Rijst???

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Rijst???

Berichtdoor Barfplaats

quincy4
2-sterren

Rijst???

Berichtdoor quincy4 » Ma 23 Jan 2006, 18:35

Is het mogelijk dat katten allergisch zijn voor rijst. Dit zit namelijk in de Carnibest en vraag me af waarom.

Alvast bedankt
Angelique
5-sterren

Re:Rijst???

Berichtdoor Angelique » Ma 23 Jan 2006, 20:52

Over het waarom moet je bij de fabrikant zijn. En ja, katten kunnen allergisch zijn voor rijst.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Ma 23 Jan 2006, 20:55

Zelf samenstellen ;)
Is nog veel goedkoper ook.
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Ma 23 Jan 2006, 21:26

Katten hebben ook niets aan rijst en het enige dat het dus inderdaad kan doen is een reactie veroorzaken. Ik zou het eens een tijdje met een barf menu proberen , kijken of dat beter gaat, om te proberen kun je bijvoorbeeld gebruik maken van menuutjes die op het forum staan.
quincy4
2-sterren

Berichtdoor quincy4 » Ma 23 Jan 2006, 22:55

Zijn er ook merken KVV die helemaal geen rijst, tarwe etc in het voer doen. Ik heb net een aantal websites bekeken en merk dat er in veel voedingen rijst of tarwe wordt toegevoegd. Ik heb mijn kat nog maar kort op Carnibest , en weet dus nog niet hoe ie hier op reageert, maar zou dan idd iets moeten proberen waar helemaal geen rijst o.i.d. in zit.
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Ma 23 Jan 2006, 23:07

quincy4 schreef:Zijn er ook merken KVV die helemaal geen rijst, tarwe etc in het voer doen. Ik heb net een aantal websites bekeken en merk dat er in veel voedingen rijst of tarwe wordt toegevoegd. Ik heb mijn kat nog maar kort op Carnibest , en weet dus nog niet hoe ie hier op reageert, maar zou dan idd iets moeten proberen waar helemaal geen rijst o.i.d. in zit.

De diabetes uitvoering van carnibest bevat dacht ik geen rijst.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Ma 23 Jan 2006, 23:08

sylvia schreef:De diabetes uitvoering van carnibest bevat dacht ik geen rijst.

klopt.
quincy4
2-sterren

Berichtdoor quincy4 » Di 24 Jan 2006, 20:20

Dus die zou ik eventueel ook ff kunnen geven als ik het wil proberen, omdat het voor katten met diabetes is!.
ik wil voorlopig eerst de gewone variant proberen en kijken hoe die daar op reageert.

ps: Had mijn kat vandaag bandit gegeven de vis smaak en er zit me toch veel wortel in, ik weet niet of dit zo hoort, want me kat lust het ook niet.

Bedankt voor jullie antwoorden
judithj81
1-ster

Berichtdoor judithj81 » Za 28 Jan 2006, 14:51

Ze doen er rijst bij omdat dit de werking van de darmen moet stimuleren ( voor de zekerheid dus).
Ik denk niet dat dieren gauw allergisch zijn voor rijst hoor.
gr.
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Za 28 Jan 2006, 19:42

judithj81 schreef:Ze doen er rijst bij omdat dit de werking van de darmen moet stimuleren ( voor de zekerheid dus).
Ik denk niet dat dieren gauw allergisch zijn voor rijst hoor.
gr.

Mijn katten krijgen nooit rijst of andere granen en hebben geen last van de darmen,die werken prima , ik denk eerder dat het is omdat het goedkoper is.
wil2

Berichtdoor wil2 » Ma 30 Jan 2006, 00:38

Geen van me beesten geef ik rijst of graan producten zie daar het nut niet van ;) :)
judithj81
1-ster

Berichtdoor judithj81 » Di 31 Jan 2006, 14:59

Nee ik zie daar het nut ook niet van in ,maar dit werd mij verteld door mijn carnibest leverancier.
Dat ze er rijst bij doen om deze reden...
Elfy
2-sterren

Berichtdoor Elfy » Di 31 Jan 2006, 23:08

Ik dacht dat er rijst en/of groenten aan toegevoegd worden omdat ze hier toch wel iets van nodig hebben? Als ze een prooidier zouden eten krijgen ze ook ongeveer 5 % granen/ plantaardige vezels binnen. Qua verhouding met brokken is dit al een wereld van verschil natuurlijk. Maar een vulmiddel vind ik ook erg reeel klinken... ::) ;D
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Za 04 Feb 2006, 14:35

Elfy schreef:Ik dacht dat er rijst en/of groenten aan toegevoegd worden omdat ze hier toch wel iets van nodig hebben? Als ze een prooidier zouden eten krijgen ze ook ongeveer 5 % granen/ plantaardige vezels binnen. Qua verhouding met brokken is dit al een wereld van verschil natuurlijk. Maar een vulmiddel vind ik ook erg reeel klinken... ::) ;D

de prooidieren die ze vangen hebben maar een heel kleine maag, daar zit inprincipe ook geen graan in omdat graan geen in de natuur voorkomend gewas is, dus zijn het meer groen en zaden , maar neem een muis, hoeveel zal daar in zitten. als ik kijk naar mijn katten laten ze zelfs het maagje en darmen van een muis het liefst liggen, en de maagvulling van tamme vogels willen ze ook niet (die granen gevoerd zijn).
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”