Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Debora
#467311
Vanochtend lag en een klein beetje slijmerige kots (kots kun je het niet echt noemen denk ik) met wat bloed erdoorheen, vlakbij de kattebak. Nu heb ik 3 katten dus weet niet welke dat heeft gedaan :(
Het kan gewoon een geïrriteerd maagje zijn.
Alledrie de katten gedragen zich normaal en eten gewoon goed. Ik hou het wel ff in de gaten natuurlijk, maar vooralsnog is het een raadsel. :-\
Door Robian
#467317
Heb jij dat nou ook dat je alle katten dan met argusogen zit te bekijken?
Mijn vriend wordt dan helemaal moe van mij ::)
Door Debora
#467332
Robian schreef: Heb jij dat nou ook dat je alle katten dan met argusogen zit te bekijken?
Mijn vriend wordt dan helemaal moe van mij ::)
Ja dit is zo'n spelletje Wie van de Drie hiero. En geen één die opstaat om te zeggen: ik was het hoor!! ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#467519
Weet je zeker dat het kots is, soms kunnen ze ook zo'n beetje gelachtige substantie poepen waar bloeddraden in kunnen zitten
Door Debora
#467531
sylvia schreef: Weet je zeker dat het kots is, soms kunnen ze ook zo'n beetje gelachtige substantie poepen waar bloeddraden in kunnen zitten
Ik ging er eigenlijk van uit dat het kots was :-[ ook omdat het naast de kattenbak lag en niet er in. En mijn katten doen het altijd in de kattenbak als het gaat om plassen en poepen. Het is wat schuim/slijmerig en er zat wat bloed doorheen
Gebruikersavatar
Door sylvia
#467540
Debora schreef: Ik ging er eigenlijk van uit dat het kots was :-[ ook omdat het naast de kattenbak lag en niet er in. En mijn katten doen het altijd in de kattenbak als het gaat om plassen en poepen. Het is wat schuim/slijmerig en er zat wat bloed doorheen
Schuim is inderdaad vaak kots, maar als er wat bloed bij zat zou ik me nog niet druk maken dat het schuim en slijm is geeft al aan dat het van een lege maag komt, het kan best zijn dat de maagwand iets geiiriteerd is. Even in de gaten houden.
Door Debora
#467798
ok thnx!
er is verder niet meer gekotst, ook vandaag niet, dus het is hopelijk een incident. Maar ik blijf er wel alert op :)
Door jeanne
#467852
Freule heeft dat ook een keer gehad, nadat ze een vuile vaatdoek had opgevreten. Ze bleef aan het kotsen met slijmerig bloed ertussen. We waren toen op vakantie in Zierikzee, en zijn daar naar de dierenarts gegaan. Daar kreeg ze een middeltje om het spugen tegn te gaan, en mocht ze twee dagen geen vast voedsel eten, alleen drinken dus. Liepen wij daar een weekendje in Zierikzee, met een kotsende hond over straat en een baby in de buggy, we hebben nog nooit zoveel bekijks gehad :P
Was wel zielig voor Freule, want ze lag altijd braaf onder de tafel in het restaurant, en het personeel vroeg altijd of de hond wat lekker mocht. Normaal mocht dat wel van ons, maar nu dus niet. Vond het zo zielig voor haar, ga je een weekendje weg, mag je hond niks eten :-\
Maar goed, Freule was dan wel geen kat, maar ik denk dat dat niet veel uitmaakt. Het bloed kwam doordat het 'beschermlaagje in de maagwand' door het heftige kotsen was aangetast. Was niets ernstig zei de plaatselijke da.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door