat t steeds vaker bij bruine labjes voorkomt, daar is in Engeland onderzoek naar gedaan..had jou hond die medicijnen tijdelijk Lizzy?
Lizzy
Moderator
Berichten: 55240
Lid geworden op: Ma 24 Mar 2003, 19:28
Contact:

Re:poep eten door medicijnen?

Berichtdoor Lizzy » Vr 27 Jan 2006, 15:00

Tiesto schreef:Hij schijnt er tot op heden nog niet zoveel last van te hebben, af en toe vallen er korsten af en met spelen komt er wel eens een barstje in wat gaat bloeden, maar vet de neus dagelijks in met vaseline om t wat soepel te houden..maar ja, nu met die voetzooltjes wordt t wat anders natuurlijk aangezien hij nog zo jong is...medicijnen lijken ook nog niet te helpen..hoop ook dat hij ze niet moet blijven slikken, ivm suikerziekte enz. en er is zo weinig bekend over deze ziekte alleen dat t steeds vaker bij bruine labjes voorkomt, daar is in Engeland onderzoek naar gedaan..had jou hond die medicijnen tijdelijk Lizzy?


Ja, gelukkig wel. Ik snap ook dat je je veel zorgen maakt over de toekomst. Ik zit trouwens in het boek van Lowell Ackerman te lezen over footpad hyperkeratosis en daar staat (even grofweg vertaald in het Nederlands - is dus een Engels boek):

"voetzool hyperkeratosis is een plaatselijke opeenhoping van hoornweefsel op de voetzooltjes zodat deze dik worden, gaan scheuren en schilferen. De meest voorkomende oorzaak is pemphigus foliaceus, infectie met hondenziekte, zink (als in voedsel)-gerelateerde huidontstekingen, algemene hoornweefsel afwijkingen, parasitaire, bacteriele en schimmelinfecties, andere auto-immuunziektes, andere voedselgerelateerde problemen, etc. etc. De eerste onderzoeken die men doet zijn: maken van huidafkrabsels, maken van schimmelkweekjes, complete bloedanalyse, nemen van biopten".

Heb je enig idee waar jouw hond precies aan lijdt? (want hyperkeratose is dus alleen de beschrijving van het probleem). Is het pemphigus foliaceus?
Laatst gewijzigd door Lizzy op Vr 27 Jan 2006, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiesto
3-sterren
Berichten: 198
Lid geworden op: Ma 11 Jul 2005, 15:20

Re:poep eten door medicijnen?

Berichtdoor Tiesto » Ma 30 Jan 2006, 11:53

Toen we de uitslag kregen van het onderzoek kwam er nasale heritiare hyperkeratose uit en in Utrecht wisten ze niets meer dan dat..maar omdat nu de voetzooltjes ook begonnen zijn dachten ze weer aan VKH, wat eigenlijk alleen bij japanse en poolhonden voorkomt..ik heb zitten te spitten op internet, maar geloof toch ook niet echt dat dat dat is omdat die ziekte voornamelijk met de ogen te maken heeft en de honden opeens niet meer kunnen zien..en daar is gelukkig (nog) niets mis mee..volgens de da was t niet wat jij opperde want daar kwam ik ook mee aan..en in Utrecht weten ze dus eigelijk ook niets.. :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Re:poep eten door medicijnen?

Berichtdoor Barfplaats


Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarijeEnBoomer en 8 gasten