hond overzetten op kvv dmv pens..

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

ginny
3-sterren

Berichtdoor ginny » Do 19 Jan 2006, 18:07

wij gaan a.s zaterdag kijken naar een herplaatser van 2 jaar oud, als het klikt met mijn kinderen en dan vooral mijn jongste dochter van ruim 2,5 en met ons pupje nemen we hem gelijk mee naar ons huis,

nu mijn vraag, hij heeft altijd brokken gehad en ik wil hem net als dora overzetten op vlees, dora krijgt duck, ik heb nog wat liggen en dat maak ik op maar dan ga ik haar ook wat anders geven, vind dat ze het op langere termijn nu minder goed doet op duck, denk toch door de hoeveelheid granen, op energique en AHV doet ze het wel goed, denk dat ik die twee merken ga geven,

maar hij is nog nooit gevoerd met vlees, nu wil ik hem in een keer overzetten maar ik dacht dat ik ergens gelezen had, dat je dan het beste eerst een dag vuile pens kon geven en dan de dag erna het vlees, is dat ook zo of niet, kan het ook nergens terug vinden. hij weegt ongeveer 30 kilo hoeveel heeft hij nodig van ahv, 800 gram die richting...

wel spannend, laten we eerst maar kijken of het klikt tussen hem en ons, maar wil toch even van te voren eten etc in huis halen, gaat het toch niet door dora ons pupje is een groot vuilnisvat..hahaha

groetjes simone
Lizzy
Moderator

Re:hond overzetten op kvv dmv pens..

Berichtdoor Lizzy » Do 19 Jan 2006, 18:16

Persoonlijk geloof ik niet echt in die 'pens theorie'. Ik zou de huidige eigenaren vragen of de hond ooit een verleden heeft gekend waarin er pancreasproblemen zijn geweest. Of maag/darm problemen. Als die er niet zijn geweest zou ik de hond gewoon direct overschakelen op verse/rauwe voeding (en eventueel wat dunne ontlasting accepteren). Als de hond wel een verleden heeft van alvleesklierontstekingen/problemen (daar is ie nog wel errrrg jong voor): dan zou ik eerst een paar dagen dezelfde brokken blijven voeren en dan langzaam overschakelen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op Do 19 Jan 2006, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
ginny
3-sterren

Berichtdoor ginny » Do 19 Jan 2006, 18:20

thanks!!!! dat zal ik dan even opschrijven bij de rest van mijn vragen... :) ja en dan maar wat dagen dunnere ontlasting..dat weegt niet op tegen de voordelen van vlees.

groetjes simone
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”