moeilijk hoor!

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

moeilijk hoor!

Berichtdoor Barfplaats

Chris113
2-sterren

moeilijk hoor!

Berichtdoor Chris113 » Do 26 Jan 2006, 23:12

Bijgaand dus mijn schema...

http://www.invincibles.nl/chris/images/barf.xls

Ik wil in eerste instantie 3 dagen barf voeren.
Omdat het wennen aan de botten nog in de beginfase zit, zal RMB in eerste instantie bestaan uit kippen- en eendendingen. Volgende stap is lams- en kalfsrib en vervolgens zo verder. Vis (heel) staat ook een dezer dagen op het programma. Ik kan bij de visboer grote vissenkoppen krijgen. Ben benieuwd! Tot nu toe staan ze te springen bij alles wat ik ze geef...

Omdat ik kvv voer (smuldier) denk ik dat het het percentage orgaan zal moeten minderen. Klopt dat? En waarmee zal ik dat dan vervangen? Orgaan en ook het spiervlees zal overigens bestaan uit orgaan en vlees van andere dieren dan kip (dus rund, kalf, lam, geit, konijn en waar ik al nog meer aan kan komen).

Blikjes vis, waar valt dat onder? En valt schelvislever daar ook onder of onder orgaan?

Beide honden krijgen overigens iedere dag glucosamine en visoliecapsules. Wanneer ze meer vis gaan eten, kan ik dan de visolie minderen?

Groente en fruit-mix is gescheiden en gemaakt volgens de lijstjes alhier (met wat wel en niet mag)
Dat waren de eerste vragen enzo...
Laatst gewijzigd door Chris113 op Do 26 Jan 2006, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Re:moeilijk hoor!

Berichtdoor Lizzy » Vr 27 Jan 2006, 09:12

[quote="Chris113"]
Bijgaand dus mijn schema...

http://www.invincibles.nl/chris/images/barf.xls
[/quote]
Ik vind het altijd lastig om iemands excelsheets te lezen/begrijpen. Ik heb er naar gekeken en zoals ik van mezelf gewend ben: ik kan er niet zoveel mee... Volgens mij heb je de percentages allemaal super goed berekend maar ik kan bijv. niet zien wat voor vleessoorten/botsoorten/orgaanvleessoorten je allemaal geeft...

Ik wil in eerste instantie 3 dagen barf voeren.
Omdat het wennen aan de botten nog in de beginfase zit, zal RMB in eerste instantie bestaan uit kippen- en eendendingen. Volgende stap is lams- en kalfsrib en vervolgens zo verder.

Ohh OK, dit beantwoord al een deel van mijn vraag (hierboven) ;D! Dit lijkt mij een prima en strak plan.

Vis (heel) staat ook een dezer dagen op het programma. Ik kan bij de visboer grote vissenkoppen krijgen. Ben benieuwd! Tot nu toe staan ze te springen bij alles wat ik ze geef...

Perfect!

Omdat ik kvv voer (smuldier) denk ik dat het het percentage orgaan zal moeten minderen. Klopt dat? En waarmee zal ik dat dan vervangen? Orgaan en ook het spiervlees zal overigens bestaan uit orgaan en vlees van andere dieren dan kip (dus rund, kalf, lam, geit, konijn en waar ik al nog meer aan kan komen).

Ja, zolang je Smuldier geeft, zou ik zelf rond de 5% en maximaal 10% orgaanvlees geven in het zelf samengestelde deel. Ik zou het vervangen voor spiervlees en goed bevleesde vleesbotten.

Blikjes vis, waar valt dat onder? En valt schelvislever daar ook onder of onder orgaan?

Ik reken het zelf onder vlees (spiervlees). Maar ja, ik geef het ook niet vaker als 1 keer per week dus zo spannend is dat niet. Was jij van plan om het vaker te gaan geven? Schellevislever valt trouwens wel echt onder orgaanvlees, want het is de lever van kabeljauw.

Beide honden krijgen overigens iedere dag glucosamine en visoliecapsules. Wanneer ze meer vis gaan eten, kan ik dan de visolie minderen?

Ja, als ze 1 keer per week vis eten, dan kun je nog 1 of 2 keer per week 1 capsule geven. Geef je ze twee keer per week vis: dan zou ik zelf al helemaal geen visolie meer geven.

Groente en fruit-mix is gescheiden en gemaakt volgens de lijstjes alhier (met wat wel en niet mag)
Dat waren de eerste vragen enzo...

Volgens mij doe je het echt uitstekend!
Chris113
2-sterren

Berichtdoor Chris113 » Vr 27 Jan 2006, 09:26

Dank je voor je reactie.

Het eerste begin is er dus en vanochtend hebben de monsters dus voor het eerst gebarfd.
Gijs zoals verwacht als een slokop, wat me dus erg huiverig maakt voor de volgende stappen. En Hendrik rustig aan. Ben benieuwd hoe ze er vandaag verder op reageren... Ze waren al blij met de overstap naar kvv, ik denk dat ze nu nog gelukkiger worden. Mijn brave Hendrik wordt zowaar baldadig als we buiten zijn!

Ik zal de organen wat minderen in mijn schema zolang ik ook nog kvv voer...

Schelvislever orgaan, ja logisch ook. En hom en kuit?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”