Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door quincy4
#477227
Ik kwam op deze site terecht, weet niet zo goed wat ik er van moet denken.

Ook als je de link aanklikt van 'our cat food'.
Door ~Joke~
#477258
Klopt wat ze zeggen, het is niet goed om katten alleen vis te voeren. Hun kattenvoer is eigenlijk een supplement wat je aan zelfgekocht vlees en lever moet toevoegen.
Door quincy4
#477260
Oh, maar als je kat verder gewoon zijn samengestelde eten krijgt is er niks aan de hand. Mijn kat krijgt namelijk elke dag een koolvisje. Dit is echt een traktatie voor hem. Daarnaast ook nog 110 gram Carnibest.
Door ~Joke~
#477423
Sommige rauwe vis breekt vit B1 af. Daarom is het niet goed om iedere dag te geven. Onderstaand is helaas in het Engels

Thiaminases are present in the viscera of certain raw fishes and shellfishes, especially carp
Although raw fish is very rich in taurine and protein (but not a complete food) some types of fish seem to contribute to a vitamin B1 (thiamin) deficiency. They contain an enzyme, called thiaminase, which destroys thiamin according to 'Canine and Feline Nutrition'. Consumption of these types of fish has been shown to cause thiamin deficiency in a variety of species. Experimental studies with cats have produced signs of thiamin deficiency within 23 to 40 days of consuming diets composed solely of raw carp or raw salt-water herring. Although both carp and herring can cause thiamin deficiency perch, catfish and butterfish do not show thiaminase activity. Other common types of fish that contain thiaminase include whitefish, pike, cod, goldfish, mulet, shark, and flounder. However, it is not known whether the thiaminase levels present in these fish are sufficient to produce deficiency in animals.

De conclusie is dat het om bepaalde vissoorten gaat. En dan ook nog alleen maar als het eenzijdig [geen andere voedingsmiddelen toegevoegd] in grote hoeveelheden over een lange periode wordt gegeven. Schelpdieren, witvis, baars haring, kabeljauw, goudvis, haai en de rest weet ik niet wat het is Zalm, sardientjes en makreel komen niet in het rijtje voor.
Over tonijn kwam ik tegen dat je daar voorzichtig mee moet zijn[niet te vaak geven] omdat het erg veel kwik bevat
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door